TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

423.041

423.041 "Velký Bejček" - depo Valašské Meziříčí

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Vyrobena: roku 1925 v Českomoravská Kolben

Parametry:

  • čtyři hnané nápry
  • maximální rychlost:50km/hod

Moje první setkání s tímto putovním strojem proběhlo v sobotu 9.7.2016,to bohužel počasí na focení moc nepřálo a proto hned den následující se opakoval plán fotozastávek. Snímek zachycuje "Bejčka" v čele Os28442 Volary -Nové Údolí při jeho premiérovém nasazení na Šumavě pod hlavičkou "výtopny České Budějovice" dne 10.7.2016 nedaleko zastávky Dobrá na Šumavě

Snímek zachycující jízdu na odstavení soupravy do Polečnice dokumentující odjezd vlaku ze stanice Polná na Šumavě. Doufejme,že i v následujících letech se bude tato nádherná souprava prohánět Šumavským národním parkem (10.7.2016)

Ve dnech 3.-4.3.2018 se objevil,po ročním odpočinku a s novým "obutím", v čele zvláštního neveřejného fotovlaku Blatno u Jesenice -Bečov nad Teplou. Snímek ze soboty 3.3.2018 zachycuje průjezd traťovým úsekem Chyše -Protivec

Jako zastarých časů, dopravna Štědrá, jako by se zde zastavil čas (3.3.2018)

Po náročném dozbrojení uhlím pro další den a nočním focením před staniční budovou bylo nutné pro nedělní program mašinu otočit na místní točně. Snímek již po otočení s bývalou výtopnou v Bečově nad T. (3.3.2018)

Tímto snímkem se již přesouváme do nedělního programu a na zpáteční cestu do Blatna. Snímek zachycuje pozměněnou soupravu čekající na křižování s pravidelným vlakem ČD v dopravně Otročín (4.3.2018)

Snímek zachycující odjezd z dopravny Otročín (4.3.2018)

Průjezd traťovým úsekem Otročín -Poseč (4.3.2018)

Na závěrečných pár kilometrů nám i posvítilo sluníčko,úsek Protivec -Chyše (4.3.2018)

Ještě jeden snímek zachycující průjezd úsekem Protivec -Chyše (4.3.2018)

Závěrečný snímek zachycuje vlak v náročném stoupání v úseku Chyše -Libkovice (4.3.2018)

Dne 23.6.2018 se "Bejček" představil při prvním nasazení na trati "Posázavského pacifiku". Jednalo se o zvl.parní vlaky Pv9083/9082 Praha,Braník -Ledečko. Na snímku je vlak zachycen za zamračeného odpoledne v úseku Sázava -Samopše

Akcí velmi zajímavou jak dokumentaristicky tak i pro širokou veřejnost se stala jízda dne 8.8.2021 z Valašského Meziříčí do Frýdlantu nad Ostravicí. Do čela vlaku se postavil "Velký bejček", který se dostal do péče Valachů po odchodu legendárního Matěje a zde se poprvé představil veřejnosti na trati. Akce byla již několik dní před jízdou vyprodána a dává tak naději v její opakování v letech příštích. Na snímku průjezd úsekem Veřovice -Frenštát pod R.,město

Ve Frenštátu pod Radhoštěm proběhlo dozbrojení lokomotivy dál a po klesání z Veřovic stroj čeká opět náročné stoupání ke stanici Kunčice pod Ondřejníkem. (8.8.2021)

Díky vstřícnému přístupu ze strany organizátora a zájmu fotografů a kameramanů se povedlo zafinancovat Lv jízdu do stanice Frýdek-Místek kde proběhlo otočení lokomotivy na točně před zpáteční jízdou. Na snímku vlak zachycen v úseku Kunčice pod Ondřejníkem -Frenštát pod Radhoštěm s horou Radhošť na pozadí (8.8.2021)

Počasí toho dne bylo jak na houpačce a ač to ještě minutu před průjezdem vlaku tímto místem vypadalo,že není šance aby slunce na vlak posvítilo, realita byla zcela jiná a zcéna se těsně před vlakem rozzářila a dává tak průjezdu jedinečnou atmosféru. Snímek je o to vzácnější,že v úseku probíhají výkopové práce a brzy bude následovat výměna PZZ,zde doplněna o světelnou signalizaci s boudou. Traťový úseku Frenštát pod R.,město -Veřovice (8.8.2021)

Díky technické zastávce na trati se povedl zdokumentovat ještě vjezd do Veřovic (8.8.2021)