TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

Muzejní motorové lokomotivy

Vítejte v galerii Muzejní motorové lokomotivy

T212.1637 "Velké prase" - depo Rožná

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:40km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

 Dne 2.7.2011 vypravený Foto Mn při jízdě do Rožné

T334.0647 "Rosnička" - výtopna Zlíchov

Parametry:

  • tři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:14tun na nápravu

Dne 8.3.2014 vede Zvl.narozeninový vlak Os125912 Praha,Smíchov -Středokluky. Na snímku vlak zachycen v náročném stoupání "Pražským semmeringem" mezistaničním úsekem Praha,Žvahov -Praha,Jinonice

 

T426.003 "Rakušanka" - výtopna Kořenov

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:50km/hod
  • tlak:16tun na nápravu

 

 

Dne 11.6.2017 byl vypraven zvláštní manipulační fotovlak v trase Tanvald -Kořenov -(Jizerský viadukt) a zpět. Vlak byl vypraven pro skupinku asi 15ti fotografů,sraz účastníků byl v 16:15 na nádraží v Tanvaldu a po následné registraci a přesunu do vlaku se s drobným zpožděním mohla akce rozjet. Původní plán byl cestou do Kořenova udělat alespoň dvě zastávky, díky zpoždění pravidelných vlaků se nám ale povedla jen jedna, nutno ale podotknout,že na tom nejlepším místě. Snímek vlak zachycuje nedaleko zastávky Kořenov,zastávka

​Zde se přesouváme k Jizerskému viaduktu v traťovém úseku Kořenov -Harrachov, zde byla naše cesta směrem do kopců ukončena a po průjezdu zvláštního vlaku se pokračovalo zpět směr Tanvald (11.6.2017)

​Další tradiční fotomísto a sice odjezd ze stanice Kořenov (11.6.2017)

​Průjezd úsekem Kořenov,zastávka -Desná,Pustinská (11.6.2017)

​Závěrečný snímek z nědělního podvečera dne 11.6.2017 z této krátké,ale velmi vydařené akce,zachycuje zvláštní vlak při průjezdu traťovým úsekem Desná,Pustinská -Dolní Polubný.

T435.003 "Hektor" - depo Benešov u Prahy

Majitel a Provozovatel: Posázavský pacifik

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:15tun na nápravu

Dne 1.5.2012 při slavnostní první veřejné jízdě Benešov u Prahy -Postupice před Postupicemi

Zpáteční jízda dne 1.5.2012. Vlak zachycen v úseku Myslíč -Benešov u Prahy

Dne 21.4.2013 vede Zvl.nákladní vlak s odvozem náležitostí KHKD z deponie v Praze,Bubnech do areálu v Kněževsi u Rakovníka. Snímek vlak zachycuje v mezistaničním úseku Řevničov -Lužná u Rakovníka

Dne 19.10.2013 byl vypraven zvl.Sp Benešov u Prahy -Kácov u příležitosti ukončení další turistické sezony na hradu Český Šternberk. Na snímku vlak s dominantou hradu na pozadí opouští zastávku Český Šternberk,zastávka

Po příjezdu do Kácova byl vlak následně využit partou fotografů k vedení fotovlaku Kácov -Vlastějovice. Na snímku s dominantou zámku Zruč nad Sázavou se blížeme ke stejnojmenné stanici (19.10.2013)

Cílovou stanicí našeho fotovlaku se stal Vlastějovický viadukt (19.10.2013)

Jedno z dalších tradičních fotomíst za viaduktem z úseku Vlastějovice -Laziště (19.10.2013)

Závěrečný snímek z našeho cca tří hodinového blbnutí byl pořízen nedaleko zastávky Chabeřice a dokumentuje nejen elegantní soupravu,ale i nádherné barvy letošního podzimu v okolí řeky Sázavy (19.10.2013)

O víkendu 2./3.6.2018 se "Hektor" účastnil jarních jízd do Zubrnic,kde pomáhal na postrku zvl.parního vlaku v jehož čele jezdila "Ventilovka" 433.032. Z důvodu zjednodušení manipulace především ve stanici Zubrnice se vždy pro jízdu Zubrnice -Ústí nad Labem,Střekov "Hektor" předvedl v čele soupravy. Na snímku s odpolední vlakem opouští zastávku Malé Březno,zastávka (3.6.2018)

Z důvodu náročných sklonových podmínek na trati je vždy na postrk parních vlaků řazena historická motorová lokomotiva která se při zpátečních jízdách dostává do čela vlaků,z důvodu usnadnění manipulace se soupravou ve stanici Zubrnice. Na snímku je "Hektor" T435.003 spolku Posázavský pacifik zachycen dne 15.9.2019 na odjezdu ze zastávky Velké Březno,zastávka

T435.040 "Hektor" - depo Hradec Králové

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:15tun na nápravu

V roce 2021 se na Volarsko po tříleté odmlce vrátily nostalgické vlaky Českých drah. Po tři červenecové neděle a pondělí jsou do blízkého okolí vypravovány zvláštní vlaky. Nejinak tomu bylo i 12.7.2021 kdy se "Kafemlejnek"  310.093 vydal na svůj plánovaný obrat Volary -Nová Pec a zpět. Bohužel při zpáteční lokomotivu postihla závada na regulátoru a vlak zůstal nehnutě stát před zastávkou Pěkná. Pro vlak tak musela vyjet záložní motorová lokomotiva T435.040 "Hektor",která do Volar před akcí dovezla doprovodné vozy. Na snímku je souprava zvláštního vlaku zachycena po úvrati ve stanici Černý Kříž, nedaleko zastávky Dobrá na Šumavě

