TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

310.093

310.093 "Kafemlejnek" - depo České Budějovice

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: České dráhy, a.s.

Vyrobena: roku 1901 v První Českomoravská

Parametry:

  • tři hnané nápry
  • maximální rychlost:40km/hod

Již tradiční letní akcí na vysočině je kulturní akce Telčské léto a její nedílnou součástí jsou již několik let vyjížďky parním vlakem do okolí. Nejinak tomu bylo i v roce 2018 kdy se po tři víkendy na přelomu července a srpna vydával parní vlak na vyjížďky do Třeště,Dačic,Slavonic nebo Kostelce u Jihlavy. Právě do posledně jmenované destinace se vydal dne 5.8.2018 kdy bylo v Třešti připraveno zábavné odpoledne. Na snímku máme zachycený zvl.Os11427 Kostelec u Jihlavy -Telč nedaleko zastávky Salavice

Díky větší pauze ve stanici Třešť kde bylo pro cestující připraveno občerstvení a kulturní program bylo možné vlak předjet. Na snímku nám za nádherného slunečného večera projíždí mezistaniční úsek Sedlejov -Mysliboř. V roce 2018 má Telčské parní léto i jeden prim, jedná se o jedinou akci kde může z důvodu zvýšeného rizika požárů jezdit parní vlak bez postrku (5.8.2018)

O týden později byly připraveny jízdy hned dvě,první přes polední směřovala do Třešťě a odpolední do Dačic. Tento snímek zachycuje zvl.Os11429 Třešť -Telč v náročném asi 3km stoupání v traťovém úseku Hodice -Sedlejov,těsně před zlomem trati (12.8.2018)

Nedělí 12.8.2018 byl program Telčského parního léta ukončen, závěrečná jízda byla zavedena v úseku Telč -Dačice. Snímek zachycuje zvl.Os11435 v traťovém úseku Malý Pěčín -Dačice

Po tříleté odmlce se na Volarsko vracejí nostalgické vlaky Českých drah. Po tři červencové neděle a pondělky vyrážel ze stanice Volary parní vlak v čele se 120.let starou parní lokomotivou 310.093 v péči Českobudějovického Stocker clubu. Na snímku z pondělí 12.7.2021 je zachycen dopolední vlak Volary -Lenora u rozdvojení tratí

Před polednem se pak parní vlak vydával na delší vyjížďku. Po odjezdu z Volar zamíří do cílové stanice na Česko/Rakouské hranici v Novém Údolí, po hodinové přestávce se pak vydá do Nové Pece a následně zpět do Volar s tím,že obrat probíhá už v Černém Kříži. Na snímku nám vlak právě projel zastávkou Dobrá na Šumavě (12.7.2021)

Jednou z mála nostalgických jízd v kraji Vyšočina jsou jízdy v rámci kulturní akce "Telčské léto", kdy jsou vlaky vypravovány ze stanice Telč po několik víkendů na jízdy do blízkého okolí. Fotograficky nejzajímavější jsou vždy jízdy do Slavonic. Jediný den,kdy se v roce 2021, vydal parní vlak do Slavonic hned dvakrát bylo dne 14.8.2021. Na snímku zachycen ranní vlak v úvodu své cesty v úseku Telč,Staré Město -Radkov

Parní vlak Telč -Slavonice zachycený v mezistaničním úseku Malý Pěčín -Dačice (14.8.2021)

Ve stanici Dačice probíhá vždy zbrojení. Tímto snímkem se přesouváme do závěru dopolední jízdy a na snímku máme parní vlak zdokumentovaný v mezistaničním úseku Mutišov -Slavonice (14.8.2021)

I když na trati máme již úseky po kompletní rekonstrukci, najdou se i ty, na kterých je možné zachytit vlak s dobovou zabezpečovací technikou. Odpolední vlak Dačice -Slavonice zachycen u vjezdové mechaniky stanice Dačice (14.8.2021)

Závěrečným snímkem z akce se opět přesouváme do úseku Mutišov -Slavonice (14.8.2021)

Jedinou pravidelnou nostalgickou akcí v kraji Vysočina jsou jízdy u příležitosti "Telčského léta". Po tři víkendy jsou vypravovány na lokálku Kostelec u Jihlavy -Slavonice zvláštní vlaky v rúzných relacích. Letos u příležitosti oslav 120.let trati více vlaků směřovalo až do Slavonic. Na snímku máme jeden z nich, v neděli 31.7.2022 vypravený zvl.Os Telč -Slavonice zachycený na odjezdu ze zastávky Velký Pěčín za nádherných kouřových efektů

Proplétání mezi balíky, průjezd mezistaničním úsekem Malý Pěčín -Dačice (31.7.2022)

Ve stanici Dačice má vlak vždy pauzu pro předjítí pravidelnými vlaky a taky pro dobrání vody. Se snímkem se tak přesouváme do úseku Dačice,město -Urbaneč (31.7.2022)

A protože tahle mašinka není zrovna žádný rychlík, dá se vlak stihnout hned několikrát, tímto snímkem dokumentuji odjezd ze zastávky Mutišov (31.7.2022)

O následujícím víkendu parní vlaky směřovaly do Třeště a v neděli až do Kostelce u Jihlavy. Nedělní případ je zachycen na snímku, kdy je vlak zachycen při zpáteční cestě do Třeště před zastávkou Radkov (31.7.2022)

.Závěřečným snímek zachycuje zvláštní vlak dne 7.8. po zdolání náročného stoupání v mezistaničním úseku Hodice -Sedlejov (31.7.2022)

Přes zimní přestávku se podrobovala v Lužné menším opravám a při prvním parním víkendu představila široké veřejnosti v čele zvláštních vlaků. Během víkendu odvezla vždy dva obraty do Rakovníka a jeden do Řevničova. Kromě vlaku do Řevničova byla však obsazenost vlaků tristní, našinec nechápe stálé opisování neefektivních jízd vlaků, naděje z minulého podzimu kdy vyjel téměr vyprodaný vlak do Kladna a zpět pomalu uhasíná. Snímek zachycuje s obsazeností asi 10% ranní vlak z Rakovníka vedený jako Os98206 nedaleko obce Lišany (30.4.2023)

Krátce po odjezdu z Lužné u Rakvoníka,u hájovny Čejkovka, je zachycen Os98209 Lužná u Rakovníka -Řevničov (30.4.2023)

Os98211 Rakovník -Lužná u Rakovníka zachycený na odjezdu z Rakovníka při pohledu od Rakovnického depa,které přes zimu prošlo očistou od náletových dřevin (30.4.2023)

Dne 21.10.2023 se "Kafemlejnek" představil veřejnosti v čele zvláštních vlaků při akci "Tábor s párou". Během dne odvezl dva páry osobnních vlaků do Chýnova a Balkovi Lhoty. Na snímku je zachycen osobní vlak Balkova Lhota -Tábor vedený jako Os28455 v úseku Nasavrky -Tábor

Po krátké pauze ve stanici Tábor vyrazil "Kafemlejnek" v čele Os28472 do Chýnova. Z důvodu náročného stoupání pomáhá na postrku Českobudějovický hektor T435.058. Úsek Dobronice u Chýnova -Chýnov (21.10.23)

Po krátkém ošetření ve stanici Tábor pak vyrazil se závěrečným vlakem do Balkovi Lhoty. Snímek zachycuje průjezd úsekem Tábor -Nasavrky jako Os28456 (21.10.23)

Závěrečný snímek a siluetka "Kafemlejnka" v úseku Nasavrky -Tábor (21.10.23)