TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

555.0153

555.0153 "Němka" - depo Dolní Lipka

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: Klub Histrorie Kolejové Dopravy (KHKD Praha)

Vyrobena: roku 1944 ve Wiener Lokomotivfabrik,Floridsdorf

Parametry:

  • pět hnaných náprav
  • maximální rychlost:80km/hod

Kolešovka dne 15.8.2009 a průjezd traťovým úsekem Krupá -Olešná u Rakovníka

Na konci ledna 2010 se "Němka" postavila do čela zvláštního narozeninového expressu Praha -Louny. Na snímku je vlak zachycen v Křivoklátských lesích při průjezdu zastávkou Městečko u Křivoklátu (30.1.2010)

Tímto snímkem se již přesouváme na trať Rakovník -Louny a pokračujeme tak dál v trase legendárního rychlíku Bezdrev. Snímek zachycuje narozeninový vlak do Loun při průjezdu zastávkou Hořesedly (30.1.2010)

Závěrečný snímek je z průjezdu úsekem Touchovice u Loun -Opočno u Loun (30.1.2010)

Při oslavách 140.let železnice v Lužné u Rakovníka na přípřeži stroji 534.0323 na zvláštním nákladním fotovlaku z Lužné do Kamenných Žehrovic zde na Čejkovce dne 19.6.2011

Dne 16.10.2011 v čele zvl.vlaku Lužná u Rakovníka -Kolešovice při ukončení sezony muzea v Lužné u Rakovníka.Snímek vlak zachycuje před cílovou stanicí Kolešovice

Zpáteční cesta Kolešovice -Lužná u Rakovníka a odjezd ze stanice Krupá (16.10.2011)

Dne 16.6.2012 vytahuje společně s 555.3008 druhou várku vápence jako Pn65592 z Hořelic

Na snímku již jako Pn65690 se soupravou 32 vozů vápence a společně s 555.3008 a postrkovými 556.036 a 556.0506 projíždějí úsekem Hostivice -Jeneč odbočkou na Jenečku (16.6.2012)

Noční focení s řadou 52 v železničním muzeu Lužná u Rakovníka (16.6.2012)

Noční focení v Lužné ještě jednou (16.6.2012)

Dne 28.7.2012 opět na Kolešovce.Na snímku s vlakem Os12580 nedaleko Krupé

Dne 1.8.2013 vede zvl.Sv vlak Beroun -Kněževes u Rakovníka zastávkou Újezd nad Zbečnem

Dne 19.7.2014 při své premiéře na Kolešovce v roce 2014 vede mimořádně posílený dopolední Os12580 Lužná u R. -Kolešovice zachycený nedaleko bývalé zastávky Lišany,zastávka

Dne 31.10.2015 vede zvl.nákladní fotovlak Krupá -Praha,Smíchov nedaleko Kladna

Dne 31.10.2015 při zpáteční cestě zachycená v úseku Kladno -Kladno,Rozdělov

Atmosféru poklidného,mlhavého,říjnového rána dne 16.10.2016 v kraji chmelnic na Kolešovicku narušila jízda zvl.smíšeného fotovlaku na snímku zachycený v traťovém úseku Kněževes -Chrášťany zastávka

Fotovlak Krupá -Kněževes zachycený v úseku Krupá -Olešná u Rakovníka (16.10.2016)

S tímto snímkem se přesouváme do úseku Olešná u Rak. -Chrášťany zastávka (16.10.2016)

Závěrečný snímek smíšeného fotovlaku vypravený především pru železniční turisty ze Švýcarska zachycuje zvl.vlak v traťovém úseku Olešná u Rakovníka -Chrášťany zastávka (16.10.2016)

Dne 19.1.2017 se Němka KHKD stala aktérkou natáčení historického filmu "The Aftermath" na pražském hlavním nádraží. Na snímku je zvl.vlak Praha,Vršovice -Kněževes u Rakovníka vedený v úseku Hostivice -Lužná u Rakovníka jako Sv101220 zachycený dne 20.1.2017 na odjezdu ze stanice Jeneč, poslední stanice na trati 120 vybavené mechanickými návěstidly

V noci z 26.5. na 27.5.2018 se na prvním nástupišti pražského hlavního nádraží natáčel nový film ve kterém bude jednou z aktérek také "Němka" KHKD 555.0153. Po skončení natáčení se následně vydala se soupravou zvláštního Sv vlaku zpět do domovského depa v Lužné u Rakovníka. Snímek zachycuje dne 27.5.2018 Sv11934 Praha hl.n. -Kněževes nedaleko zastávky Praha,Žvahov

Sv11934 se blíží k Lužné u Rakovníka, průjezd úsekem Nové Strašecí -Řevničov (27.5.2018)

Akce původně plánovaná na jaro 2020 a z důvodu Corona virové epidemii přeložená na podzim se uskutečnila opravdu na poslední chvíli, jelikož víkend 19/20.9. byl posledním kdy se mohlo do ČR z okolních zemí cestovat bez nutnosti testu při cestě domů. Lokomotiva se před akcí podrobila "menším" úpravám kdy jí byly odstraněny "uši" a naopak přidán držák na reflektor. Na úvodním snímku z akce je zachycena při průjezdu Doubím u Turnova v čase jízdy kdysi legendárního Pn do Liberce (19.9.2020)