T435.099 "Hektor" - depo Červené Pečky

Majitel a Provozovatel: Junior Market

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:15tun na nápravu

Dne 15.6.2013 zaskočil za hektory Posázavského pacifiku,kteří byly pracovně tak vytíženi že by zvl.vlak nedokázali odvézt. Na snímku odpočívá před zpáteční cestou do Peček ve stanici Kácov

A jeden snímek tohoto mimořádného nasazení také z trati. Zvl.vlak do Peček opouští dne 15.6.2013 Kácov

T435.0108 "Hektor" - depo Benešov u Prahy

Majitel a Provozovatel: Posázavský pacifik

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:15tun na nápravu

Nasazení u příležitosti SPP 2010 na pravidelné osobní vlaky,zde na přípřeži s vlakovým T435.0114 na vlaku Os14909 Žďár nad Sázavou -Tišnov na vjezdu do zastávky Veselíčko dne 4.7.2010

A SPP 2010 ještě s podvečerním Os14920 Tišnov -Žďár dne 4.7.2010 v úseku Rožná -Bystřice nad Pernštejnem

Dne 3.4.2011 byl vypraven zvl. Mn Fotovlak Zdice -Lochovice -Liteň -Zadní Třebaň. Na snímku již zpáteční jízda dokumentující průjezd úsekem Skuhrov pod Brdy -Nesvačily

Podvečerní snímek zachycující zvl.vlak v úseku Hostomice pod Brdy -Radouš s pomalu se probouzející přírodou po zimním spánku (3.4.2011)

Ve dnech 8.-10.4.2011 se uskutečnila další fotojízda s tímto elegantním strojem a to až do západních čech,zde snímek z 8.4.2011 z cesty Rakovník -Bečov nad Teplou a zajížďky na Bochovskou lokálku

Průjezd úsekem Protivec -Zahořice tedy již opět na trati Rakovník -Bečov nad T. (8.4.2011)

Průjezd úsekem Štědrá -Smilov (8.4.2011)

Lestní úsek Toužim -Štědrá (8.4.2011)

Pomalu se blížíme do cíle prvního dne a klesáme úsekem Poseč -Otročín (8.4.2011)

Poseč -Otročín ještě jednou (8.4.2011)

Pátek 8.4.2011 jsme zakončili nočním fotografováním u mechanik stanice Bečov nad Teplou

Aby to nevypadalo že fotíme jen na otevřené trati,tak zde jedna stanicovka z Tepličky u Karlových Varů,z druhého dne fotoakce v údolí říčky Teplé (9.4.2011)

Snímek z úseku Vodná -Bečov nad Teplou (9.4.2011)

Na nádherné trati č.149 z Karlových Varů do Mariánských lázní vznikl bezpočet parádních snímků,zde jeden znich z úseku Bečov nad Teplou -Louka u Mariánských lázní (9.4.2011)

Snímek zachycující průjezd traťovým úsekem Louka u Mariánských lázní -Poutnov (9.4.2011)

Snímek dokumentuje úsek Hoštěc -Teplá (9.4.2011)

Podvečerní návrat do Bečova nad T. a průjezd úsekem Teplá -Hoštěc (9.4.2011)

Sobota dne 9.4.2011 se blíží ke konci a zde snímek "kabinou" napřed z úseku Hoštěc -Poutnov

Sobotní program 9.4.2011 byl ukončen nočním focením,tentokrát před výtopnou Bečov nad Teplou

Za mrazivého rána neděle 10.4.2011 stoupá náš foto-speciál z Bečova nad Teplou k Otročínu

Úsek Otročín -Poseč s probouzející se jarní přírodou (10.4.2011)

I při zpáteční cestě v neděli 10.4.2011 náš vlak zavítal na lokálku Protivec -Bochov ze které pochází tento,poslední, snímek vydařené jarní akce uspořádané Výtopnou Zdice

Dne 3.9.2011 v čele zvl.vlaku v údolí Berounky v úseku Zbečno -Újezd nad Zbečnem

T435.0111 "Hektor" - depo Tanvald

Majitel a Provozovatel: Železniční společnost Tanvald

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:15tun na nápravu

​Na jeden z delších výletů se vydal Tanvaldský hektor ve čtvrtek 21.9.2017 kdy odvezl soupravu pro zvláštní vlaky do Zubrnic. V pátek dělal provozní zálohu za zvl.parním fotovlakem, o víkendu pak postrk zvláštním osobním vlakům. V pátek 22.9.2017 si ale v průběhu odpoledne střihl jízdu na zvl. retro Mn vlaku Zubrnice -Velké Březno, na snímku zachycen při průjezdu zastávkou Leština

T435.0139 "Hektor" - depo Lužná u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Vyrobena: roku 1963 v ČKD Praha

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:15tun na nápravu

Dne 25.3.2018 se zhostil přepravy výměny vozů Ce z Lužné u Rakovníka za vozy Ci z Olomouce. Na snímku vlak zachycen s vozy Ce cestou do Prahy na vjezdu do stanice Nové Strašecí

T435.0145 "Hektor" - depo Cheb

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Vyrobena: roku 1963 v ČKD Praha

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:15tun na nápravu

 Pravidelný Os27321 při oslavách 110.let trati Pňovany -Bezružice vedený tímto muzejním strojem opouští zastávku Blahousty,foto ze dne 16.7.2011

