TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

354.7152

354.7152 "Sedma" - depo Kněževes u Rakovníka

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: Klub Historie Kolejové dopravy

Vyrobena: roku 1917 v První českomoravská továrna na stroje Praha

Parametry:

  • tři hnané nápry
  • maximální rychlost:80km/hod

Dne 13.9.2008 vede společně s postrkovou 423.094 KHKD dopolední vlak Kolešovice -Lužná u Rakovníka v rámci oslav 125.let místní tratě Krupá -Kolešovice

Dne 6.8.2011 lokomotiva zavítala na Kolešovku,na snímku zachycena u bývalé zastávky Lišany zastávka

Dne 15.10.2011 vede slavnostní vlak u příležitosti ukončení sezony železničního muzea v Lužné u Rakovníka a výročí 30.let KHKD. Na snímku stoupá mezistaničním úsekem Krupá -Olešná u Rakovníka k Lišanskému lesu

Zpáteční cesta Kolešovice -Lužná u Rakovníka a odjezdu zvl.vlaku z Krupé (15.10.2011)

Nákladní fotovlak dne 21.6.2013 společně s Polskou Ol-12 v chmelnicích u Chrášťan

Noční náladovka ze soboty 22.6.2013 společně s Rakouským "Hrbounem" 310.23

Dne 23.6.2013 se "Sedma" představila v čele zvl.os Lužná u Rakovníka -Řevničov,zde průjezd Čejkovkou

Dne 10.8.2013 při první letošní vyjížďce s pravidelným letním vlakem na Kolešovku vede odpolední Os12582 Lužná u Rakovníka -Kolešovice mezistaničním úsekem Olešná u Rakovníka -Chrášťany,zastávka

Os12582 tentokrát již v závěru cesty v úseku Přílepy -Kolešovice (10.8.2013)

Dne 5.10.2013 vede zvl.Os36133 u příležitosti oslav DNE ŽELEZNICE v Karlovarském kraji spojeného s oslavou 115.let tratě Bečov nad Teplou -Blatno u Jesenice. Na snímku vlak zachycen nedaleko zastávky Kfely

Ze dne 5.10.2013 a snímek s dosluhující vjezdovou mechanikou stanice Bečov nad Teplou

Průjezd sklonově náročným lesním úsekem Bečov nad Teplou -Otročín,snímek z 5.10.2013

Dne 5.10.2013 a průjezd mezistaničním úsekem Toužim -Luhov již vedený jako Os36134/36135

Dne 15.6.2017 byl vypraven zvláštní R11621 Kněževes -Tanvald. Jízda byla uspořádána v rámci oslav 100.let parní lokomotivy,které byly uspořádány ve výtopně Kořenov, následně se "Sedma" ještě zúčastní oslav 115.let Zubačky a po té již vyrazila vlastní silou zpět do Kněževse. Na snímku je vlak zachycen v úvodu své cesty na odjezdu ze stanice Krupá jež je ještě vybavena mechanickými návěstidly

R11621 v Křivoklátských lesích při průjezdu traťovým úsekem Lužná u R. -Řevničov (15.6.2017)

​Snímek zachycující průjezd traťovým úsekem Kačice -Kamenné Žehrovice jenž je ještě vybaven,jako jeden z mála na trati 120,dochovanou dobovou infrastrukturou (15.6.2017)

​Průjezd úsekem Kladno,Rozdělov -Kladno nedaleko bývalé hlásky Lapák (15.6.2017)

Dne 1.7.2017 v rámci oslav 115.let Zubačky Tanvald -Harrachov odvezla tato 100.let letos slavící lokomotiva pět zvl.Os Kořenov -Harrachov. Na snímku vede Os25493 (tedy třetí z nich) po Jizerském viaduktu

​Snímek zachycující průjezd po Jizerském viaduktu přímo od řeky,tentokrát se jedná o Os25495 (1.7.2017)

