TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

423.094

423.094 "Velký bejček" - depo Turnov

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: Klub Historie Kolejové Dopravy,Praha

Vyrobena: v roce 1928 v ČKD Praha

Parametry:

  • čtyři hnané nápry
  • maximální rychlost:50km/hod

 Téměř jediné nasazení této mašinky je na trati č.125 Krupá -Kolešovice při pravidelném letním provozu. Na snímku ze dne 13.8.2011 na odpoledním vlaku u Chrášťan zastávky

Ze dne 13.8.2011 je i tento snímek vlaku Os12582 Lužná u Rakovníka -Kolešovice u Kolešovic

Dne 5.8.2012 a opět na Kolešovce,tentokrát v čele odpoledního Os12582 nedaleko Krupé

Dne 27.7.2013 opouští s dopoledním vlakem Os12581 Kolešovice -Lužná u R. stanici Krupá

Dne 11.10.2015 kde jinde než na Kolešovce :) , tentokrát však v čele smíšeného vlaku vypraveného pro zahraniční turisty zachyceného v úseku Lišany -Chrášťany zastávka

Dne 30.7.2016 vede Os12580 Lužná u R. -Kolešovice zachycený krátce po odjezdu z Krupé

Dne 30.7.2016 se zpátečním Os12581 Kolešovice - Lužná u Rakovníka zachycený v závěru své cesty, po objetí soupravy v Krupé, v traťovém úseku Krupá -Lužná u Rakovníka

Dne 13.8.2016 se po týdenní odmlce v čele letních výletních vlaků na Kolešovce opět objevil "Velký bejček". Na snímku vede dopolední Os12580 Lužná u Rak. -Kolešovice a je zachycen u vjezdu do lesa nedaleko bývalé zastávky Lišany,zastávka

Letošní premiéra "Velkého bejčka" na již tradičních letních jízdách chmělařskou oblastí Rakovnicka na lokálce Krupá -Kolešovice. Snímek zachycuje dne 14.7.2018 dopolední Os12580 do Kolešovic v traťovém úseku Krupá -Olešná u Rakovníka

Díky úvrati ve stanici Krupá je možné zdokumentovat i zpáteční jízdu s mašinou po komínu. Zde zachycen Os12581 Kolešovice -Lužná u R. na odjezdu ze stanice Krupá kde dobovou atmosféru dotváří ještě fungující mechanická návěstidla (14.7.2018)

Odpolední Os12582 do Kolešovic zachyceným nedaleko zast.Chrášťany zast. (14.7.2018)

I v roce 2019 jsou vypravovány zláštní vlaky v rámci projektu "Kolešovka". Představují se zde dvě lokomotivy a to 423.094 a 354.7152, pouze o poslední srpnové sobotě je v plánu nasazení "Němky" 555.0153. I počasí je k letošním jízdám oproti loňsku přívětivější a tak zatím nebylo třeba ani jednu jízdu nahrazovat motorovou lokomotivou. Na snímku máme odpolední vlak ze soboty 20.7.2019 na tradičním fleku u topolů v traťovém úseku Přílepy -Kolešovice

Již 14.ročník letních jízd na Kolešovce se rozjel v sobotu 11.7.2020 a až do konce srpna je možné se v soboty svézt dvěma páry zvláštních vlaků z Lužné u Rakovníka do Kolešovic, letos poprvé doplněné o ranní spoj z Kněževse a podvečerní zpět. Od letošního roku probíhá deponie i souprav pro Kolešovku v areálu muzea KHKD v Kněževsi. Na snímku z druhé provozní soboty, tedy 18.7.2020 zachycuje ranní Os25579 Kněževes -Lužná u Rakovníka na odjezdu z úvraťové stanice v Krupé jež je ještě stále vybavena mechanikami 

Os25580 Lužná u Rakovníka -Kolešovice zachycený dne 18.7.2020 v úseku Krupá -Olešná

