TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

475.196

475.196 "Pětasedma" - depo výhrevňa Vrútky SK

Aktuální stav: Provozní

Parametry:

  • čtyři hnané nápry
  • maximální rychlost:100km/hod

Návštěva v ČR na Slavnostech Pernštejnského panctví. Na snímku vede dne 3.7.2010 Sp1825 Havlíčkův Brod -Nedvědice nedaleko zastávky Veselíčko

Dne 4.7.2010 po přenocování v Brně se vrací na Sp1826 z Nedvědice do Havlíčkova Brodu. Na snímku vlak zachycen při průjezdu úsekem Věžná -Rožná

Snímek Sp1826,tentokrát z mezistaničního úseku Rovné,Divišov -Olešná na Moravě (4.7.2010)

SPP 2010 byly ukončeny jízdou placeného nákladního fotovlaku ze Žďáru nad Sázavou do Tišnova,současně se jednalo o poslední jízdu tohoto stroje při její návštěvě České republiky v roce 2010. Zde tedy v čele PN 32227 dne 5.7.2010 zachycena v mezistaničním úseku Žďár nad Sázavou -Veselíčko

Nádherný průjezd za brzkého ranního slunce úsekem Veselíčko -Radňovice (5.7.2010)

Ve stanici Rožná proběhlo zbrojení lokomotivy a na vlak nastoupila T468.1010 a na připřež pak "Šlechtična". Zde zvl.fotovlak zachycen v úseku Věžná -Nedvědice (5.7.2010)

Při MDD ve Vrútkách v čele expressu Vrútky -Kremnica projíždí dne 4.6.2011 Jazernicí

Dne 11.5.2013 v čele zvl.fotovlaku pro partu nadšenců kteří se na jeho jízdu složili. Vlak byl veden v úseku Hel´pa -Červena Skala,jednalo se o využití soupravy veřejného vlaku z Prahy se 475.179. V čele vlaku se oproti předchozímu dni stroje vyměnily a tak jako vlaková jela děčínská 475.179 a jako přípřežní byla domácí,Vrútecký, 475.196. Na snímku vlak odjíždí ze stanice Hel´pa

Průjezd úsekem Hel´pa -Pohorelá (11.5.2013)

Průjezd stanicí Nová Maša ve které ještě najdeme dobovou infrastrukturu (11.5.2013)

A zvl.fotovlak dne 11.5.2013 se pomalu blíží do svého cíle aneb hodina šílenství je pomalu za námi. Na snímku zvl.vlak projíždí mezistaničním úsekem Valkovňa -Červena Skala

Zde již závěřeční snímek z foto-úseku a vjezd do stanice Červena Skala (11.5.2013)

Ve stanici Červena Skala následovala 90ti minutová pauza aby parní lokomotivy dozbrojily před náročným pokračováním na Telgartskou smyčku (11.5.2013)

Pauzu v Červene Skale máme za sebou a pokračujeme dál,teď již opět jako parní express vedený pro sobotu 11.5.2013 v trase Červena Skala -Margecany -Vrútky. Na snímku průjezd úsekem Červena Skala -Telgárt

Průjezd po Telgártské smyčce jež je zakončená tímto nádherným viaduktem (11.5.2013)

Další snímek z průjezdu úsekem Telgárt -Vernár (11.5.2013)

Závěrečný snímek z parádní akce pochází od přehrady Palcmanská Maša kdy zde máme zachycen průjezd parního expressu dne 11.5.2013 mezistaničním úsekem Stratěná -Dědinky

Dne 13.10.2013 vede společně s "Lízou" 475.179 poslední parní express při ukončení sezony železničního muzea v Lužné a zároveň poslední vlak v rámci letní návštěvy v ČR,depu Praha,Libeň. Na snímku u Lužné u R.

Původní termín oslav jižní trati do Košic (Bratislava -Zvolen -Košice), úseku Zvolen -Fiĺakovo, byl plánován na jaro 2021,díky epidemii C19 byla ale akce přesunuta na letní prázdniny. V průběhu dne byly vypraveny dva vlaky v relaci Zvolen -Fiĺakovo a zpět, do jejich čela se postavila čerstvě opravená "Pětasedma" SVV Vrútky a "Pomeranč" KHT Zvolen. Dopolední vlak vedený "Pětasedmou" je zachycený v mezistaničním úseku Viglaš -Stožok (7.8.2021)

O víkendu 19. a 20.2.2022 se na jedné z nejkrásnější tratí na Slovenksu (Bánská Bystrica -Telgárt -Margecany) konala zimní fotoakce "S pětasedmou k pramenu Hronu". Stejně jako před dvěma lety, při fotoakci se Štokrem, byla výchozí stanicí našeho výletu stanice Slovenská Lupča nedaleko Bánské Bystrice. Na snímku vlak zachycen pod dominantou hradu na odjezdu ze Slovenské Lupče (19.2.2022)