Ze dne 16.7.2011 pochází i tento snímek z oslav 110.let Pňovany -Bezdužice a rovněž se jedná o úsek mezi zastávkou Blahousty a cílovou stanicí Pňovany

Dne 24.9.2016 u příležitosti "Národního dne železnice" v Chebu odvezl zvl.Os11314 Cheb -Luby u Chebu. Na snímku v krásném večerním světle zachycený v traťovém úseku Třebeň -Nový Drahov

V rámci programu "Národního dne železnice 2018",který se letos konal v Českých Budějovicích byl v pátek 21.9.2018 nasazen na pravidelný Mn88529/88530 Protivín -Rožmitál pod Třemšínem. Původně měl být nasazen stroj T466.0286,kterého ovšem při návozu poznamenala technická závada a byl tak operativně nasazen "Hektor" v péči spolku "Plzeňská dráha" a deponovaný v Chebu. Na snímku je zachycen Mn88530 Rožmitál pod Třemšínem -Protivín v traťovém úseku Oslí -Zadní Poříčí

Po krátké manipulaci a dobrání vozů ve stanici Březnice pokračuje Mn88530 s fiktivní zátěží klanicových vozů dále k Protivínu, na snímku zachycen v úseku Dobrá Voda u Březnice -Myslín (21.9.2018)

Závěrečný snímek zachycuje Mn88530 v traťovém úseku Vráž u Písku -Čížová (21.9.2018)

T435.0509 "Hektor" - depo Benešov u Prahy

Majitel a Provozovatel: Posázavský pacifik

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:15tun na nápravu

Mimořádné nasazení tohoto jinak výlukového pracanta na výletním vlaku Sp1655/1654 Praha -Kácov,zde při zpáteční cestě u zastávky Český Šternberk,zastávka dne 9.7.2011

T444.0255 "Karkulka" -depo Ústí nad Labem,Střekov

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:70km/hod
  • tlak:14tun na nápravu

Ve dnech 8.-9.5.2021 byla uspořádána dvoudenní fotoakce s motorovými legendami "Pilštykem" a "Karkulkou". Sobotní program se nesl ve znamení jízdy kolem Libuně a Staré Paky s "Pištou" v neděli se pak do hlavní role dostala čerstvě zrpovozněná "Karkulka" Zubrnického muzejního spolku. Na snímku v bzrkých ranních hodinách zdolává táhlé stoupní z Ploskovic k zastávce Horní Řepice, cestou jí čeká jeden kratší pobyt na předjetí (9.5.2021)

Průjezd úsekem Ploskovice -Horní Řepice s obcí Dolní Řepice na pozadí (9.5.2021)

Ještě jednou úsek Ploskovice -Horní Řepice s panorámaty Českého středohoří (9.5.2021)

Ranní jízda byla ukončena v Liběšicích, následně se souprava vrátila do Žalhosti aby následně vykonala druhý obrat,tentokrát s cílovou stanicí Česká Lípa. Na snímku s Litoměřicemi na pozadí zdolává stoupání v úseku Litoměřice,horní nádraží -Trnovany u Litoměřic (9.5.2021)

Vlak byl doprovázen i partou veteránů v automobilech, zde doplňují snímek u zast. H.Řepice (9.5.2021)

Snímek s vrchem Sedlo 726m.n.m zachycuje průjezd úsekem Úštěk -Dubičná (9.5.2021)

Pomalu ale jiště se blížíme k České Lípě, zde průjezd úsekem Stvolínky -Zahrádky u Če ské Lípy (9.5.2021)

Náš vlak se vydává na zpáteční cestu z České Lípy do Žalhostic. Hned v úvodu své trasy je zachycen v Dračích skalách při překonávání malebného údolí nedaleko zastávky Zahrádky u České Lípy (9.5.2021)

Program s Karkulkou se blíží ke své pauze, jelikož ve stanici Úštěk měla několikahodinovou přestávka a parta lovců se vydává na hon Pilštyka. Snímek vlak zachycuje v úseku Dubičná -Úštěk (9.5.2021)

V malebné stanici Úštěk se oba zvláštní vlaky setkaly, následně "Pišta" pokračuje do Liběšic v lehčím náskoku,díky zpožděné osobce, v Liběšicích pak vyčká příjezdu "Karkulky" (9.5.2021)

"Karkulka" opouští stanici Úštěk a právě projíždí bývalou úvraťovou splítkou tratě do Zubrnic (9.5.2021)

Z Liběšic se opět pokračovalo až za "Pištou",snímek z úseku Liběšice -Horní Řepice (9.5.2021)

Závěrečný snímek z úseku Horní Řepice -Ploskovice s vrchem Klíč 726m.n.m (9.5.2021)

T444.162 "Karkulka" -depo Praha,Vršovice

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Vyrobena: roku 1965 v Turčianske strojárne, n.p. Martin

