TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

310.072

310.072 "Kafemlejnek" - depo Plzeň

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: České dráhy, a.s.

Vyrobena: roku 1899

Parametry:

  • tři hnané nápry
  • maximální rychlost:40km/hod
Dne 13.6.2009 za pomoci budějovické 310.093 při oslavách 110.let Blatenských lokálek zdolává náročné stoupání v mezistaničním úseku Závišín -Bělčice

Dne 25.6.2011 při jízdě zvl.vlaku z Karlových Varů,dolního nádraží do Merklína nedaleko zastávky Sadov

Dne 16.7.2011 při oslavách 110.let provozu na trati Pňovany -Bezdružice vede zvl.os Kokašice -Bezdružice

Dne 16.6.2018 vyrazil plzeňský "Kafemlejnek" na svou první veřejnou akci po náročné opravě kotle.Jednalo se o tradiční městské kulturní slavnosti v městečku Radnice,které se tradičně konají v měsíci červnu. Během dne pak vlak vykonal 3x obrat Radnice -Stupno.Na snímku vede ranní Os11770 Plzeň -Radnice nedaleko zastávky Bezděkov u Radnic

Stanice Stupno je úvraťovou stanicí,je tak možné zachytit mašinku po komínu i při zpáteční jízdě z Radnic do Plzně. Na snímku vlak projíždí úsekem Všenice -Střapole. U zástávky Střapole však cestu poznamenala mimořádná událost,když na nechráněném železničním přejezdu došlo ke střetu s autem, nehoda se naštěstí obešla bez zranění,na mašince však byl zaznamenán větší únik vody (16.6.2018)

Září 2022 nám začlo jednou zajímavou akcí na krásných Blatenských lokálkách. Přes původní plán s komplet Českobudějovickou soupravou (vozy i lokomotiva) se do čela zvl.Os Nepomuk -Rožmitál pod Třemšínem postavil Plzeňský "Kafemlejnek" se soupravou vozů Ci z Českých Budějovic. Na svou pouť se vlak vydal s téměř 40ti minutami zpoždění,ale díky tomu se nám na prvním fleku naprosto předpisově nasvítil. Úsek Želvice -Kotouň (3.9.2022)

Díky táhlému stoupání ze stanice Kotouň k zastávce Životice se nám povedlo hned v úvodu vlak nadjet. Na snímku zachycen v úseku Životice -Kasejovice. Z prvních fotek by člověk ani nepoznal,že na postrku pomáhá T435.0145 "Hektor" z depa v Chebu (3.9.2022)

V Blatné proběhlo ošetření lokomotivy a dobrání vody,aby se mohla vydat dál vstříc náročnému stoupání ve směru Březnice. S obcí Závišín na pozadí tak zdolává náročné stoupání ke stanici Bělčice (3.9.2022)

Snímek kompletní soupravy z lokálky do Rožmitálu pod Třemšínem zachycuje zvláštní vlak v mezistaničním úseku Oslí -Skuhrov pod Třemšínem (3.9.2022)

Železniční akce Plzeňského IMC clubu "Nýřanské železniční září" s účastí 310.072 zachycené během odpolední jízdy Nýřany -DIOSS Nýřany u mechanické předvěsti (2.9.2023)

Druhý odpolední vlak je zachycen na přejezdu opatřeném mechanickými závorami z Janovic nad Úhlavou, v pozadí za soupravou vykukuje mechanické návěstidlo (2.9.2023)

Sezónu výletních vlaků 2024 odstartoval nezvykle tento Plzeňský "Kafemlejnek" když se veřejnosti představil v čele osobních vlaků při Prvním parním víkendu v Lužné u Rakovníka. Na snímku zachycen sobotní vlak Lužná u Rakovníka -Řevničov v Křivoklátských lesích nedaleko hájenky Čejkovka (27.4.2024)

Během odpoledního pobytu v muzeu se lokomotiva před závěrečnou jízdou otočila (27.4.2024)

Závěrečná jízda nezvykle komínem k Rakovníku zachycená na vjezdu do Rakovníka (27.4.2024)

Nedělní dopolední vlak Rakovník -Lužná u Rakovníka zachycený nedaleko obce Lišany (28.4.2024)

Před polednem vlak zavítal do stanice Krupá, na snímku odjezd zpět do Lužné u R. (28.4.2024)

A galerii zakončíme opět vlakem Lužná u Rakovníka -Řevničov na Čejkovce (28.4.2024)

Před návratem do svého domovského depa v Plzni si "Kafemlejnek" ještě jednou zajezdil kolem železničního muzea v Lužné. Snímek zachycuje dopolední Os91071 Rakovník -Krupá nedaleko Lužné u Rakovníka (16.6.2024)

Po obědě se vydal stejně jako při zahájení sezóny se zvl.vlakem do Řevničova (16.6.2024)

A závěrečný obrat opět směřoval do Rakovníka. Na snímku zachycen jako Os91074 nedaleko zastávky Rakovník,zastávka při úplně poslední jízdě při jeho návštěvě v Lužné v roce 2024 (16.6.2024)