Dne 12.8.2017 se tato stoletá dáma představila poprvé v rámci projektu "Kolešovka 2017" kdy odvezla dva páry osobních vlaků Lužná u Rakovníka -Kolešovice. Na snímku s Os12580 nedaleko bývalé zastávky Lišany,zastávka

​Po objetí soupravy ve stanici Krupá odjíždí v čele Os12581 směr Lužná u Rak. (12.8.2017)

​S Os12582 do Kolešovic zachycená v úseku Olešná u Rak. -Chrášťany,zastávka (12.8.2017)

Snímek z podzimní fotoakce pro především švýcarské fotografy zachycuje "Sedmu" KHKD v čele smíšeného fotovlaku Kolešovice -Krupá a zpět dne 19.10.2018 v traťovém úseku Kněževes u Rakovníka -Chrášťany,zastávka

Podjetí tratě č.126 Louny -Most v traťovém úseku Kněževes -Chrášťany zastávka (19.10.2018)

Zvl.smíšený vlak zachycený u zastávky Olešná u Rakovníka (19.10.2018)

Snímek ze zpáteční jízdy zachycující průjezd dopravnou Kněževes (19.10.2018)

V rámci projektu "KOLEŠOVKA" se parní lokomotiva představuje široké veřejnosti i v roce 2019. Na snímku máme její první nasazení v tomto roce kdy v sobotu 27.7.2019 vede dopolední vlak do Lužné u R. ze stanice Krupá

Snímek ze dne 27.7.2019 s odpolední vlakem do Kolešovic zachycena nedaleko Lišanského lesa

Na svou první letošní jízdu vyrazila "Sedma" i přes panující tropické teploty v sobotu 8.8.2020. Oproti jízdám se 423 dostala akce jiný rozměr, jelikož se mašina z provozních důvodů údržby v areálu KHKD představila komínem na Krupou. Na tomto snímku probíhá ranní posun z vlečky do zastávky Kněževes

Dopolední vlak Os25579 Kněževes -Lužná u Rakovníka vyrazil přesně v 8:30 z výchozí stanice. Na snímku je zachycen v mezistaničním úseku Kněževes -Chrášťany zastávky na křížení s tratí Rakovník -Louny (8.8.2020)

Os25579 Kněževes -Lužná u R. tentokrát v úseku Olešná u Rakovníka -Krupá (8.8.2020)

Tímto snímkem se dostáváme k dalšímu obratu a sice k Os25581 Kolešovice -Lužná u Rakovníka který je na snímku zachycen s obcí Kolešovice na pozadí v mezistaničním úseku Kolešovice -Přílepy. Na snímku je možné spatřit i věž kostela sv.Petra a Pavla, jedná se o barokní kostel z let 1706-08,hlavní oltář je portálový s točenými sloupy s obrazem Černé madony (8.8.2020)

Odpoledne jsem si užil projížďkou vlakem a výlet můžu všem jen a jen doporučit. Tento podvečerní snímek zachytuje večerní návrat soupravy do Kněževse jako Os25584 Lužná u Rak. -Kněževes na vjezdu do stanice Krupá (8.8.2020)

Dne 20.8.2021 byl vypraven brzký ranní fotovlak Kněževes -Krupá a zpět. Na snímku máme zachycen náš zvláštní vlak ve stanici Krupá v mlhavém srpnovém ránu 

Po příjezdu ranního vlaku z Krupé byla hvězda z lokomotivy sundána a následně se během prvního obratu do Lužné mlha rozpustila. Na snímku máme už polední vlak Os25583 Kolešovice -Lužná u R. zachycený u předvěsti stanice Krupá směrem na Lužnou u Rak. Mechanická návěstidla v Krupé pětí svou labutí píseň a dle všech předpokladů se další letní sezóny nedočkají (21.8.2021)

"Sedma" s Os25583 Kolešovice -Lužná u R. v úseku Krupá -Lužná u Rak. (21.8.2021)