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:70km/hod
  • tlak:14tun na nápravu
Dne 19.5.2013 byl vypraven zvl.fotovlak Lhotka u Mělníka -Skalsko,využilo se tak postrkové lokomotivy zvl.vlaku Praha -Lhotka u Mělníka,zaplatilo se za stroj a dopravní cestu a mohlo se vyrazit. Na palubě vlaku nás bylo asi 12. První fotohalt nedaleko stanice Lhotka u Mělníka
I druhá zastávka je z úseku Lhotka u Mělníka -Nebužely,tentokrát na pozadí s obcí Vysoká (19.5.2013)
Po polední pauze ve stanici Mšeno a vykřižování pravidelných vlaků jsme mohli pokračovat dále. Tento snímek s pozadím Vrátenské hory je z mezistaničního úseku Skramouš -Vrátno (19.5.2013)
Již se blížíme do obratové stanice ve Skalsku (19.5.2013)
Zpáteční cestou ze Skalska opět proběhlo několik fotozastávek. Na této jsme v úseku Trnová -Vrátno,tentorát s pozadím hradu Bezděz (19.5.2013)
Závěrečný snímek vydařeného odpoledne kdy náš fotovlak projíždí úsekem Nebužely -Lhotka u Mělníka (19.5.2013)

I tento snímek je ze dne 19.5.2013,tentokrát však již "Karkulka" vede Sp35196 Lhotka u Mělníka -Praha,Braník a to z důvodu úvratě v Mělníku. Na postrku jí tak v úseku do Mělníka pomáhala parní lokomotiva 423.009

Dne 21.5.2016 "Karkulka" odvezl pár zvl.vlaků Parbubice -Žďárec u Skutče -Polička -Svitavy. Vlak byl vypraven u příležitosti oslav 120.let místní dráhy Svitavy -Polička. Snímek zachycuje Os10731 v traťovém úseku Oldřiš -Sádek u Poličky

Snímek ze zpáteční jízdy Svitavy -Pardubice v úseku Borová u Poličky -Pustá Kamenice zast. (21.5.2016)

Z důvodu dlouhotrvajícího sucha byl začátkem července vydán zákaz jízd parních lokomotiv. Díky tomu se po delší době opět provětrala Vršovická "Karkulka",když odvezla několik vlaků v okolí Sázavy při tradiční Sázavské pouti. Na snímku je zachycena s dopolením Sp Praha,Smíchov -Čerčany -Sázava -Ledečko dne 6.7.2019 v malebné krajině "Horního Pacifiku" nedaleko stanice Hvězdonice

Díky několika pobytům na křižování se povedlo zvláštní vlak do Sázavy předjet a mohl se tak zdokumentovat průjezd u Sázavských tunelů, tedy průjezd úsekem Sázava -Samopše (6.7.2019)

Díky ušetřeným nákladům za motorovou trakci byl zaveden vložený pár zvl.vlaků Sázava -Čerčany a zpět. Na snímku je zachycen zpáteční vlak do Sázavy s lomem Skříbrná Skalice na pozadí na vjezdu do stejnojmenné zastávky (6.7.2019)

Závěrečný snímek a zpáteční vlak do Prahy,Vršovic na odjezdu ze zastávky Stříbrná Skalice (6.7.2019)

T444.1082 "Karkulka" -depo Tisovec

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:70km/hod
  • tlak:14tun na nápravu

"Karkulka" v zátiší stanice Zbojská před vypuknutím rozlučkové akce se zubačkou,kde zajišťovala vozbu požárního vlaku,jak je na Slovensku zvykem (31.10.22021)

Díky technickým problémům na parní lokomotivě a její nemožnosti jí vystavit na odpolední vlak na Zbojskou tak byla "Karkulka" nasazena na vozbu zvláštní vlaku, na snímku zdolává stoupání Tisovec-Bánovo -Zbojská (31.10.22021)

Zvl.Os31754 Tisovec -Zbojská stoupá na Zbojské sedlo (31.10.22021)

T458.1079 "Hektor" -depo Bratislava,východ

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:80km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

Dne 17.8.2019 byly uspořádány zvl.jízdy parních vlaků na trati Žilina -Rajec,která slavila 120.výročí od zahájení provozu. Jak je již na Slovensku zvykem,byl vždy za parním vlakem vypraven i vlak požární. Při této akci byl do zbroje povolán nově zprovozněný "Hektor" T458.1079 zde zachycený za odpoledním vlakem opět v úseku Porúbka -Poluvsie

T458.1190 "Hektor" -depo Lužná u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Vyrobena: roku 1965 v ČKD Praha

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:80km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

Dne 27.7.2013 se objevil na postrku zvl.vlaku Lužná u Rakovníka -Roztoky u Křivoklátu,z důvodu úvratě v Rakovníku se vždy pro úsek Lužná -Rakovník objevil v čele vlaku. Na snímku při zpáteční cestě zachycen nedaleko Rakovníka zastávky

Dne 5.10.2013 vypomáhal na postrku zvl.vlaku Karlovy Vary -Chyše -Rakovník. Při vložené jízdě Chyše -Bochov a zpět se cestou do Bochova objevil z důvodu snadnější obsluhy i v čele vlaku. Tento unikátní snímek z trati na které jsou běžně k vidění již jen vlaky ČD Cargo tak po několika letech dokumentuje návštěvu osobního vlaku na trati Protivec -Bochov

Dne 1.6.2014 se společně s "Papouškem" 477.043 postavil z důvodu úvrati do čela soupravy zvl.vlaku Lužná u Rakovníka -Žatec. Na snímku zachycen odpolední vlak Lužná u Rakovníka -Louny jako Os36063 u zastávky Mutějovice,zastávka

T466.0007 "Pielstick" - depo Olomouc

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Vyrobena: roku 1964 v Turčianske strojárne, n.p. Martin

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:16tun na nápravu

Návštěva Valmezského "Pišty" na středním Slovensku. Zde zachycen dne 4.6.2011 v čele zvl.požárně nákladního vlaku při průjezdu nad obcí Turček (na postrku pomáha T466.0254)

