TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

Železniční nostalgie

Železniční nostalgie ...

... k prohlédnutí jsou připraveny fotografie z následujících akcí:

  • 14.5.2022: Zahájení sezóny v lázních Jeseník
  • 15.-17.4.2022: Velikonoce s párou
  • 2.-3.4.2022: První parní víkend
  • 19.-20.2.2022: S "Pětasedmou" k pramenu Hronu
  • 12.2.2022: Pressnitztalbahn
  • 29.1.2022: S "Pětasedmou" na Jedlovou
  • 11.1.2022: Se "Sedmatřicítkou" do Nové Bystřice
  • 31.10.2021: Fotovlak na Tisovecké zubačce
  • 30.10.2021: Poslední parní víkend v železničním muzeu
  • 23.10.2021: Narozeninový rychlík do Lužné u Rakovníka
  • 17.10.2021: Nákladní fotovlak ve Šluknovském výběžku
  • 16.10.2021: Železniční den v České Lípě
  • 10.10.2021: Parou Prahou
  • 9.10.2021: Parním vlakem "Posázavským pacifikem"
  • 2.10.2021: Tábor s párou
  • 25.9.2021: 150.let Bohumínsko-Košické dráhy
  • 12.9.2021: Soupravový vlak s "Heligónem"
  • 11.9.2021: Nostalgické vlaky do Lednice
  • 4.9.2021: Regionální den železnice v České Třebové - jízda parním vlakem po Poličské lokálce
  • 21.8.2021: Kolešovka a poslední jízda "Papouška" před odstavením
  • 14.8.2021: Telčské parní léto
  • 8.8.2021: Parou pod Beskydy
  • 7.8.2021: 150.let tratě Zvolen -Fiĺakovo
  • 24.7.2021: Párou Posázavím
  • 18.7.2021: 120.let místní tratě Pňovany -Bezdružice
  • 12.7.2021: Šumavské léto s párou na Volarsku
  • 10.7.2021: Kolešovka
  • 3.7.2021: Historickým vlakem k Berounce
  • 19.6.2021: 150.let železnice v Chotěboři
  • 13.6.2021: S "Kremákem" do Kolešovic
  • 13.6.2021: Párou Prahou

Dále jsou ke shlédnutí připraveny tři samostatné fotogalerie s vozidly nasazovanými při nostalgických jízdách

14.5.2022: Zahájení sezóny v lázních Jeseník

Vlaky vedeny v trase:​ Olomouc hl.n. -Bludov -Hanušovice -Jeseník a zpět; Jeseník -Lipová Lázně a zpět

Lokomotivy: 423.009 "Velký bejček"; T478.1004 "Zamračená"

Po dvouletém odstavení se v půlce května navrátil stroj 009 do svého domovského působiště v České Třebové a jeho návrat do čela nostalgických vlaků začal pěkně z ostra, jelikož se postavil do čela zvl.R10851 Olomouc hl.n. -Jeseník. Z Olomouce byl vlak veden Valašskou "Zamračenou", z Bludova pak již "Bejčkem". Ač panovalo téměř jasné počasí, sluníčko si s námi občas pěkně pohrávalo, na úvodním snímku vlak projíždí úsekem Raškov -Hanušovice,Holba

Po menší provozní pauze ve stanici Hanušovice pokračuje zvl.R dál vstříc Jeseníkům. Na snímku je vlak zachycen v mezistaničním úseku Hanušovice -Potůčník

Zdolávání náročného stoupání pokračuje, traťový úsek Nové Losiny -Branná

Ve stanici Branná dobrala lokomotiva vodu a po krátké přestávce pokračoval vlak dál. Náročná zkouška po opravě pokračuje náročným traťovým úsekem Branná -Ostružná

Vrcholový bod u stanice Ramzová byl zdárně překonán a následuje klesání až do cílové stanice Jeseník. Snímek z traťového úseku Lipová Lázně -Lipová Lázně,zastávka

Před zpáteční cestou do Olomouce byl vypraven vložený vlak Jeseník -Lipová Lázně a zpět. Během pobytu proběhlo otočení lokomotivy na točně,aby i pro zpáteční cestu vyrazila domů komínem. Otočení a ošetření se však protáhlo, zvláštní vlak zpět vyrazil jen s "Bertou" v čele a "Bejček" dojel do Jeseníku následně

Při zpáteční cestě si s námi slunce opět pohrávalo, v úseku ve stoupání mezi Jeseníkem a Ramzovou nám nedopřálo ani jeden nasvícený snímek a dál už trať jen klesá,nic méně nádherná krajina Jeseníků dává šmrnc i snímkům bez kouře. Traťový úsek Ostružná -Branná 

Zvl.R10850 Jeseník -Olomouc hl.n. uhání směle dál, traťový úsek Jindřichov na M. -Potůčník

Ve stanici Hanušovice proběhlo opět dobrání vody, po krátké pauze je tak Zvl.R zachycený při průjezdu traťovým úsekem Hanušovice,Holba -Raškov. Hlavně díky postrkové lokomotivě se tentokrát taky fotograficky velmi zajímavá akce obešla bez větších zpoždění, jež máme v paměti z jízd v letech minulých. Tak snad zase za rok v květnu

 

15.-17.4.2022: Velikonoce s párou

Vlaky vedeny v trase:​ Lužná u Rakovníka -Kolešovice a zpět; Lužná u R. -Svojetín a zpět; Lužná u R. -Stochov a zpět

Lokomotivy: 414.096 "Heligón"; 434.2186 "Čtyřkolák"; 534.0323 "Kremák"

O sváteční Velký pátek byl vypraven nákladní vlak s lokomotivou "Heligón" ze stanice Kolešovice do Nového Strašecí a zpět do Krupé. Na úvodním snímku máme vlak zachycen při odjezdu ze stanice Kolešovice

Průjezd traťovým úsekem Kolešovice -Přílepy

Ještě jeden pohled na úsek Kolešovice -Přílepy, tentokrát s kostelem Sv.Petra a Pavla

Nákladní fotovlak zachycený při průjezdu nákladištěm Kněževes

Průjezd zvl.vlaku na tradičním fotomístě na křížení tratí kde se Kolešovka setkává s tratí Louny -Rakovník. Traťový úsek Kněževes -Chrášťany zastávka

Jeden z nejlepších snímků pátečního programu zachycuje zvláštní vlak s nádhernou oblačností při průjezdu nedaleko zastávky Olešná

Po provozním ošetření v Lužné u Rakovníka vyrazil nákladní vlak uhlím vpřed do Stochova, aby se následně vydal zpět do Krupé. Snímek vlak zachycuje v mezistaničním úseku Nové Strašecí -Řevničov u obce Ruda

V lesním úseku kolem Řevničova trať překonává několik nádherných kamenných mostků. Pod jedním z ních, v traťovém úseku Řevničov -Lužná u Rakovníka právě projíždí náš fotovlak s "Heligónem"