Os25584 Lužná u R. -Kolešovice zachycený v úseku Olešná u R. -Chrášťany zast. (21.8.2021)

Podvečer ve stanici Krupá byl věnován rozloučení se s Luženským "Papouškem",kterému propadá technická způsobilost kotle a musí být tak odstaven a čekat na případnou opravu. Na snímku máme zachyceno fiktivní křižování 477.043 v čele Sp do Chomutova se 354.7152 jako přípojný osobní vlak do Kolešovic (21.8.2021)

Závěrečný snímek je věnován siluetě "Sedmy" cestou do depa v Kněževsi (21.8.2021)

O víkendu 11.a 12.6.2022 se lokomotivy KHKD zúčastnily oslav 25.let muzejnictví v Lužné u Rakovníka. Na snímku ze dne 12.6.2022 "Sedma" vede dopolední Os do Nového Strašecí. Jedná se o mimořádné nasazení,jelikož původně plánovanou lokomotivou byl stroj 423.094, ten ovšem z důvodu přehřívaní ložiska zůstal v muzeu

Na odpoledním vlaku do Nového Strašecí pak již bylo nasazení "Sedmy" plánované, co ale plánované nebylo, že nám to v támhlém stoupání za Lužnou fíra zavře, ale i to k tomu našemu focení patří :/ (12.6.2022)

V průběhu roku 22 se konalo několik natáčení válečného filmu s lokomotivou 354.7152. Jedno z nich proběhlo dne 8.10.22 na nádraží v Liberci. Díky domluvě železničních nadšenců s vlastníkem lokomotivy se povedlo přispět na zpáteční cestu do domovského depa vlastní silou a pořídit tak cestou několik neopakovatelných záběrů. V ranních hodinách vlak vykonal jeden foto obrat z Liberce do stanice Višňová a zpět. Na snímku vlak zachycen se zrcadlí se krajinou v říčce Smědá krátce po výjezdu z Rigelského tunelu. Mezistaniční úsek Minkovice -Frýdlant v Čechách (9.10.2022)

Opakovaný průjezd podél proudu říčky Smědá (9.10.2022)

Po dozbrojení ve stanici Frýdlant v Čechách a vykřižování s pravidelnou dopravou náš zláštní vlak pokračoval dále. V malebné podzimní krajině zachycen v úseku Frýdlant v Čechách -Raspenava (9.10.2022)

Snímek s Frýdlantským zámkem nesmí chybět, úseku Frýdlant v Čechách -Raspenava (9.10.2022)

Z důvodu klesání bylo třeba na několika místech domluvit i efektní průjezdy s kouřem, ne vždy se to povedlo,ale zrovna toto není ten případ. Průjezd úsekem Oldřichov v Hájích -Mníšek u Liberce (9.10.2022)

Ve stanici Liberec parní vlak opět dobral vodu a po krátké technické pauze už se vydal opravdu směrem k domovu,nikoliv však po rychlejší trati přes Turnov,ale tou podstatně malebnější přes Kryštofovo údolí a po středohorské železnici přes Úštěk. Snímek vlak zachycuje na viaduktu Novina,na odjezdu ze stejnojmenné zastávky (9.10.2022)

Svižným tempem uhánějící zvláštní vlak do domovského depa v Kněževsi u Rakovníka právě projel zastávkou Lvová, mezistaniční úsek Lvová -Jablonné v Podještědí (9.10.2022)

Na několika málo místech je možné se setkat i s dobovou železniční infrastrukturou. Snímek vlak zachycuje v úseku Velký Valtinov -Brniště při průjezdu kolem krásně udržovaného drážního domku (9.10.2022)

Jeden průjezd kde to s kouřem úplně nevyšlo, táhlé klesání ze stanice Mimoň ke stanici Zákupy-Božíkov, na pozadí vrch Ralsko 696m.n.m. (9.10.2022)