Dne 24.9.2016 u příležitosti "Národního dne železnice" v Chebu vede Zvl.Os11301 Aš -Cheb. Snímek vlak zachycuje v ranním mlžném oparu v traťovém úseku Aš -Hazlov

T466.0253 "Pielstick" - depo Zvolen SK

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:16tun na nápravu

Zde zahraniční návštěva v čele pravidelného Os vlaku Žďár nad Sázavou -Tišnov s histrorickou soupravou,dne 4.7.2009 u zastávky Rovné-Divišov při SPP

T466.0254 "Pielstick" - depo Poprad SK

Parametry:

  • čtyři hnané nápry
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:16tun na nápravu

Dne 28.5.2010 vypravený zvl.požárně-nákladní fotovlak zde s přípřeží lokomotiv T466.0254 a T679.1168 u obce Turček cestou do Vrútek

Přípřež muzejních "Pielsticků" na zvl.požárně-nákladním vlaku při oslavách MDD ve Vrútkách na trase Vrútky -Kremnica na Turčeku dne 4.6.2011

T466.0286 "Pielstick" - depo Lužná u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:16tun na nápravu

Slavnosti Perštejnského panctví bývají zakončeny jízdou zvl.fotovlaku,zde s dvojicí "Alkoholiků" v trase Tišnov -Bystřice nad Perštejnem u cílové stanice dne 6.7.2009

Zvl.vlak pro uzavřenou skupinu cestujících byl vypraven dne 11.6.2011 v trase Praha hl.n. -Kladno -Rakovník -Blatno u Jesenice -Plzeň hl.n. -Praha hl.n.,zde za Novým Strašecím

Dne 18.6.2012 vede soupravu pro parní express Rakovník -Stuttgart Hbf ze setkání lokomotiv řady 52. Pielstick vezl vlak v relaci Rakovník -Lužná kvůli nutné úvrati směrem na Žatec. Snímek vlak zachytil na vjezdu do Lužné u Rakovníka

Dne 5.7.2012 v čele Sv64981 Lužná u Rakovníka -Kralupy nad Vltavou - (Kořenov) vede soupravu s patrovou jednotkou Bpjo na odstavení do Kralup,doprovodné vozy a "Všudybylku" 354.195,která se stane lákadlem oslav v Kořenově. Snímek zachycuje soupravu v mezistaničním úseku Kačice -Kamenné Žehrovice,nedaleko za zastávkou

Dne 5.7.2012 a stále s Sv64981,ale tentorkárt již na soupravě v obráceném řazení po objetí na Kladně a již na lokálce Kladno -Kralupy nad Vltavou v mezistaničním úseku Dřetovice -Zákolany

Další snímek ze dne 5.7.2012,tentokrát již ale jako Sv64951 Kralupy nad Vltavou -Všetaty projíždí po trati SŽDC č.070 a s obměněnou soupravu kde v Kralupech jednoutku Bpjo vystřídala čtvěřice vozů Bam.Snímek pořízen nedaleko Tišic

O posledním parním víkednu v žel.muzeu Lužná u Rakovníka sezony 2019 byly z důvodu výluky na pražském Semmeringu zvláštní vlaky vedeny odklonem přes Kralupy nad Vltavou. V úseku Lužná u R. -Kladno tak byly vlaky vedeny dvouhlavě, v úseku z Lužné do Kladna se do čela postavila muzejní motorová lokomotiva, z Kladna pak vlak do Prahy odvezl již "Papoušek" a "Pielstick" se vrátil jako lokomotivní vlak zpět do Lužné u Rakovníka. Na snímku je vlak zachycen v mezistaničním úseku Lužná u Rakovníka -Řevničov (26.10.2019)

V brzkém svátečním sobotním ránu se náš vlak vydal z Turnova na obrat do Hodkovic nad Mohelkou. Na snímku je vlak zachycen při pózování na Sychrovském viaduktu (8.5.2021)

Další krásný fotoflek je jen o pár km dále, na výjezdu ze Sedlejovického tunelu (8.5.2021)

Téměř dobová fotografie před odjezdem zpět směr Turnov a dále na Libuň (8.5.2021)

Tento snímek zachycuje nákladní vlak v mezistaničním úseku Sychrov -Doubí u Turnova (8.5.2021)

Úsek do Libuně byl hodně našlápnutý aby se odjelo včas na vlečku, zde u zast. Jivany (8.5.2021)

Tímto snímkem se přesouváme na dopolední program na vlečce sklopísku Střelec. V pracovní dny je zde možné zachytit v dopoleních hodinách několik ložených vlaků, o víkendu zde panuje dopravní klid. Snímek zachycuje zkrácenou sypákovou soupravu s místní dominantou,zříceninou hradu Trosky a kostelem Sv.Jana Křtitele v Újezdě pod Troskami (8.5.2021)

Vlečka sklopísek Střelec a zřícenina hradu Trosky (8.5.2021)

Další z krásných pohledů jak na soupravu tak na zříceninu hradu Trosky (8.5.2021)

A tímto snímkem s s vlečkou loučíme, blíže se poledne a tak je na čase posunout se dál východním směrem. Zvláštní vlak je zachycen na vjezdu do stanice Libuň (8.5.2021)

Další krásný snímek zachycuje zvláštní vlak v úseku Lomnice nad Popelkou -Stará Paka, konkrétně u obce Nová Ves nad Popelkou s kostelem Sv.Prokopa z roku 1747 (8.5.2021)