Díky zpoždění pravidelných osobních vlaků,které zapříčinilo přesun křižování našeho zvláštního vlaku s REXy z Brezna do stanice Podbrezová se povedlo hned druhý průjezd zachytit na slunci. Snímek vlak zachycuje v jarně se probouzející krajině v mezistaničním úseku Valaská -Brezno (19.2.2022)

Podél řeky Hron stoupá náš zvláštní vlak úsekem Bujakovo,zastávka -Gašparovo (19.2.2022)

První známky sněhu na loukách se objevují až za Gašparovem. Tento snímek zachycuje zvl.R30015 v traťovém úseku Bacúch -Polomka (19.2.2022)

Pomalu se blížíme k Telgártu a sněhu pomalu,ale jiště,přibývá. Na snímku "Pětasedma" stále stoupá proti proudu řeky Hron traťovým úsekem Valkovňa -Červená Skala (19.2.2022)

Chvilka pauzy ve stanici Červená Skala (19.2.2022)

Vydáváme se do odpolední části programu kdy se hned 2x projede úsek Červená Skala -Dobšinská Ĺadová jaskyňa. Zde zachycena první jízda stále jako vlak 30015 na odjezdu ze stanice Červená Skala (19.2.2022)

Průjezd po monumentálním Télgárském mostě nemůže chybět (19.2.2022)

 Snímek z druhé jízdy do Dobšinské zachycuje zvl.vlak 30019 na Telgárské smyčce (19.2.2022)

Ve stanici Dobšinská Ĺadová jaskyňa bylo připraveno také noční focení (19.2.2022)

Po sobotním dnu,který byl jak vymalovaný a mrazivé jasné noci se nám od západu přihnala oblačnost a s ní i poměrně vydatné sněžení. Ranní odjezd z Červené Skaly v náročných světelných podmínkách (20.2.2022)

Průjezd po Telgárském viaduktu z druhé strany aneb co za sluníčka nejde (20.2.2022)

Když se blížil odjezd z Dobšinské směrem na Mlynky, začalo se nečekaně na obloze objevovat i slunce a do toho lehké sněžení.Podmínky vydržely i do průjezdu našeho vlaku,který je zachycen při průjdzu po hrázi řeky Hnilec nedaleko nádrže Palcmanská Maša, traťový úsek Stratená -Dedinky (20.2.2022)

U nádrže Palcmanská Maša proběhlo i letos několik fotoprůjezdů, zde jeden z nich (20.2.2022)

Odpolední odjezd dne 20.2.22 ze stanice Červená Skala

Průjezd po nádherném obloukovém Chmarošském viaduktu (20.2.2022)

Závěr akce při krátkém pobytu ve stanici Vernár. Při této pauze nám i párkrát probliklo sluníčko a dalo tak vzniknout někaloka neopakovatelným záběrům (20.2.2022)

Ďábelské oko nad Vernárem nám zakončilo tuto povedenou akci na jedné z nejkrásnějších tratí na Slovensku. Snad se za rok opět něco podobného povede, díky všem kdo se na akci podílel!! (20.2.2022)

Opět po roce se skupinka železničních nadšenců setkala na Telgrártu. Jednalo se již o třetí ročník zimní akce na jedné z nejkrásnějších tratí Slovenska. Do čela vlaků se opět postavila Vrútecká "Pětasedma" a v neděli jí společnost dělala Popradský "Papagáj". Na úvodním snímku projíždí v čele Sv30523 stanici Medzibrod (4.2.2023)

Občas i prosvitlo slunko, jako třeba na průjezd úsekem Valaská -Brezno (Sv30523) (4.2.2023)

Sv30523 vjíždí do zastávky Nová Maša (4.2.2023)

Sobotní zamračené a větrné počasí je to tam a neděle nás přivítala krásným slunečným ránem. V mrazivém ráno pózuje "Pětasedma" při teplotách atakujících -15 stupňů ve stanici Červená Skala (5.2.2023)

Nádherný odjezd jako Sv30531 Červená Skala -Mlynky z výchozí stanice (5.2.2023)

Pod nejvyšším vrchem východní části Nízkých Tater zdolává náročné stoupání Telgártskou smyčkou Sv30531 Červená Skala -Mlynky (5.2.2023)

Telgártská smyčka v celé kráse a průjezd po Telgártském viaduktu (5.2.2023)

Náročné stoupání k pramenu Hronu a průjezd po Chmarošském viaduktu (5.2.2023)

Průjezd Besnickým sedlem a stoupání k Besnickému tunelu (5.2.2023)

K poledni nás opět začal zlobit vítr a tak u nádrže Palcmanská Maša proběhla statická zastávka neb při každém průjezdu byla celá souprava vlaku zahalena do páry (5.2.2023)

Na již tradiční podzimní jízdy v okolí České Lípy letos přijali pozvání až ve Slovenských Vrútkách. Do čela zvl.vlaků se tak místo neprovozní "Lízy" postavila "Pětasedma" z depa ve Vrútkách. Na snímku zdolává stoupání Božíkovskými esíčky do stanice Mimoň (23.9.2023)