Tímto snímkem se již přesouváme na středohorskou železnici Česká Lípa -Lovosice. Snímek vlak zachycuje v úvodu své cesty, v mezistaničním úseku Česká Lípa hl.n. -Zahrády u České Lípy (9.10.2022)

A aby to nebylo jen o traťových snímcích, tak jeden odjezd ze stanice Blíževedly (9.10.2022)

Náročné stoupání ze stanice Úštěk k Liběšicům kolem obce Zimoř (9.10.2022)

Závěrečný snímek dokumentuje úsek Liběšice -Horní Řepice (9.10.2022)

Asi nejzajímavější nostalgické jízdy léta 2023 na trati tzv. "Pojizerského pacifiku" tedy tratě z Rokytnice nad Jizerou do Martinic v Krkonoších. Díky podpoře Libereckého kraje se pro jízdy povedlo domluvit nasazení větších souprav než v letech minulých a tak se o červencovém víkendu do čela zvl.vlaků postavila lokomotiva "Sedma" v péči spolku KHKD,která dorazila společně se soupravou z Kněževse u Rakovníka. V sobotu se na trati představila v čele třech párů zvláštních vlaků s velkým zájmem široké veřejnosti. Na snímku první vlak zachycený u zastávky Jablonec n.J.,Hradsko (15.7.2023)

Vysoké červencové slunce a ani tropické teploty kolem 35 stupňů nebránily pár příznivcům parního provozu vyrazit zdokumentovat toto jedinečné nasazení. Traťový úsek Horní Sytová -Víchová nad Jizerou (15.7.2023)

Druhá sobotní jízda zachycena v úvodu své cesty přímo z řeky Jizery. Průjezd úsekem Rokytnice nad Jizerou -Jablonec nad Jizerou kde proběhlo křižování s pravidelným osobním vlakem ČD (15.7.2023)

Právě díky výše zmíněnému křižování bylo možno svyžnou jízdou vlak předjet a zdochumentovat s tradiční Krkonošskou chalupou v traťovém úseku Jablonec nad Jizerou -Jablonec nad Jizerou,Hradsko (15.7.2023)

A tradiční fotomísto na vjezdu do stanice Martinice v Krkonoších nesmí chybět (15.7.2023)

Závěrečná podvečerní jízda a jeden z nádherných průjezdů opět z břehu řeky Jizery, tentokrát opět v úseku Jablonec nad Jizerou -Jablonec nad Jizerou,Hradsko (15.7.2023)

Slunce již dává snímkům přívětivější nádech a zde máme zachycený průjezd mezistaničním úsekem Hrabačov -Jilemnice (15.7.2023)

A po jasném sobotním dni jsme se v neděli probudili do zamračené oblohy. Souprava s lokomotivou nocovala ve stanici Martinice v Krkonoších a díky zájmu místních a lidí kolem lokomotivy byl program na ráno jasný, fiktivní vjezd do stanice,která od dob parního provozu nedoznala velkých změn (16.7.2023)

Dramatická bouřková oblačnost dává snímku ten správný šmrnc. Fiktivní vjezd od Nové Paky do stále ještě dobově vybavené stanice Martinice v Krkonoších (16.7.2023)

Dopolední jízda zamračenou krajinou kolem řeky Jizery (16.7.2023)

Záverečný snímek zachycuje nedělní odpolední vlak na odjezdu ze zastávky Jablonec nad Jizerou,Hradsko. Díky podpoře Libereckého kraje se povedlo akci odjet v takto extrémních teplotách kdy v Plzeňském a Středočeském kraji byla jízda vlaků s parních lokomotivou zakázana (16.7.2023)

"Sedma" již opět do černého oděná,v čele protokolární vlaku na "Festival parních lokomotiv" do Benešova u Prahy v pátek 15.9.2023,především pro zvané hosty, zachycena v krásném úseku Posázavského Pacifiku v mezistaničním úseku Petrov u Prahy -Luka pod Medníkem