Po objetí soupravy ve Staré Pace pokračujeme dále k Trutnovu. Jeden z infarktových snímků,kdy máme za zády již stín,ale vlak je stále na světle. Snímek je z úseku Stará Paka -Bělá u Staré Paky zastávka (8.5.2021)

S doprovodem veteránů náš vlak zavítal i na lokálku do Rokytnice nad Jizerou, zde máme zachycen falešný vjezd do stanice Martinice v Krkonoších aneb jediné PMD co se povedlo vypravit :) (8.5.2021)

Objíždění soupravy ve stanici Pilníkov, následně mělo následovat PMD k vjezdovému návěstidlu, bohužel nebyla ze strany personálu vůle a tak se čekalo jen na vykřižování s pravidelným Sp a odjezdem na zpáteční cestu do Turnova (8.5.2021)

Sestavená souprava pro zpáteční cestu směr Stará Paka v malebné staničce Pilníkov (8.5.2021)

A samozřejmě odjezd nesmí s mechanikama nesmí chybět (8.5.2021)

Snímek s "lízátkem" od Hostinného (8.5.2021)

Snímek zachycující průjezd úsekem Klášterská Lhota -Kunčice nad Labem. V pravé části snímku patrná lanovka do vápenky vedoucí až z Černého Dolu (8.5.2021)

Tento nádherný snímek zachycuje průjezd u obce Kruh v úseku Martinice v Krk. -Roztoky u J. (8.5.2021)

Zde se již přesouváme k večernímu návratu k Turnovu a průjezd úsekem Libšták -Košťálov (8.5.2021)

No a toto je již opravdu závěrečný sobotní snímek z úseku Malá Skála -Dolánky (8.5.2021)

V neděli 9.5.2021 se fotoakce přesunula na trať Česká Lípa -Lovosice kde "Pištovi" dělala společnost Zubrnická "Karkulka". Přes noc se ještě stihl Luženský "Pilštyk" T466.0286 převtělil do bývalého Českolipského stroje T466.0236 se žlutým proužkem na čelech. Na snímku je vlak zachycen při průjezdu zastávkou Stvolínky

Průjezd úsekem Dubičná -Úštěk (9.5.2021)

V malebné stanici Úštěk se oba zvláštní vlaky setkaly, následně "Pišta" pokračuje do Liběšic v lehčím náskoku,díky zpožděné osobce, v Liběšicích pak vyčká příjezdu "Karkulky" (9.5.2021)

Z Liběšic opět vyrazil první "Pišta", zde zachycen v krásném úseku Liběšice -Horní Řepice (9.5.2021)

Táhlé několika kilometrové klesání ze zastávky Horní Řepice až k Ploskovicům (9.5.2021)

Honosná budova bývalé stanice Ploskovice má už léta své slávy za sebou (9.5.2021)

T478.1001 "Zamračená" - depo Brno

Aktuální stav: Provozní

 Majitel a Provozovatel:  České dráhy a.s.

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

Dne 2.7.2011 při nasazení na pravidelném vlaku Tišnov -Žďár nad Sázavou při oslavách Pernštejnského panctví v úseku Rožná -Bystřice nad Pernštejnem

Dne 28.11.2015 pomáhala na přípřeži zvl.Mikulášského vlaku na Vysočině v úvodním úseku Náměšť nad Oslavou -Třebíč,vlak dále pokračoval do Jihlavy. Na snímku vlak zachycen v úseku Studenec -Vladislav zastávka

Dne 17.11.2018 byla uzpořádána jízda zvl.parního vlaku na Lednickou lokálku v čele se "Skaličákem". Jelikož by lokomotiva nevystačila s uhlím,byla na postrk postavena tato muzejní "Zamračená". Během dne zvl.vlak vykonal ještě vloženou jízdu Lednice -Břeclav a zpět, během tohoto prostoje "Zamračená" pózovala před malebným Lednickým nádražím

T478.1002 "Zamračená" - depo Valašské Meziříčí

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel:  České dráhy a.s.

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu
Dne 4.7.2009 vede Os Brno hl.n. -Žďár nad Sáz. při tradičních SPP nedaleko Diama v Rožné

Dne 11.5.2012 vede zvl.protokolární Express 1.nsl.1286 Praha Masarykovo nádraží -Lužná u Rakovníka před zahájením sezony tamního železničního muzea. Snímek zachycuje vlak po odjezdu z Nového Strašecí

Dne 7.7.2012 v čele pravidelného Os14904 Tišnov -Žďár nad Sázavou vedený historickými náležitostmi při Slavnostech Pernštejnského panctví,zde zachycena v úseku Rožná -Bystřice nad Pernštejnem

Odpolední Os14912 v úseku Nedvědice -Věžná (7.7.2012)

Os14912 ještě jednou,tentokrtá s pozadím Zelených hor u Mělkovic (7.7.2012)

Zpáteční Os14921 Žďár nad Sázavou -Tišnov zachycený pod Bystřicí nad Pernštejnem (7.7.2012) 

A ani v neděli 8.7.2012 si "Barča" neodpočinula a hned ráno vyrazila v čele Os14904 z Tišnova do Žďáru nad Sázavou. Na snímku je vlak zachycen za nádherného slunečného rána v úseku Rožná -Bystřice nad Pernštejnem

Na zpátečním Os14911 již ve společnosti "Sestřičky" T478.1008 při průjezdu úsekem Žďár nad Sázavou -Veselíčko,kolem obce Mělkovice a se Zelenými horami v pozadí (8.7.2012)