Tady nám topič pěkně přiložil :D , snímek z třetí provozní soboty, tedy dne 25.7.2020 zachycuje ranní Os25579 Kněževes -Lužná u Rakovníka opět na odjezdu z Krupé

Os25580 Lužná u R. -Kolešovice zachycený u bývalé zastávky Lišany,zastávka (25.7.2020)

Jedním z mála úhlově nasvícených míst pro podvečerní vlak je rovinka za zastávkou Olešná na které je zachycen podvečerní Os25584 Lužná u Rakovníka -Kněževes. Ač to člověk v době pořízení snímku nevěděl,jednalo se o poslední letošní jízdu tohoto stroje v roce 2020 na Kolešovce,jelikož na poslední plánovaný den nasazení byl vyhlášen zákaz jízd parních lokomotiv HZS (25.7.2020)

Do své 15té sezóny odstartovaly dne 10.7.2021 jízdy historických vlaků na lokálce Krupá -Kolešovice. Na snímku ranní Os25581 Kněževes u Rakovníka -Lužná u Rakovníka u předvěsti stanice Krupá cestou z Krupé do Lužné u Rakovníka (bohužel se jednalo o sezónu poslední)

Os25582 Lužná u R. -Kolešovice zachycený nedaleko bývalé zastávky Lišany zast. (10.7.2021)

Os25583 Kolešovice -Lužná u Rakovníka v úseku Krupá -Lužná u Rak. (10.7.2021)

Os25584 Lužná u R. -Kolešovice zachycený nedaleko zastávky Chrášťany zast. (10.7.2021)

Podvečerní Os25586 Lužná u R. -Kněževes u Rakovníka,kde mají lokomotivy KHKD provozní zázemí. Za mohutných kouřových efektů opouští vlak zastávku Olešná u Rakovníka (10.7.2021)

Ač byly původní plány udělat jarní fotoakci 2023 dvoudenní, muselo se z důvodu nedostatků financí uskromnit a akci odjet jen jeden den a volba padla na plánovaný nedělní program Českým rájem. Jízdě samotné pak předcházelo noční focení v depu Turnov ve společnosti lokomotiv KHKD jež jsou v Turnově deponované (22.4.2023)

Po příjezdu do stanice Libuň náš vlak pokračoval na vlečku Sklopísku Střelec. Ač vlečka samotná parní provoz nezažila, nabízí jedny z nejhezčích pohledů na zříceninu hradu Trosky (23.4.2023)

Další z pohledů na zvláštní vlak společně s Troskama na vlečce Sklopísku Střelec (23.4.2023)

Ještě než opustíme vlečku Sklopísku tak další pohled v probouzející se krajině (23.4.2023)

Zvláštní vlak zdolává náročné stoupání k zastávce Cidlina (23.4.2023)

Stoupání na Ploužnici se i přes ne příliš kvalitní úhlí zvládlo a pokračujeme podle plánu dále a to konkrétně mezistaničním úsekem Syřenov -Ústí u Staré Paky (23.4.2023)

Některé stanice jsou ještě vybaveny mechanickými návěstidly, jako třeba vjezd do stanice Nová Paka ze směru Chlumec nad Cidlinou u kterého je náš vlak zachycen na odjezdu směr Ostroměř (23.4.2023)

Další stanicí takto dobově vybavenou je stanice Smidary (23.4.2023)

Než se počasí úplně pokazilo tak je náš vlak zachycen ještě jednou ve stanici Smidary (23.4.2023)

Během léta se na trati tzv. "Pojizerského pacifiku" konají pravidelně jízdy parních vlaků u příležitosti "Krkonošských železničních víkendů". Po letech nadvlády stroje 310.0134 se letos o zajištění vlaků staral KHKD,který na první víkend zajistil stroj 354.7152 z deponie v Kněževsi u Rakovníka a na druhý pak stroj 423.094 deponovaný v Turnově.  Souprava do Martinic dorazila již v pátek na veřejném vlaku z Turnova a tak sobotní ráno před veřejnými jízdami patřilo několika opakovaným vjezdům přes Staropacké zhlaví (12.8.2023)