Před příjezdem do Krupé opět proběhlo provozní ošetření v Lužné u Rakovníka. V Krupé pak proběhlo křižování s pravidelným vlakem a následovalo foto PMD k Chomutovské předvěsti stanice Krupá

U předvěsti proběhlo několik foto průjezdů a slunce si s námi opravdu pohrávalo. Následoval přesun účastníků zpět do stanice a tímto místem byl tak páteční program zakončen

Sobotní program pak začal v brzkých ranních hodinách u vjezdových mechanik v Krupé kde nám v chladném ránu téměř 20minut pózoval "Kremák", stroj který byl nasazen na naše sobotní putování kolem Krupé

Teplota se pohybuje lehce nad nulou a "Kremák" s nákladním vlakem opouští stanici Kolešovice

Průjezd u topolů, traťový úsek Kolešovice -Přílepy

Po příjezdu do Krupé se "Kremák" zajel otočit do Lužné na točnu aby byl připraven pro odpolední část programu. Na snímku máme náš foto vlak zachycený na vjezdu do stanice Krupá od Chomutova

V sobotu a v neděli byl pak program v Lužné i pro veřejnost, do čela zvláštních vlaků se postavil Vršovický "Čtyřkolák",který se v Lužné podrobuje opravám. Na snímku zachycen v traťovém úseku Krupá -Lužná u Rakovníka

Po uvolnění trati se pak z Krupé do Lužné u Rakovníka vydal i "Kremák" s nákladem

Odpolední program pak směřoval opět na lokálku do Kolešovic kde bylo připraveno kromě tradičních fotozastávek i setkání s veřejným parním vlakem na křížení tratí. Na snímku vlak zachycen nedaleko zast. Chrášťany

A výše zmíněné setkání se myslím opravdu povedlo

Než veřejný vlak dojel do Svojetína a vydal se na zpáteční cestu opět s potkávačkou u křížení tratí,proběhlo několik foto průjezdů mezi chmelnicemi v traťovém úseku Chrášťany zastávka -Kněževes

A i setkání v opačném směru má své kouzlo

Díky tomu,že se povedlo domluvit sunutí do Krupé, mohl proběhnout tento foto průjezd s Krupským kostelem. Traťový úsek Krupá -Olešná u Rakovníka

Pro podvečerní program bylo nutné aby se "Kremák" opět v Lužné otočil, zajel tam s celou soupravou a program začal zdokumentováním u vjezdových mechanik stanice Krupá

Odjezd směr Chomutov, v pozadí vjezdová mechanika stanice Krupá od Chomutova

U předvěsti nás sluníčko stejně jako v pátek potrápilo, ale tentokrát i posvítilo v plné síle

Před západem slunce proběhlo ještě uklizení části soupravy půjčené od KHKD na vlečku v Kněževsi. Snímek pak zachycuje návrat zkrácené soupravy do Lužné v traťovém úseku Kněževes -Chrášťany zastávka

Závěr víkendu pak patřil nedělním vyhlídkovým jízdám z Lužné do Rakovníka a Nového Strašecí. Na snímku nám v plné síle projíždí "Čtyřkolák" tradičním foto místem na Čejkovce, traťový úsek Lužná u Rakovníka -Řevničov

2.-3.4.2022: První parní víkend

Vlaky vedeny v trase:​ Lužná u Rakovníka -Rakovník a zpět; Lužná u Rakovníka -Nové Strašecí a zpět

Lokomotiva: 354.195 "Všudybylka"

Po více jak ročním odstavení z důvodu opravy se představila Luženská "Všudybylka" při prvním parním víkendu v čele čtyř párů zláštních vlaků v okolí železničního muzea Lužná u Rakovníka. Chladné aprílové počasí však návštěvnosti příliš nepřálo,další jízdy se kolem Lužné pojedou o Velikonočním víkendu 16.a 17.dubna. Na snímku máme vlak zachycen v táhlém stoupání v traťovém úseku Lužná u Rakovníka -Řevničov při polední sobotní jízdě

Nedělní den se nesl opět ve znamení jízd do Rakovníka a Nového Strašecí, oproti sobotě se však občas ukázalo sluníčko a to udělalo radost i fotografům podél tratě při polední jízdě z Rakovníka do Nového Strašecí. Na snímku máme vlak zachycen na tradičním fotofleku na Čejkovce v traťovém úseku Lužná u Rakovníka -Řevničov

19.-20.2.2022: S "Pětasedmou" k pramenu hranu

Vlaky vedeny v trase:​ 19.2.:Slovenská Lupča -Dobšinská L.jaskyňa; Dobšinská L.jaskyňa -Červená Skala a zpět

                                   20.2.: Dobšinská L.jaskyňa -Červená Skala -Mlynky -Červená Skala -Dobšinská L.jaskyňa

Lokomotivy475.196 "Pětasedma"; T478.2011 "Zamračená"

Stejně jako před dvěma lety, při fotoakci se Štokrem, byla výchozí stanicí našeho výletu stanice Slovenská Lupča nedaleko Bánské Bystrice. Na snímku vlak zachycen pod dominantou hradu na odjezdu ze Slovenské Lupče

Díky zpoždění pravidelných osobních vlaků,které zapříčinilo přesun křižování našeho zvláštního vlaku s REXy z Brezna do stanice Podbrezová se povedlo hned druhý průjezd zachytit na slunci. Snímek vlak zachycuje v jarně se probouzející krajině v mezistaničním úseku Valaská -Brezno

Podél řeky Hron stoupá náš zvláštní vlak úsekem Bujakovo,zastávka -Gašparovo

První známky sněhu na loukách se objevují až za Gašparovem. Tento snímek zachycuje zvl.R30015 v traťovém úseku Bacúch -Polomka

Pomalu se blížíme k Telgártu a sněhu pomalu,ale jiště přibývá. Na snímku "Pětasedma" stále stoupá proti proudu řeky Hron traťovým úsekem Valkovňa -Červená Skala

Chvilka pauzy ve stanici Červená Skala

Zvláštní vlak se vydává do odpolední části programu kdy se hned 2x představí v úseku Červená Skala -Dobšinská Ĺadová jaskyňa. Zde zachycen při první jízdě stále jako vlak 30015 na odjezdu ze stanice Červená Skala

Průjezd po monumentálním Télgárském mostě nemůže chybět

Ze stanice Dobšinská Ĺadová jaskyňa se pro zpáteční návoz soupravy do Červené Skaly do čela postavila "Zamračená" T478.2011. Na snímku vlak zachycen pod Ostrou, ve které měl v pohádce "O ptáku ohniváku" ukryté své srdce i král Skeleton. Vlak se nachází v traťovém úseku Dobšinská Ĺadová jaskyňa -Vernár

 Snímek z druhé jízdy do Dobšinské zachycuje zvl.vlak 30019 na Telgárské smyčce

Ve stanici Dobšinská Ĺadová jaskyňa bylo připraveno také noční focení

Po sobotním dnu,který byl jak vymalovaný a mrazivé jasné noci se nám od západu přihnala oblačnost a s ní i poměrně vydatné sněžení. Ranní odjezd z Červené Skaly v poměrně náročných světelných podmínkách