​Dne 5.7.2017 se předvedla při "Slavnostech Pernštejnského panctví" v čelech Os14916/14925 Tišnov -Žďár nad Sázavou a zpět. Na snímku vede Os14916 traťovým úsekem Věžná -Rožná při průjezdu obcí Jabloňov

Dne 6.10.2018 se lokomotiva postavila do čela zvl.R28801 Lužná u Rakovníka -Praha hl.n.,který byl z důvodu výluk veden odklonem přes Kralupy nad Vltavou a z důvodu úvraťového obratu bylo třeba vlak obsadit "dvouhlavě",bylo tak využito v místních krajích exotického vozidla, když zde Veselská "Berta" byla jako doprovod parní lokomotivy EP1000. Na snímku odjezd z Lužné u Rakovníka

O víkendu 29.-30.6.2019 se v železničním muzeu Lužná u Rakovníka konalo setkání prototypů motorové trakce. U této příležitosti byl vypraven pravidelný Pn55895 Nučice -Březno u Chomutova v historické trakci. Do čela vlaku se pro úsek Nučice -Lužná u Rakovníka postavila dvojice "Zamračených" T478.1002 a T478.1001 na snímku zachycena nedaleko zastávky Rynholec dne 29.6.2019

Jelikož je souprava vozů Bai aktuálně deponována v Lužné u Rakovníka,byl v neděli 30.6.2019 večer vypraven soupravový vlak Sv11971 Praha hl.n. -Lužná u R. s veselskou "Bertou" T478.1002 na snímku zachycený v úseku Nové Strašecí -Řevničov

T478.1004 "Zamračená" - depo Lužná u Rakovníka

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

 Dne 15.5.2010 v čele Zvl.R Praha -Železná Ruda,Alžbětín nedaleko Nýrska

Dne 15.5.2010 na zpáteční cestě se Zvl.R Železná R.,Alžbětín -Praha hl.n.u Janovic n.Ú.

Snímek z průjezdu po trati č.185 pořízený poblíž stanice Kolinec (15.5.2010)

751 004 vede dne 21.8.2010 zdůvodu nedostatku provozuschopný "Zamračených" v DKV Praha pravidelný Os9064 Čerčany -Jílové u Prahy -Praha traťovým úsekem Pecerady -Týnec nad Sázavou

Dne 25.7.2015 se "Berta" objevila na postrku zvl.parního vlaku z Lužné u Rakovníka do Berouna. Díky úvrati v rakovníka se tak vždy v úseku Lužná -Rakovník objevila v čele vlaku. Zde snímek pořízený těsně po odjezdu z Lužné u Rakovníka

Zpáteční cesta Rakovníka -Lužné u Rakovníka nedaleko zast.Rakovník,zastávka (25.7.2015)

Dne 30.4.2017 odvezla zvl.Sv Kralupy nad Vltavou -Lužná u Rakovníka se soupravou vozů Bam po přezimování do domovského depa. Snímek vlak zachycuje na odjezdu ze stanice Nové Strašecí

Přesně po týdnu se "Zamračená" na cestu Kralupy -Lužná u Rakovníka vypravila opět, tentokrát se zhostila odvozu zvl.vlaku s Popradským "Papouškem" po akci v Lužických horách. Na snímku zvl.Sv Děčín -Lovosice -Kralupy nad Vltavou -Kladno -Lužná u Rakovníka zachycený jako 1.nsl19813 v traťovém úseku Zákolany -Dřetovice dne 7.5.2017

​Výše zmíněný Sv zachycený po úvrati na Kladně v traťovém úseku Kladno -Kladno,Rozdělov (7.5.2017)

T478.1008 "Zamračená" - depo Praha,Vršovice

Aktuální stav: Provozní

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

 

Lokomotiva v pravidelném provozu u ČD skončila k 12/2011 

Následně přesunuta jako muzejní stroj ČD depo Praha,Vršovice

 

Dne 27.7.2010 vede letně posílený R1252 Praha -České Budějovice nedaleko zast. Rejkovice

Dne 12.3.2011 na Posázavském Pacifiku,zde v čele dopoledního Os9057 Praha hl.n. -Čerčany

Dne 12.3.2011 a její první obrat do Prahy v čele poledního Os9058 Čerčany -Praha hl.n.

Dne 3.4.2011 v čele R1244 Praha -Příbram -České Budějovice uhání mezistaničním úsekem Zdice -Libomyšl v pozadí s obalovnou Stašov

Dne 8.5.2011 na podvečerním Os9064 Čerčany -Praha hl.n. v úseku Luka pod Medníkem -Petrov u Prahy

Dne 6.7.2012 a první veřejná jízda po převzetí stroje T478.1008 DHV Lužná u Rakovníka od Českých drah,které tuto řadu pomalu,ale jistě stahují z provozu. Zde v čele Ex35057 Pardubice -Nedvědice,vypraveného při konání tradičních červencových Slavnostech Pernštejnského panctví,společně s T478.1010 před Žďárcem u Skutče

Dne 6.7.2012 Ex35057 již na "staré Tišnovce" zachycený v úseku Žďár nad Sázavou -Veselíčko

"Sestřičky" T478.1008 a T478.1010 v čele Ex35057 ještě jednou,tentokrát  při průjezdu Jabloňovem nebo-li mezistaničním úsekem Rožná -Věžná tedy v závěrečné části cesty tohoto speciálu (6.7.2012)

