TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

556.036

556.036 "Štokr" - depo výhrevňa Vrútky SK

Aktuální stav: Provozní

Vyrobena: roku 1952

Parametry:

  • pět hnaných náprav
  • maximální rychlost:80km/hod

Znovuzprovozněný Vrútecký "Štokr" při první veřejné jízdě v čele nákladního expressu na tzv.Středoslovenském okruhu u zastávky Jazernica dne 3.6.2011

Léto 2012 trávil Vrútecký Štokr v Libeňském depu. Zde při setkání lokomotiv řady 52 a na čele Pn65690 jež vedl společně s 556.0506 a postrkovými 555.0153 a 555.3008 v úseku Kladno -Lužná. Snímek zachycuje vlak u Kačice (16.6.2012)

Další veřejná jízda v rámci návštěvy v ČR se uskutečnila dne 5.8.2012,kdy se stroj objevil v čele Sp7777 "Křivoklát expres" Praha,Braník -Křivoklát -Lužná u Rakovníka. Na snímku kousek za stanicí Praha,Braník

Za doprovodu večerního slunce stoupá ze Stružnice směrem k České Lípě dne 22.9.2012 v čele fotovlaku Lužickými horami

Ranní snímek ze dne 23.9.2012,druhého dne fotoakce se Štorkem Lužickými horami pořízený v úseku Božikov -Mimoň

Snímek pořízený nedaleko zastávky Velký Valtinov (23.9.2012)

Průjezd zastávkou Lvová (23.9.2012)

Snímek zachycující průjezd úsekem Rynoltice -Zdislava (23.9.2012)

Průjezd úsekem Rynoltice -Zdislava pro velký úspěch ještě jednou,blíže ke Zdislavě (23.9.2012)

Tentokrát již zpáteční jízda Liberec -Česká Lipa na viaduktu u Noviny (23.9.2012)

A nádherný efektní průjezd u Pertoltic pod Ralskem a další fotoakce je za námi (23.9.2012)

Vrútecký Štokr se po roční pauze opět objevil v České republice.Svou veřejnou premiéru si v roce 2014 odbyl dne 12.7. v čele "Svijanského speciálu" letos z důvodu výluky u Bakova nad Jizerou odkloněného do České Lípy. Na snímku R19570 zachycen na viaduktu v Krnsku

Průjezd po viaduktu v Krnsku při zpáteční cestě,snímek z věže zámku Stránov (12.7.2014)

Závěrečný,parádní,průjezd úsekem Kropáčova Vrutice -Košátky (12.7.2014)

Za pošmourného říjnového počasí zdolává dne 19.10.2014 náročný horský úsek Ostružná -Ramzová. Pro tuto akci byla lokomotiva přeznačena a vybarvena do barev Českolipského stroje 556.042

Snímek ze zpáteční cesty v úseku Lipová Lázně -Horní Lipová (19.10.2014)

Jednou z mála pravidelných akcí na Slovensku je akce pořádaná,u příležitosti Dne dětí,ve výhrevni Vrútky. Stejně tak tomu bylo i 1.6.2019 kdy se mi po dlouhých 5ti letech opět povedlo zachytit tento nádherný stroj v akci. "Štokr" byl nasazen do čela parního rychlíku Žilina -Kremnica a zpět a na snímku je zachycen při průjezdu traťovým úsekem Horná Štubňa -Turček

Ve dnech 8.-9.2.2020 byla v oblasti Slovenského ráje uspořádana další fotoakce, které jsem se po X letech mohl opět aktivně zúčastnit. Do akce byla lokomotiva "vyšperkována" do podoby konce provozu a část akce odvezla co by stroj 556.053. Souprava byla poprv v historii jízd fotovlaků sestavena z ucelené soupravy kotlových vozů. Na snímku jsme v úvodu našeho dvoudenního programu kdy byl náš vlak veden v trase Slovenská Lupča -Dobšinská Ĺadová jaskyňa -Červená Skala -Dobšinská Ĺadová jaskyňa. S dominantou hradu Slovenská Lupča zvl.Pn30025 opouští výchozí stanici (8.2.2020)

Průjezd úsekem Valaská -Brezno (8.2.2020)

Pn30025 v úseku Bujakovo,zastávka -Gašparovo (8.2.2020)

Průjezd úsekem Bacúch -Polomka (8.2.2020)

Stěžejní snímek sobotního programu z čerstvého průseku u stanice Červená Skala. Pn 30025 po zastavení u vjezdového návěstidla dostal povolení k vjezdu do stanice Červená Skala (8.2.2020)

Telgárská smyčka a průjezd po Telgártském viaduktu s výškou 22metrů (8.2.2020)

O několik metrů dále se nachází druhý z viaduktů,tentokrát Chramošský z 30.let 20.století s výškou 18 metrů a délkou 113.6 metru na snímku zdokumentovaný s Pn30025 (8.2.2020)

Odpolední jízda Červená Skala -Dobšinská Ĺadová jaskyňa jako Pn 30031 zachycuje průjezd Telgátskou smyčkou s dominantou kostela Nejsvětější trojice (8.2.2022)

Závěrečný snímek sobotního programu zachycuje stoupání na sedlo Besník (8.2.2020)

Nedělní program zahájený odjezdem ze stanice Červená Skala (9.2.2020)

Průjezd Telgártskou smyčkou před nájezdem na Telgárský most (9.2.2020)

Průjezd po Chramošském viaduktu (9.2.2020)

Průjezd traťovým úsekem Telgárt,penzion -Vernár (9.2.2020)

Ve stanic Dobšinská Ĺadová jaskyňa proběhla delší pauza a to jak pro dobrání vody tak aby se případní zájemci stihli včas vyškrábat na skálu u nádrže Palcmanská Maša a mohl vzniknout tento snímek (9.2.2020)

U vodní nádrže proběhlo několik průjezdů, úsek Stratená -Dedinky (9.2.2020)

Na zastávce Dedinky parní vlak několik minut vyčkal,aby mohl být opět předjet a zdokumentován, tentokrát v úseku Dedinky -Mlynky s hrází nádrže Palcmanská Maša (9.2.2020)

Odpoledne pak proběhl ještě jeden obrat Červená Skala -Dobšinská Ĺadová jaskyňa. Na snímku je vlak zachycen pří výjezdu z Telgárského tunelu (9.2.2020)

Závěrečný snímek pak dokumentuje úsek Telgárt,penzion -Vernár (9.2.2020)

Vrútecký "Štokr" se soupravou Wapek při nočním focení ve stanici Červená Skala,které bylo uspořádáno během víkendové foto akce kolem Telgártu (24.2.2024)

Nedělní dopoledne bylo jediné kdy s námi slunce spolupracovalo a nechalo nás i několik snímků pořídit s ním v zádech. V chladném ránu stoupáme ke stanici Telgárt (25.3.2024)

Průjezd Telgártskou smyčkou zachycený na Telgártském viaduktu (25.2.2024)