Průjezd po Telgárském viaduktu z druhé strany aneb co za sluníčka nejde

Když se blížil odjezd z Dobšinské směrem na Mlynky, začalo se nečekaně na obloze objevovat i slunce a do toho lehké sněžení. Podmínky vydržely i do průjezdu vlaku po hrázi řeky Hnilec nedaleko nádrže Palcmanská Maša

U nádrže Palcmanská Maša proběhlo i letos několik fotoprůjezdů, zde jeden z nich

Ze stanice Mlynky byl pak vlak opět stažen "Zamračenou" do stanice Červená Skala,aby se následně ještě jednou vydal do Dobšinksé. Snímek vlak zachycuje nedaleko zastávky Stratená

V Dobšinské proběhlo zbrojení parní lokomotivy vodou a tak se povedlo vlak před příjezdem na Telgárt předjet. Snímek zachycuje "Zamračenou" v čele Sv30016 v úseku Vernár -Telgárt,penzión

Odpolední odjezd dne 20.2.22 ze stanice Červená Skala

Průjezd po nádherném obloukovém Chmarošském viaduktu

Závěr akce při krátkém pobytu ve stanici Vernár. Při této pauze nám i párkrát probliklo sluníčko a dalo tak vzniknout někaloka neopakovatelným záběrům

Ďábelské oko nad Vernárem nám zakončilo tuto povedenou akci na jedné z nejkrásnějších tratí na Slovensku. Snad se za rok opět něco podobného povede, díky všem kdo se na akci podílel!!

12.2.2022: Pressnitztalbhn

Vlaky vedeny v trase:​ Jöhstadt -Steinbach a zpět

Lokomotiva: 99.1590-1

Po roční odmlce z důvodu epidemie C19 se v únoru 2022 opět na Pressnitztalbahn rozjely tradiční zimní vlaky. Do čela se postavila lokomotiva 99 1590 na snímku s vlakem P14111 zachycena nedaleko zastávky Loreleifelsen

Jedna náladovka na odjezdu ze stanice Schmalzgrube s vlakem P14111

S vlakem P14111 přijíždí k zastávce Fahrzeughalle

Odpolední vlak P14113 zachycený na příjezdu do stanice Schmalzgrube

29.1.2022: S "Pětasedmou" na Jedlovou

Vlak veden v trase:​ Česká Lípa -Jedlová -Krásná Lípa a zpět

Lokomotiva: 475.179 "Pětasedma"

Jelikož zima je tradičně na nostalgické jízdy chudá, neb je to období kdy se parní stroje podrobují náročnějším opravám,které přes sezónu není možné udělat a většina závad se řeší na koleni,aby toho mašina odjezdila co nejvíce. Proto se parta příznivců železniční nostalgie nejen z České republiky odhodlala uspořádat neveřejnou akci a ve větším rozsahu se tak rozloučit s Českolipskou "Pětasedmou",které v dubnu 2022 propadá technická způsobilost kotle a lokomotiva se bude muset podrobit opravě, jízdou na Jedlovou a do Liberce. Sobotní program obsahoval právě jízdu na Jedlovou, otočení na trianglu u Rumburka a zpět do Benešova nad Ploučnicí a do České Lípy. Na úvodním snímku zdolává stroj 475.179 v pochmurném lednovém počasí traťový úsek Skalice u České Lípy -Nový Bor

Nad Novým Borem se nám krajina již začala zahalovat do zimního hávu

Snímek téměr na vrcholu stoupání nedaleko zastávky Nová Huť v Lužických horách

Odjezd ze stanice Jedlová, to ještě nikdo netušil,že se blíží konec akce. Po objetí v Krásné Lípě a zpáteční cestě se na Chřibské projevila netěsnost u kotle, jízda tak byla předčasně ukončena a souprava stažena do depa v České Lípě. S velkou pravděpodobností se tak jednalo o poslední akci lokomotivy před velkou opravou, která by dle dostupných informací měla být zahájena v roce 2023 po uvolění kapaci dílny v Lužné u Rakovníka

11.1.2022: Se "Sedmatřicítkou" do Nové Bystřice

Vlak veden v trase:​ Jindřichův Hradec -Nová Bystřice a zpět

Lokomotiva: U37.002 "Sedmatřicítka"

Náročný vstup do nového roku měla tato Jindřichohradecká "Sedmatřicítka", když jí v sobotu čekala veřejná jízda do Černovic u Tábora, v neděli pak fotovlak pro uzavřenou skupinu osob do Nové Bystřice a po pondělním odpočinku si pak střihla ještě jednu neveřejnou jízdu do Nové Bystřice. Snímek zachycuje právě onu úterní odpolední jízdu kdy se vlak vydal do Nové Bystřice jako Os21288 pro uzavřenou skupinu osob. Snímek vlak zachycuje v mezistaničním úseku Jindřiš zastávka -Blažejov

Díky křižování v Blažejově se povedlo zvláštní vlak nadjet a zdokumetovat také při průjezdu traťovým úsekem Střížovice -Kunžak,Lomy

Lednové dny jsou prostě krátké a tak do cílové stanice v Nové Bystřici již dojížděl zvláštní vlak se západem slunce. Snímek zachycuje rozjezd Os21288 ze zastávky Albeř

31.10.2021: Fotovlak na Tisovecké zubačce

Vlak veden v trase:​ Zbojská -Tisovec a zpět

Lokomotivy: 40.006; T444.1082 "Karkulka"

Zátiší s "Karlkulkou" aneb ranní atmosféra na zastávce Zbojská před vypuknutím akce

Sestavená souprava zvláštního vlaku dává tušit brzký odjezd ze stanice Zbojská

Naprosto vymetená obloha dává tušení,že akce nebude mít pihu na kráse. První fotoprůjezd u Zbojské

Pod Zbojskou salaší projíždí zvláštní parní vlak Os31753 vedený lokomotivou 40.006 směr Tisovec

Zvláštní vlak Os31753 Zbojská -Tisovec právě najíždí na ozubnicový úsek tratě

Fotozastávka na Čertově mostě

Zvláštní Os31753 právě přijíždí do zastávky Tisovec-Bánovo kde už na něje netrpělivě čeká jedna stařenka

Ve stanici Tisovec proběhlo otočení na ruční točně, aby pro odpolední program byla lokomotiva komínem na Zbojskou. Jelikož se ale poslední jízda neobešla bez technických problémů,byl odpolední program s parní lokomotivou zkrácen a závěr akce pak patřil jízdě s "Karkulkou". Lokomotivu po 7letech provozu čeká odstavení a bude čekat na generální opravu kotle

Závěrečné fotoprůjezdy s parní lokomotivou na výjezdu z Tisoveckého tunelu v nádherné podzimní krajině

Z výše zmíněných technických důvodů byl tak zpáteční vlak Tisovec -Zbojská veden místní "Karkulkou"