Falešný vjezd ze směru Stará Paka (12.8.2023)

Snímek s vodním jeřábem a nádherným kouřovým závojem (12.8.2023)

Druhý foto vjezd, počasí akci opět přálo (12.8.2023)

Tímto snímkem se již přesouváme k první veřejné jízdě z Rokytnice nad Jizerou do Martinic v Krkonoších kdy zvl.vlak překonává řeku Jizeru nedaleko zastávky Jablonec nad Jizerou,Hradsko (12.8.2023)

Dopolední vlak zachycený krátce po odjezdu ze stanice Horní Sytová (12.8.2023)

S krásnou chalupou zachycený průjezd úsekem Hrabačov -Jilemnice (12.8.2023)

Během soboty byly vypraveny tři páry zvláštních vlaků. Lehce po půl druhé vyrazil z Rokytnice nad Jizerou druhý a na snímku je zachycen v úseku Rokytnice nad Jizerou -Jablonec nad Jizerou (12.8.2023)

Průjezd úsekem Víchová nad Jizerou -Hrabačov (12.8.2023)

Náročené stoupání z Hrabačova do Jilemnice (12.8.2023)

Závěrečný snímek zachycuje podvečerní vlak z Rokytnice nad Jizerou do Martinic v Krkonoších při průjezdu nad řekou Jizerou nedaleko zastávky Jablonec nad Jizerou,Hradsko. Všechny vlaky se těšily velkému zájmu cestujících, během víkendu se jich zvl.vlaky svezdlo asi 2500 (12.8.2023) 

Nasazení na tradiční Mikulášskou jízdu Liberec -Křižany dne 2.12.2023. Na snímku je Os91220 zachycený v mezistaničním úseku Novina -Křižany v nádherných zimních podmínkách,které už tady dlouho na Mikuláše nebyly

S odpledním Os91222 Liberec -Křižany zachycený na nádherném viaduktu u zastávky Novina. Po příjezdu do Křižan došlo k technické závadě na kompresoru a lokomotiva musela být stažena Libereckou zálohou (2.12.2023)

Sněhová nadílka přála i Mikulášským jízdám o týden později a tak bylo možno v nádherných zimních podmínkách zdokumentovat jízdy parních vlaků na lokálce z Martinic v Krkonoších do Rokytnice nad Jizerou, která se objevila i ve filmu "Jak vytrhnout verlibě stoličku". Snímek zachycuje odjezd Os91161 ze stanice Rokytnice nad J. (9.12.2023)

S malebnou chaloupkou v mezistaničním úseku Hrabačov -Jilemnice (9.12.2023)

Tímto snímkem se přesouváme k odpolední jízdě a na snímku máme zachycený Os91163 Rokytnice nad Jizerou -Martnicice v Krkonoších s řekou Jizerou v popředí nedaleko Jablonce nad Jizerou (9.12.2023)

Světelné podmínky se s přibívajícím časem rapidně zhoršovaly, sobotní putování tak ukončíme s Os91163 při překonávání řeky Jizery nedaleko zastávky Jablonec nad Jizerou,Hradsko (9.12.2023)

Jízda z Martinic do Trutnova se stala závěrečnou jízdou v roce 2023 a díky opravdu zimním podmínkám jsme si jízdu opravdu užili. Akce byla zahájena již před 7hod ve stanici Martinice v Krkonoších kde je i zachycena lokomotiva,která právě pózuje při fiktivním dobírání vody (10.12.2023)

Ještě jeden "nočák" na Packém zhlaví stanice Martinice v Krkonoších (10.12.2023)

Tímto snímkem se již přesouváme na odjezd směr Trutnov hl.n. (10.12.2023)

Snímek s vjezdovým návěstidlem od Trutnova (10.12.2023)

Za hustého sněžení zachycený průjezd úsekem Martinice v K. -Dolní Branná (10.12.2023)