Průjezd po legendárním a jedinečném viaduktu u stanice Sychrov (19.9.2020)

Snímek zachycující zvláštní Mn57102 na výjezdu ze Sedlejovského tunela (19.9.2020)

Další nádherná zcenérie zachycuje úsek Hodkovice nad Mohelkou -Rychnov u Jab.n.N. (19.9.2020)

A fotka s Ještědem nesmí chybět, mezistaniční úsek Pilínkov -Liberec (19.9.2020)

Po příjezdu do Liberce lokomotiva objela soupravu a pokračovala tendrem vpřed po trati 086 do stanice Křižany aby se fotografům opět představila komínem vpřed na legendárním viaduktu Novina v čele Mn57113 (19.9.2020)

V Liberci proběhlo otočení na trianglu a lokomotiva se tedy opět do České Lípy vydala komínem vpřed. Opět se nacházíme na viaduktu Novina, tentokrát ve směru na Českou Lípu a již jako Mn57182 (19.9.2020)

Tímto snímkem se již přesouváme na trať 087 Česká Lípa -Lovosice a fotodokumentaci zahajujeme hned v jejím úvodu, na železničním mostě v Zahrádkách, který byl do provozu uveden v 19.století a trať zde překonává Dračí skály (19.9.2020)

Průjezd úsekem Zahrádky u České Lípy -Stvolínky (19.9.2020)

Závěrečný snímek sobotního programu zachycuje soupravu Mn57182 v náročném stoupání ze stanice Liběšice k zastávce Horní Řepčice,odkud pak již trať klesá k Ploskovicům před dalším náročným stoupáním (19.9.2020)

Nedělní program byl opět zahájen po sedmé hodině ráno a díky slunečnému dni to opravu stálo opět za to. Úvodní snímek zachycuje Mn57251 Lovosice -Liběšice v traťovém úseku Žalhostice -Litoměřice,cihelna (20.9.2020)

Snímek zachycující Mn57251 u obce Horní Řepčice (20.9.2020)

Do km53.3 u obce Horní Řepčice bylo zavedno i foto PMD aby bylo možné soupravu zdokumentovat i na jiných místech tohoto zajímavého úseku. Na snímku zdolává Mn57251 náročné stoupání k zastávce Horní Řepčice (20.9.2020)

Průjezd podél obce Horní Řepčice ještě v jednom pohledu (20.9.2020)

Ve stanici Liběšice proběhlo křižování s pravidelným Os vlakem a náš fotovlak již jako Mn57315 pokračuje dále k České Lípě. Na snímku zachycen v úseku Liběšice -Úštěk s vrchem Sedlo 726m.n.m na pozadí (20.9.2020)

Jeden z dalších průjezdů je z úseku Úštěk -Dubičná (20.9.2020)

Přes poledne si souprava střihla ještě jeden obrat Česká Lípa -Ploskovice a zpět. Aby se jelo opět komínem proběhlo otočení na točně v Českolipském depu. Na snímku opět průjezd po mostě v Zahrádkách z toho asi nejhezčího po(d)hledu (20.9.2020)

Nečekaně závěrečný snímek z tého nádherné akce byl pořízen v úseku Úštěk -Liběšice u obce Zimoř. Z důvodu zpoždění pravidelných osobních vlaků a nutnosti dobrat vodu dříve než bylo plánováno došlo ke zpoždnění návratu do České Lípy a tím i následnému odjezdu směr Bakov. Nic to nemění na tom,že se jednalo o velmi vydařenou akci a jedinečnou,možná i poslední,možnost zdokumentovat lokomotivu 555.0153 bez kouřových plechů a vůbec v provozu, jelikož způsobilost končí v březnu 2021 (20.9.2020)

Nečekaná návštěva při Velikonočních jízdách Prahou ve dnech 8.-9.4.2023 v podobě "Němky" kdy na snímku vede odpolední Os98100 Praha,Vršovice -Hostivice v Prokopském údolí. Jednalo se o letošní jedinou jízdu tímto směrem a to z důvodu přestavby uzlu Praha,Smíchov (8.4.2023)

O den později, tedy v neděli 9.4.2023 se představila v čele zvl.Os98065 Praha,Vršovice -Týnec nad Sázavou na jedné z nejkrásnějších tratí u nás. Na snímku vlak zachycen v úseku Petrov u Prahy -Luka pod Medníkem

Po více jak dvouhodinové pauze pokračoval zvláštní okružní vlak dál směr Čerčany a zpět do Prahy,Vršovic. Již jako Os98066 v náročeném stoupání v traťovém úseku Týnec nad Sázavou -Pecerady (9.4.2023)

Tradiční letní výletní vlak Parbudického kraje jezdící pod názvem "Kralický Sněžník". Snímek vlak zachycuje na lokálce Dolní Lipka -Hanušovice v mezistaničním úseku Dolní Lipka -Prostřední Lipka