Zvl.Os31754 Tisovec -Zbojská stoupá ke Zbojskému sedlu

30.10.2021: Poslední parní víkend v železničním muzeu

Vlaky vedeny v trase:​ Lužná u Rakovníka -Rakovník a zpět; Lužná u Rakovníka -Řevničov a zpět

Lokomotivy: 414.096 "Heligón"; 534.0323 "Kremák"

Tradiční podzimní akce spojená s uzavíráním vrat tamního železničního muzeu se letos konala až o posledním říjnovém víkendu. Mlhavý den rozdělil Lužnou na zamlženou stranu směrem na Rakovník a vyjasněnou směrem ke Strašecí. Během dne byly vypraveny dva páry vlaků do Rakovníka a dva do Řevničova. Díky ranní husté mlze nebyl dopolední vlak do Rakovníka,do jehož čela se postavil stroj 414.096 téměr vidět. Po návratu do Lužné si dal "Heligón" pauzu aby dobral vodu a po hodinové přestávce pokračoval do Řevničova kde jej zachycuje snímek při průjezdu Čejkovkou v nádherně zbarvených Křivoklátských lesích

Na odpolední vlaky pak byla vypravena souprava s lokomotivou "Kremák",která si střihla vlaky v obráceném gardu a tak nejprve vyrazila vstříc stoupání do Řevničova. Na snímku vlak zachycen na tradičním místě na Čejkovce

Během dne se ke slovu hned třikrát dostal i motorový vůz "Hurvínek",který si během dne střihl hned třikrát obrat Lužná u Rakovníka -Krupá

Závěrečným vlakem dne byl pak obrat do Rakovníka. Na snímku máme zachycenu zpáteční cestu v pozdním odpoledni kdy "Kremák" stoupá traťovým úsekem Rakovník -Rakovník,zastávka

23.10.2021: Narozeninový rychlík do Lužné u Rakovníka

Vlak veden v trase:​ Praha,Braník -Kladno -Lužná u Rakovníka a zpět

Lokomotiva: 434.2186 "Čtyřkolák"

Ač parní či jinak nostalgické vlaky z Prahy do Lužné u Rakovníka jsou na pořádku několikrát do roka tak jen z řídka se v jejich čele ukáže pražská Vršovická lokomotiva "Čtyřkolák". Tato mimořáná situace nastala na konci října, kdy se "Čtyřkolák" postavil do čela zvl.R10050 Praha,Braník -Lužná u Rakovníka a jízdou tak završil náročný říjen, jež si v tomto roce lokomotiva odbyla. Na snímku zdolává náročné stoupání Pražským Semmeringem pod pravou Hlubočepskou plotnou a zanedlouho projede zastávkou Praha,Žvahov

Mechanickým návěstidlům zvoní hrana a tak je třeba případnou možnost ke zdokumentování s parním vlakem využít. Na snímku "Čtyřkolák" v plném výkonu zachycený u předvěsti stanice Jeneč. Traťový úsek Jeneč -Unhošť

Jasnou dopolední oblohu začínají pomalu zahalovat mračna, lokomotiva "Čtyřkolák" dobrala ve stanici Kladno vodu od dobrovolných hasičů ze Pcher a ukrajuje další kilometry směrem k Lužné. Na snímku v nádherně zbarvené podzimní krajině projíždí traťovým úsekem Stochov -Rynholec

Před zpáteční cestou do Prahy mračna již plně ovládla oblohu, nádherné podzimní barvy mě ale nenechají jet domů a zůstávám na zdokumentování i vlaku do Prahy. Na snímku vlak zachycen v Křivoklátských lesích mezi Lužnou u Rakovníka -Řevničovem kdy se zpožděním cca 20minut ukrajuje úvodní kilometry své zpáteční cesty

17.10.2021: Nákladní fotovlak ve Šluknovském výběžku

Vlak veden v trase:​ Česká Lípa -Rumburk; Rumburk -Mikulášovice d. n.; Mikulášovice dolní n. -Krásná Lípa -Benešov n.Pl.

Lokomotiva: 434.2186 "Čtyřkolák"

Podzim je pro železničního fotografa jedno z nejkrásnějších období, chladné dny, barevná příroda a tak je i téměř pravidelně využíván k pořádání fotoakcí. Nejinak tomu bylo i v Covidovém roce 2021, nákladní parní vlak byl tentokrát vypraven do Šluknovského výběžku a hlavním motivem se mělo stát zdokumentování vlaku na Vilémovském viaduktu,který sice již prošel opravou, ale dalo by se říci decentní. Díky pochmurnému počasí nám akce začala hned problémem,když se parní vlak nevyškrábal do stanice Česká Lípa,Střelnice, musel následně sunout zpět a zkusit to na podruhé, to už se vše povedlo a na snímku byť se zpožděním cca 20minut minut,ale úspěšně projížídí stanici Skalice u České Lípy

Původně plánované křižovaní ve stanici Svor bylo z časových i technických důvodů (náročnější odjezd ze stanice) přesunuto no Nového Boru. Na snímku vlak zachycen v úseku Nový Bor -Svor

Závěr náročného stoupání na Jedlovou a lokomotivní četa má nejnáročnější část dne za sebou. Snímek vlak zachycuje u zástávky Nová Huť v Lužických horách

Zpoždění se nabalovalo a nabalovalo a člověk téměř tři hodiny neudělal ani fotku. Neuvěřitelně se nám ale na odpoledne počasí protrhalo a díky tomu se zase podařil hlavní motiv celé akce, nasvícený Vilémovský viadukt s lokomotivou, jež zastupuje řadu která tu jezdila i v pravidelném provozu. Vilémovský viadukt, traťový úsek Vilémov u Šluknova -Mikulášsovice dolní nádraží

Díky tomu,že trať na Mikulášovice je v režimu D3 tak nebylo snadné náš vlak "procpak" zpět na hlavní trať a tak se na mostě jelo několik opakovaných fotoprůjezdů, zde máme asi ten nejpoveděnější

Ač byl původní plán jet zde už před polednem tak nám hodinky ukazují něco málo po 14té hodině. Snímek zachycuje zvláštní nákladní vlak v traťovém úseku Mikulášovice střed -Mikulášovice horní nádraží s lehce vykukující dominantou města Mikulášovice z mohutného kouřového závoje, kostel Sv. Mikuláše vystavěný v letech 1750-1

V oblasti máme i zastávky v nichž se zastavil čas, zde jedna z nich, Brtníky

No a jsme zpátky na hlavní trati, za nádherných světelných podmínek se povedlo zachytit průjezd mezistaničním úsekem Krásná Lípa,město -Rybniště

Kolem Mlýnů už nám přes vysoké kopce slunce na vlak neposvítilo, poslední lehce nasvícený snímek se tak povedl až v úseku Česká Kamenice -Veselé pod Rabštejnem, který je zároveň posledním snímkem z této moc pěkné,neopakovatelné akce