Nádherné zimní ráno a úsek Martinice v Krkonoších -Dolní Branná (10.12.2023)

Ve stanici Kunčice nad Labem proběhla kratší pauza, jelikož bude nutné vykřižovat s protijedoucím Sp vlakem a zároveň před sebe pustit Sp do Trutnova. Fiktivní odjezd směr Trutnov (10.12.2023)

Průjezd traťovým úsekem Kunčice nad Labem -Klášterská Lhota (10.12.2023)

Odjezd ze zastávky Chotěvice, s dobovými mechanickými závoramy (10.12.2023)

Ve stanici Pilníkov jako by se také zastavil čas a je ještě také, jako již jedna z mála v ČR, vybavena mechanickými návěstidly. Snímek zachycuje vjezd do stanice Pilníkov (10.12.2023)

No a po vjezdu následuje vždy odjezd, opět s krásným kouřovým závojem (10.12.2023)

A snímek s předvěstí na odjezdu ze stanice Pilníkov (10.12.2023)

A traťový úsek Pilníkov -Vlčice s mechanickou předvěstí ještě jednou (10.12.2023)

Traťový úsek Vlčice -Trutnov,Volanov (10.12.2023)

V depu Trutnov proběhlo otočení lokomotivy před zpáteční cestou. Jelikož již točna nemá využití, neplánují se její další revize a tak se možná jednalo o jedno z posledních otočení parní lokomotivy (10.12.2023)

Zde se již přesouváme na zpáteční cestu a s předvěstí od Trutnova zachycený vjezd do stanice Pilníkov (10.12.2023)

Naše putování pokračujem snímkem z odjezdu ze stanice Pilníkov (10.12.2023)

A jedna čelovka s vjezdovým návěstidlem od Hostinného na odjezdu ze stanice Pilníkov (10.12.2023)

Jelikož světelné podmínky se v průběhu odpoledne rapidně horšily,zakončíme naše putování s párou snímkem v traťovém úseku Pilníkov -chotěvice (10.12.2023)

Tradiční letní akce v Podkrkonoší opět přilákala davy cestujícíh. Při 2.Krkonošském parním víkendu se díky spolupráci KHKD,který zde nasazuje soupravu pro zvláštní vlaky, se skupinkou fotografů povedlo hned po východu slunce zrealizovat několik falejšných vjezdů do stanice Martinice v Krkonoších (10.8.2024)

Dobová infrastruktura stanice Martinice v Krkonoších se nikdy neokouká (10.8.2024)

Zbrojení vodou před prvním vlakem do Rokytnice nad Jizerou (10.8.2024)

Focení nám nezačalo příliš optimisticky, když hned na první traťový snímek zalezlo sluníčko,ale naštěstí to byla jediná kaňka v jinak krásném dni kdy se povedlo hned několik parádních snímků. Zde dopolední Os20141 Rokytnice nad Jizerou -Martinice v Krkonoších zachycený v mezistaničním úseku Horní Sytová -Víchová nad Jizerou (10.8.2024)

Domluvený efektní vjezd do stanice Martinice v Krkonoších vyšel na jedničku (10.8.2024)

Os20141 zachycený na vjezdu do stanice Martinice v Krkonoších (10.8.2024)

Odpolední Os20143 Rokytnice nad Jizerou -Martinice v Krkonoších kopíruje tok řeky Jizery a na snímku je zachycen v mezistaničním úseku Poniklá,zastávka -Poniklá (10.8.2024)

Tady to se sluníčkem bylo o vteřiny,ale povedlo se. Os20143 Rokytnice nad Jizerou -Martinice v Krkonoších zachycený na vjezdu do cílové stanice u vjezdové mechaniky (10.8.2024)

Sobotní program pak nabízí ještě pozdně odpolední jízdu kdy je Os20145 Rokytnice nad Jizerou -Martinice v Krkonoších při překonávání řeky Jizery nedaleko zastávky Jablonec nad Jiz.,Hradsko (10.8.2024)