16.10.2021: Železniční den v České Lípě

Vlaky vedeny v trase:​ Česká Lípa -Blíževedly a zpět; Česká Lípa -Mimoň a zpět; Česká Lípa -Doksy a zpět

Lokomotivy: 434.2186 "Čtyřkolák"; 475.179 "Pětasedma"

Dlouhá léta nostalgickými akcemi opomíjený sever čech se letos konečně dočkal pozornosti. Po úspěšných srpnových jízdách z Lípy do Děčína následovala říjnová akce s jízdami do okolí. Domácí "Pětasedmu" přijel z Vršovického depa podpořit a stal se zároveň největším tahákem akce stroj 434.2186 "Čtyřkolák",který si střihnul hned tři obraty oproti jednomu obratu s "Pětasedmou". Všechny vlaky se těšily velkému zájmu veřejnosti a tak doufejme,že se Česká Lípa stane pravidelnou zastávkou vlaků pod značkou ČD nostalgie. Na snímku máme dopolední vlak Česká Lípa -Blíževedly,který právě po železničním mostě v Zahrádkách překonává Dračí skály, traťový úsek Česká Lípa -Zahrádky u České Lípy

Do čela druhého obratu se pak postavila domácí "Pětasedma",která odvezla vlak Česká Lípa -Mimoň a zpět. Na snímku máme vlak zachycený na tradičním fotomístě v Božíkovských esíčkách, traťový úsek Zákupy,Božíkov -Mimoň

Třetí obrat už byl pak opět v režii Vršovického "Čtyřkoláka". Vlak byl veden v relaci Česká Lípa -Doksy a zpět. Na snímku máme vlak zachycen v krásných podzimních barvách při plném výkonu v traťovém úseku Jestřebí -Staré Splavy

10.10.2021: Parou Prahou

Vlaky vedeny v trase:​ Praha,Smíchov -Rudná u Prahy -Hostivice -Praha,Zličín -Praha,Smíchov

Lokomotiva: 434.2186 "Čtyřkolák"

Stejně jako se čtyřikrát během roku 2021 vydal v sobotu parní vlak k Sázavě, tak stejně čtyřikrát se následující neděli vydal po nejkrásnějších pražských tratích a to po "Hrbaté" na "Pražský Semmering". A budu se opakovat,ale poslední, říjnová jízda byla fotograficky nejzajímavější, nejen že opět přálo počasí a po celý den panovalo krásné jasné počasí, ale teprve podruhé,co se tyto jízdy jezdí se povedlo,že obě jízdy jela lokomotiva komínem a poprvé se tak stalo při nasazení Vršovického "Čtyřkoláka". Na snímku je zachycen s dopoledním vlakem po překonání pražského okruhu v mezistaničním úseku Hostivice,Sadová -Praha,Zličín

Odpolední snímek pak zachycuje průjezd po "Hrbaté" úsekem Praha,Řeporyje -Zbuzany

9.10.2021: Parním vlakem "Posázavským pacifikem"

Vlak veden v trase:​ Praha,Smíchov -Praha,Braník -Jílové u Prahy -Týnec nad Sázavou -Čerčany -Praha,Smíchov

Lokomotiva: 434.2186 "Čtyřkolák"

Celkem čtyřikrát se během roku 2021 vydal parní vlak na svou okružní jízdu k řece Sázavě po trati, které nikdo neřekne jinak než "Posázavský pacifik". Fotograficky nejzajímavější byla podzimní jízda, neboť nejkrásnějším úsekem trati parní vlak projíždí kolem poledne a jak je známo, polední slunce není přes léto u fotografů oblíbené. Na snímku zdolává "Čtyřkolák" se soupravou 9ti vozů "Rybák" náročný traťový úsek mezi zastávkami Petrov u Prahy -Luka pod Medníkem

2.10.2021: Tábor s párou

Vlaky vedeny v trase:​ Tábor -Chýnov a zpět; Tábor -Božejovice a zpět

Lokomotivy: 434.2186 "Čtyřkolák"; T478.1008 "Zamračená"

Program jízd zvláštních parních vlaků začal jízdou z Tábora do Chýnova. V tomto úseku čekalo parní vlak náročné stoupání lesním úsekem před zastávkou Dobronice u Chýnova a podzimní počasí udělalo své, parní lokomotiva se se stoupáním poprala až na třetí pokus, bohužel to ale nevydržela nejméně jedna z trubek a tak parní lokomotiva ve stanici Chýnov ani neobjížděla a na pomoc musela vyrazit doprovodná "Zamračená",která zvláštní vlak stáhla zpět do Tábora a parní lokomotivu pro zbytek dne nahradila. Na snímku máme zachycen téměr 50minut zpoždění zvl.vlak Tábor -Chýnov těsně před zastávkou Doboronice u Chýnova

Obsazenost odpoledních vlaků pak byla poznamenána apsencí parní lokomotivy. Na snímku máme odpolední obrat Tábor -Chýnov při zpáteční jízdě zachycený na odjezdu ze stanice Chýnov

Odpolední vlak Tábor -Božejovice zachycený v úseku Meziříčí -Padařov

25.9.2021: 150.let Bohumínsko-Košické dráhy

Vlak veden v trase:​ Vrútky -Liptovský Mikuláš -Štrba -Spišská Nová Ves a zpět

Lokomotivy: 486.007 "Zelený Anton"; E499.062 "Bobina"

Závěr září se nesl ve znamení oslav Bohumínsko-Košické dráhy, akce byla uspořádána jen na Slovenském území a zláštní vlak byl z důvodu výlukových prací v uzlu Žilina vypraven z domovského depa "Zeleného Antona", ze stanice Vrútky přes Štrbskou rampu do stanice Spišská Nová Ves, kde proběhlo otočení lokomotivy na točně aby i pro cestu zpět byl stroj opět komínem. Jednalo se o velmi zajímavou akci z pohledu toho,že tyto lokomotivy na této trati opravdu sloužily, byly pro ni přímo konstruovány, lokomotivy řady 486 byly nejvýkonější předválečné rýchlíkové lokomotivy, vyrobeno bylo celkem 9kusů. Na snímku máme zachycený právě průjezd na Štrbské rampě kdy stroj zdolává náročné stoupání z Liptovského Mikuláše ke stanicím Važec a Štrba kde se trať zlomí do klesání

Jak je již na Slovensku běžné, za parním vlakem byl jako první násled vypraven vlak požární, při této akci se ale nejednalo o běžné nasazení lokomotivy a cisterny, ale vlak byl sestaven jako průběžný nákladní vlak v čele s čerstvě zprovozněnou Bobinou spolku ze Spišské Nové Vsi. Na snímku vlak zachycen ve stoupání ke stanici Važec

Při zpáteční cestě máme zvl.R zachycený na odjezdu ze stanice Štrba

A sníkem doprovodného požárního vlaku nemůže chybě, už i Tatry začaly vystrkovat růžky :)

12.9.2021: Soupravový vlak s "Heligónem"

Vlak veden v trase:​ Praha,Vršovice -Kladno -Lužná u Rakovníka

Lokomotiva: 414.096 "Heligón"

Září je již tradičně měsícem železničářů a na několika místech republiky jsou u příležitosti oslav vypraveny nostalgické vlaky. Tradiční Pražský železniční den se tentokrát konal v sobotu 11.9. Během dne bylo vypraveno několik parních a motorových vlaků, z Lužné do Prahy zavítala lokomotiva 414.096 "Heligón",pro kterou to tak byla první akce mimo domovskou půdu muzea v Lužné u Rakovníka. V neděli pak odjela lokomotiva vlastní silou zpět do Lužné, na snímku je Sv11984 zachycen u zastávky Rynholec

Díky křižování v Novém Strašecí se povedlo vlak předjet a zdokumentovat v úseku N.Strašecí -Řevničov

11.9.2021: Nostalgické vlaky do Lednice

Vlaky vedeny v trase:​ Břeclav -Lednice a zpět

Lokomotiva: 433.001 "Skaličák"

Jednou z mála nostalgických akcí na jižní Moravě jsou letní nostalgické vlaky do Lednice jezdící od května do září. Na vlaky je nasazován historický motorový vůz "Hurvínek" M131.1. Vždy v měsící květnu a září je pak o vybrané sobotě na vlaky nasazena posílená souprava v čele s parní lokomotivou. Snímek zachycuje poslední provozní den v roce 2021 kdy se právě parní lokomotiva postavila do čela čtyř párů osobních vlaků Břeclav -Lednice. Zde máme Os24525 Lednice -Břeclav zachycený na odjezdu ze zastávky Lednice,rybníky

Úplně poslední letní vlak z Lednice, tedy Os24527 je pak zachycen v závěru táhleho stoupání od Lednických rybníků na tradičním odpoledním fotomístě v mezistaničním úseku Lednice,rybníky -Charvátská Nová Ves. Zahájení jízd nostalgických vlaků Břeclav -Lednice by pak mělo být v roce 2022 zahájeno 30.4. a parní vlak by sem měl zavítat 21.5. a 10.9.

4.9.2021: Regionální den železnice v České Třebové

jízda parním vlakem po Poličské lokálce

Vlaky vedeny v trase:​ Česká Třebová -Svitavy -Polička -Borová u Poličky a zpět

Lokomotiva: 464.202 "Rosnička"

Nezvykle brzy byl vypraven první návozový vlak, když už o půl sedmé ráno vyrazila souprava R11000 z České Třebové směr Svitavy. Aby se v Borové nemuselo objíždět tak v úseku Svitavy -Borová u Poličky vlak vedla "Zamračená" 749 250,která se následně postavila na postrk zpátečního R11001,který je na snímku zachycen v mezistaničním úseku Oldřiš -Sádek u Poličky. Jednalo se o první veřejnou jízdu po dvouletém odstavení Rosničky z důvodu opravy

R11001 Borová u Poličky -Česká Třebová v klesání nedaleko zastávky Vendolí

Odpoledne byl na Poličskou lokálku vypraven druhý pár zvláštních vlaků. Rosnička se na tomto obratu postavila do čela již i v úseku Svitavy -Borová u Polička, na postrku došlo k výměně zamračené za Pilštyka. Na snímku je vlak vedený jako R11002 Česká Třebová -Borová u Poličky zachycen v táhlém stoupání k zastávce Vendolí

Díky kratšímu pobytu v dopravně Květná se povedlo vlak předjet a zdokumentovat také v lesním úseku mezi dopravnou Květná a Květnou,zastávkou

Závěrečný snímek s Poličským silem zachycuje R11002 na odjezdu ze stanice Polička

21.8.2021: Kolešovka a poslední jízda "Papouška" před odstavením

Vlaky vedeny v trase:​ Kněževes u Rakovníka -Lužná u Rakovníka -Kolešovice a zpět; Lužná u Rakovníka -Krupá

Lokomotivy: 354.7152 "Sedma"; 477.043 "Papoušek"

Mlhavé ráno ve stanici Krupá a náš ranní fotoprogram je ve své půlce, s mlhou v srpnu ale asi nikdo z nás nepočítal :/ ,prostě "Sedmu" vyfotit s hvězdou na čele je nadlidský úkol :D 

Po příjezdu ranního vlaku z Krupé byla hvězda z lokomotivy sundána a následně se během prvního obratu do Lužné mlha rozpustila. Na snímku máme už polední vlak Os25583 Kolešovice -Lužná u Rakovníka zachycený u předvěsti stanice Krupá směrem na Lužnou u Rakovníka. Mechanická návěstidla v Krupé pětí svou labutí píseň a dle všech předpokladů se další letní sezóny nedočkají

"Sedma" s Os25583 Kolešovice -Lužná u Rakovníka v traťovém úseku Krupá -Lužná u Rakovníka

Odpolední Os25584 Lužná u Rakovníka -Kolešovice zachycený v úseku Olešná u R. -Chrášťany zast.

Pozdně odpolední program ve stanici Krupá byl věnován rozloučení se se strojem 477.043 "Papoušek" ,kterému propadá technická způsobilost kotle a musí být dlouhodobě odstaven a nám nezbývá než doufat, že se dočká opravy a opět se s ním někdy v budoucnu ve vedení nostalgických vlaků potkáme. Snímek jej zachycuje na vjezdu do stanice Krupá

"Papoušek" zachycený s odjezdovými mechanikami stanice Krupá vjíždí do stanice na 1.kolej

Z Kněževse se s "Papouškem" přijela rozloučit i "Sedma". Na snímku tak máme zachyceno setkání fiktivního osobního vlaku do Kolešovic se spěšným vlakem do Chomutova vedeného "Papouškem"

Závěrečný snímek je věnován siluetě "Sedmy" cestou do depa Kněževes u Rakovníka

14.8.2021: Telčské parní léto

Vlaky vedeny v trase:​ Telč -Dačice -Slavonice a zpět; Slavonice -Dačice a zpět

Lokomotiva: 310.093 "Kafemlejnek"

Jednou z mála nostalgických jízd v kraji Vysočina je tradiční letní akce "Telčské parní léto", kdy jsou ze stanice Telč vypravovány po několik víkendů zvláštní vlaky do okolí. Po pauze v roce 2020 z důvodu epidemie C19 se v roce 2021 parní vlaky z Telče opět rozjely. Fotograficky nejzajímavější jsou vždy jízdy do Slavonic, jediný den, kdy se do Slavonic parní vlak vydal hned dvakrát bylo při posledním provozním víkendu dne 14.8. a já u toho nemohl chybět. Na snímku ranní vlak Telč -Slavonice za zastávkou Telč,Staré Město

Parní vlak Telč -Slavonice zachycený v mezistaničním úseku Malý Pěčín -Dačice

Ve stanici Dačice probíhá vždy zbrojení. Tímto snímkem se přesouváme do závěru dopolední jízdy a na snímku máme parní vlak zdokumentovaný v mezistaničním úseku Mutišov -Slavonice

I když na trati máme již úseky po kompletní rekonstrukci, najdou se i ty, na kterých je možné zachytit vlak s dobovou zabezpečovací technikou. Na snímku je odpolední vlak Dačice -Slavonice zachycen u vjezdové mechaniky stanice Dačice

Závěrečným snímkem z akce se opět přesouváme do mezistaničního úseku Mutišov -Slavonice

8.8.2021: Parou pod Beskydy

Vlak veden v trase:​ Valašské Meziříčí -Frenštát pod Radhoštěm -Frýdlant nad Ostravicí a zpět

Lokomotiva: 423.041 "Velký bejček"

Velmi fotograficky a jak se později ukázalo i pro veřejnost zajímavou akci se povedlo uspořádat téměř uprostřed prázdnin na jihovýchodní Moravě. Zvláštní vlak s lokomotivou "Velký bejček",která se dostala do péče Valachů po odchodu legendárního "Matěje",se poprvé veřejně představil na trati z Valašského Meziřící do Frýdlantu nad Ostravicí. Akce byla už několik dní před jízdou vyprodána a tak to dává naději v její opakování i v letech příštích. Na snímku je zvl.vlak zachycen v klesání za stanicí Veřovice

Ve Frenštátu pod Radhoštěm se profil tratě opět změní a trať pokračuje táhlím stoupáním. Na snímku nám zvláštní vlak zdolává mezistaniční úsek Frenštát pod Radhoštěm -Kunčice pod Ondřejníkem

Díky vstřícnému přístupu ze strany organizátora a zájmu fotografů se povedlo zafinancovat Lv jízdu a otočení lokomotivy na točně v depu Frýdek-Místek. Na snímku máme již zpáteční jízdu v úseku Kunčice pod Ondřejníkem -Frenštát p.Rad.

Počasí toho dne bylo jak na houpačce a ač to chvilku před průjezdem vlaku na tomto fleku vypadalo v naprostou tmu, náhle se však začala obloha trhat a těsně před průjezdem vlaku na flek dopadly první slunečné paprsky,které tomuto průjezdu dávají jedinečnou atmosféru. Snímek je o to vzácnější,že v úseku probíhají výkopové práce a brzy bude následovat výměna PZZ, zde doplněna o světelnou signalizaci s boudou. Vlak je zachycen v náročném traťovém úseku Frenštát pod Radhoštěm,město -Veřovice

Díky technické zastávce na trati se povedl ještě jeden průjezd nedaleko stanice Veřovice

7.8.2021: 150.let Zvolen -Fiĺakovo

Vlaky vedeny v trase:​ Zvolen osobná stanica -Kriváň -Lučenec -Fiĺakovo a zpět

Lokomotivy: 475.196 "Pětasedma"; T678.0012 "Pomeranč"

Původní termín oslav této jižní trati do Košic byl plánován na jaro 2021, díky epidemii C19 byla akce přesunuta na letní prázdniny. V průběhu dne byly vypraveny dva vlaky v relaci Zvolen -Lučenec -Fiĺakovo a zpět, do čela dopoledního vlaku se postavila čerstvě zprovozněná "Pětasedma" z depa ve Vrútkách s ne příliš,za touto lokomotivou, fotogenickou soupravou lokálkových vozů Ci,Ce. Na snímku je zvláštní vlak zachycen v mezistaničním úseku Viglaš -Stožok

Odpolední vlak byl pak v režii motorové trakce a do čela zvláštního vlaku Zvolen -Fiĺakovo se postavil Zvolenský "Pomeranč", jedná se o momentálně jediný provozní stroj na Slovensku. Na snímku je vlak zachycen při průjezdu zastávkou Píla

Po krátkém pobytu v cílové stanici Fiĺakovo se zvláštní vlak vydal zpět do Zvolena aby do cílové stanice dorazil v podvečerních hodinách. Na snímku již v krásném odpoledním slunci projíždí mezistaničním úsekem Tomášovce -Podrečany

24.7.2021: Párou Posázavím

Vlak veden v trase:​ Praha,Smíchov -Praha,Braník -Davle -Týnec nad Sázavou -Strančice -Praha,Smíchov

Lokomotiva: 434.2186 "Čtyřkolák"

Letošní druhá jízda "Párou Posázavím" se odehrávala za podstatně slunečnějšího počasí než jízda první. I přes drobné komplikace a zpoždění pravidelných vlaků se povedlo parní vlak vytíženým úsekem Davle -Týnec nad Sázavou procpat a tak nám na snímku s minimálním zpožděním v plném výkonu překonává viadukt Žampach z roku 1900 v traťovém úseku Luka pod Medníkem -Jílové u Prahy. O tyto jízd je z řad široké veřejnosti značný zájem a bývají vyprodány již několik dní před jízdou. Parní vlak se letos,pokud to situace dovolí, do oblasti Posázaví podívá ještě dvakrát a to o sobotách 28.srpna a 9.října. 

18.7.2021: 120.let místní tratě Pňovany -Bezdružice

Vlaky vedeny v trase:​ Bezdružice -Cebiv a zpět; Bezdružice -Pňovany -Plzeň hl.n.

Lokomotiva: 434.2186 "Čtyřkolák"

Letos slaví tato malebná západočeská lokálka své uctyhodné kulaté výročí. V létě se zde parní vlaky objevují téměř pravidelně při akci "Bezdužické parní léto",ale tyto kulatiny si zaslouží trošku větší pozornost a tak se na Plzeňsko podívala i větší parní lokomotiva než je zde zvykem. Do akce byl povolán Vršovický "Čtyřkolák" s fotogenickou soupravu 4 rybáků a služebního Dsd. V sobotu byl vypraven protokolární vlak z Plzně, následně byly vypraveny tři jízdy Bezdružice -Cebiv. Nedělní program obsahoval dva  obraty Bezdružice -Cebiv a návratový vlak do Plzně. Snímek zachycuje Os11102 Cebiv -Bezdužice u "Studánky Lásky" nedaleko zastávky Strahov

Odpolední Os11104 Cebiv -Bezdružice zachycený na odjezdu ze zastávky Břetislav

A to nejlepší přišlo nečekaně při jízde uhlím napřed, kdy zde máme zachycen odpolední návratový vlak do Plzně jako Os11107 při překonávání Hracholusské přehrady v mezistaničním úseku Blahousty -Pňovany

12.7.2021: Šumavské léto s párou na Volarsku

Vlaky vedeny v trase:​ Volary -Lenora a zpět; Volary -Nové Údolí; Nové Údolí -Nová Pec; Nová Pec -Volary

Lokomotivy: 310.093 "Kafemlejnek"; T435.040 "Hektor"

Po tříleté odmlce se na Volarsko vracejí nostalgické vlaky Českých drah. Po tři červencové neděle a pondělky vyráží na své vyjížďky ze stanice Volary parní vlak v čele se 120.let starou parní lokomotivou 310.093 "Kafemlejnek". Na snímku z pondělí 12.7.2021 máme dopolední výletní vlak Volary -Lenora zachycený na rozdvojení s tratí do Nového Údolí

Před polednem se pak parní vlak vydá na delší vyjížďku. Po odjezdu z Volar zamíří do cílové stanice na Česko/Rakouské hranici v Novém Údolí, po hodinové přestávce se pak vydá do Nové Pece a následně zpět do Volar s tím,že obrat probíhá už v Černém Kříži. Na snímku nám vlak ukrajuje první kilometry a právě projel zastávkou Dobrá na Šumavě

Bohužel se této 120.leté dámě dnes nevyhnula závada a díky ní zůstal vlak při zpáteční cestě z Nové Pece asi na hodinu uvíznutý nedaleko zastávky Pěkná. Pro vlak musela dojet záložní motorová lokomotiva T435.040, která před akcí do Volar dovezla soupravu doprovodných vozů. Na snímku již po objetí soupravy v Černém Kříži uhání s cca 100minutovým zpožděním do Volar

10.7.2021: Kolešovka

Vlaky vedeny v trase:​ Kněževes u Rakovníka -Lužná u Rakovníka a zpět; Lužná u Rakovníka -Kolešovice a zpět

Lokomotiva: 423.094 "Velký bejček"

Do své 15té sezóny odstartovaly dne 10.7.2021 jízdy historických vlaků na lokálce Krupá -Kolešovice. Na snímku ranní Os25581 Kněževes u Rakovníka -Lužná u Rakovníka u předvěsti stanice Krupá cestou z Krupé do Lužné u Rakovníka

Dopolední Os25582 Lužná u Rakovníka -Kolešovice zachycený nedaleko bývalé zastávky Lišany zastávka

Zpáteční dopolední vlak Os25583 Kolešovice -Lužná u Rakovníka v úseku Krupá -Lužná u Rakovníka

Odpolední Os25584 Lužná u Rakovníka -Kolešovice zachycený nedaleko zastávky Chrášťany zast.

Podvečerní Os25586 Lužná u Rakovníka -Kněževes u Rakovníka, kde mají lokomotivy KHKD provozní zázemí. Na snímku za mohutných kouřových efektů opouští osobní vlak zastávku Olešná u Rakovníka

3.7.2021: Historickým vlakem k Berounce

Vlak veden v trase:​ Lužná u Rakovníka -Rakovník -Křivoklát -Beroun a zpět

Lokomotiva: T478.3101 "Brejlovec"

První červencovou sobotu byl ze železničního mueza ČD v Lužné u Rakovníka vypraven tradiční výletní vlak do Berouna. Původně se měla v čele vlaku ukázat parní lokomotiva 477.043 "Papoušek", z důvodu prasklé žárnice,která se přihodila při zatápění lokomotivy muselo dojít k rychlé náhradě a k službě pohotová byla připravena lokomotiva T478.3101 "Brejlovec",která je rovněž v péči spolku Mikado-spolek Louny. Všem kolem Berounky se tak při průjezdu tohoto vlaku naskytl pohled,který zde v 90.letech denně navozoval legendární rychlík Bezdrev,jezdící z Mostu do Českých Budějovic a v jehož čele se tato řada běžně objevovala. Snímek vlak zachyczuje při zpáteční cestě z Berouna do Lužné u Rakovníka při průjezdu mezistatničním úsekem Městečko u Křivoklátu -Pustověty

19.6.2021: 150.let železnice v Chotěboři

Vlaky vedeny v trase:​ Havlíčkův Brod -Chotěboř -Ždírec nad Doubravou a zpět

Lokomotiva: 433.001 "Skaličák"

I přes aktuální výstrahu nebezpečí požárů po celé republice se povedlo domluvit vypravení zvláštních parních vlaků u příležitosti tohoto kulatého výročí. Během dne byly vypraveny dva páry zvláštních vlaků. Na snímku máme zachycenu dopolední jízdu kdy vlak jedoucí pod číslem Os11800 H.Brod -Ždírec nad Doubravou právě vjíždí do stanice Rozsochatec

Díky pauze ve stanici Chotěboř, kde parní lokomotiva dobrala vodu bylo možné vlak předjet a zdokumentovat i v mezistaničním úseku Bílek -Sobíňov

Pro odpolední jízdu se povedlo domluvit otočení lokomotivy na točně při pauze a ošetření v Havlíčkově Brodě. Díky tomu tak bylo možno dokumentovat vlak v lepším odpoledním slunci a hlavně komínem k Havlíčkovu Brodu. Na snímku máme zachycen Os11803 Ždírec nad Doubravou -Havlíčkův Brod v mezistaničním úseku Sobíňov -Bílek

Záveřečný snímke zachycuje Os11803 v prudkém klesání před stanicí Rozsochatec

13.6.2021: S "Kremákem" do Kolešovic

Vlak veden v trase:​ Lužná u Rakovníka -Krupá -Kolešovice a zpět

Lokomotiva: 534.0323 "Kremák"

Opožděná nostalgická sezóna z důvodu omezení virem C19 se začala v měsíci červnu pomalu rozjíždět. Zahájení sezóny v muzeu ČD Lužná u Rakovníka proběhlo poměrně skromně, jízdami s "Heligonem" po stanici, první delší jízdou se tak stala tato jízda z Lužné u Rakovníka do Kolešovic a zpět. Soupravu Luženských vozů Ci doplňuje souprava z Telče,která je v Lužné na ošetření před nasazením na letní akce na Šumavě a v okolí Telče. Na snímku vlak zachycen v traťovém úseku Krupá -Lišany

Ještě jednou úseku Krupá -Lišany,kdy se vlak rozjíždí z pomalé jízdy za mostkem nedaleko Gothardu

Zpáteční jízda po objetí soupravy v Krupé zachycena na odjezdu směr Lužná u Rakovníka s letos dosluhujícími mechanickými návěstidly, jejich hodinky nezadržitelně tikají, konec by měl nastat cca v říjnu letošního roku

13.6.2021: Párou Prahou

Vlaky vedeny v trase:​ Praha,Smíchov -Praha,Zličín -Hostivice a zpět

Lokomotiva: 434.2186 "Čtyřkolák"

Vršovický Čtyřkolák při letošních prvních veřejných jízdách Prahou,které byly mimořádně vedeny v trase Praha,Smíchov -Hostivice z důvodu výluky Hostivice -Rudná u Prahy. Při jízdách lokomotiva nesla označení slovenského stroje 434.2338,který je zprovozňován v Hanisce pri Košicach. Na snímku je zachycena dopolední jízda pod Hlubočepskýma plotnama u zastávky Praha,Žvahov

Odpolední jízda zachycena na jihovýchodním viaduktu při překonávání Hlubočep

To nejlepší z nostalgických jízd let minulých ve fotogalerii historických vozidel:

http://www.tyburcovo.nafoceno.cz/Fotogalerie-historickych-vozidel.html