Tentokrát již osamocená T478.1008 v čele Os14912 Tišnov -Žďár nad Sázavou stoupá mezistaničním úsekem Nedvědice -Věžná (6.7.2012)

Zpáteční Os14921 Žďár nad Sázavou -Tišnov pod Bystřicí nad Pernštejnem (6.7.2012)

Dne 7.7.2012 pomáhá "Kremákovi",který pro technickou závadu nemohl dovést svůj vlak do Nedvědice,ale nedlouho po odjezdu z Havlíčkova Brodu zůstal vyset na trati. Snímek zachycuje přes hodinu zpožděný Sp1823,který zároveň nahradil následný Os14911. Snímek pořízen v úseku Žďár nad Sázavou -Veselíčko s pozadím Zelených hor 

Dne 8.7.2012 a poslední vlak na SPP v režii "Zamračených" byl Os14912,zde v úseku Nedvědice -Věžná

Snímek zachycující pražskou muzejní "Zamračenou" T478.1008 dne 8.8.2015 v čele Sp7701 "Křivoklátský express" Praha,Braník -Křivoklát -Lužná u Rakovníka. Lokomotiva se v čele vlaku objevila místo původně avizované parní lokomotivy 475.179 a to z důvodu extrémního sucha a zákazu jízdy činných parních lokomotiv vydaným hejtmanem Středočeského kraje

Dne 10.9.2016 se v Dobříši konala tradiční "Svatováclavská slavnost". Z důvodu zákazu jízdy parních lokomotiv pro riziko požárů vydaného HZS Středočeského kraje byl zvl.vlak původně plánovaný s parní lokomotivou 434.2186 "Čtyřkolák" veden muzejní "Zamračenou" z depa Praha,Vršovice. Snímek zachycuje Sp2087 Praha -Dobříš v traťovém úseku Mníšek pod Brdy -Nová Ves pod Pleší

I tento,o dva roky později pořízený snímek,zachycuje 749 008 při nasazení za původně plánovanou parní lokomotivu. Léto roku 2018 bylo extrémně suché a tak byla většina plánovaných akcí v parní trakci od konce července do konce srpna z důvodu nebezpečí vzniku požáru nahrazována trakcí motorovou. Na tomto snímku vede 749 008 zvl.parní vlak u příležitosti slavnosti "Prvního příjezdu T.G.Masaryka do Lán". Jedná se o vloženou jízdu Lužná -Stochov a zpět, snímek vlak zachycuje při cestě zpět do Lužné v traťovém úseku Řevničov -Lužná u R. (11.8.2018)

Dne 2.10.2021 se v Táboře konala dvakrát odložená akce s názvem "Tábor s párou". Zamračená dovezla do Tábora soupravový vlak z Libně a měla se stát součastí výstavy na Táborském nádraží. Pro technické problémy na parní lokomtivě 434.2186,která byla nasazena na zvláštní vlaky po okolí však musela zasáhnout do provozu a parní lokomotivu v čele zvláštních vlaků nahradit. Jelikož ale parní lokomotiva je pro veřejnost značně větším tahákem tak obsazenost odpoledních vlaků pak byla apsencí parní lokomotivy poznamenána. Na snímku máme odpolední obrat Tábor -Chýnov při zpáteční jízdě zachycený na odjezdu ze stanice Chýnov

Odpolední vlak Tábor -Božejovice zachycený v úseku Meziříčí -Padařov (2.10.2021)

T478.1010 "Zamračená" - depo Cerhenice

Aktuální stav:  Provozní

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Vyrobena: roku 1967 v ČKD Praha

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

Dne 3.7.2010 při Slavnostech Pernštejnského panctví kdy jsou nasazovány historická vozdila do čela pravidelných vlaků vede Os14911 Žďár nad Sázavou -Tišnov úsekem Rožná -Věžná

Muzejní "Barča" tentokrát v čele zpátečního Os14916 Tišnov -Nedvědice -Žďár nad Sázavou zachycená v traťovém úseku Rozsochy -Rovné,Divišov (3.7.2010)

V úseku Nové Město na Moravě -Bystřice nad Pernštejnem se na přípřeži parního fotovlaku objevila muzejní "Berta" VÚŽ,zde zachycena v zastávce Rovné-Divišov (5.7.2010)

"Šlechtična" zůstala pro plánovanou údržbu ve stanici Nedvědice a smíšený vlak v čele s "Barčou" pokračoval již jako pravidelný Os14947 Nedvědice -Tišnov,zde v úseku Prudká zastávka -Borač (5.7.2010)

V roce 2011 se účastnila MDD ve Vrútkách. Na snímku v čele zvl.nákladního vlaku u stanice Uĺanka dne 3.6.2011

Při SPP 2011 dne 2.7.2011 s Os14916 Tišnov -Žďár nad Sázavou v úseku Rozsochy -Rovné,Divišov  

Dne 6.7.2012 a SPP 2012,zde v čele Os14916 v mezistaničním úseku Nedvědice -Věžná

Dne 7.7.2012 v čele Os14925 Žďár nad Sázavou -Tišnov za Bystřicí nad Pernštejnem 

Dne 8.7.2012 na vlaku Os14913 a SPP 2012 se blíží ke svému konci,na snímku vlak nedaleko Rožné s Diamem na pozadí

Dne 14.9.2013 vede ve společnosti T468.1008 DKV Praha zvl.Express Praha hl.n. -Lužná u Rakovníka u příležitosti setkání lokomotiv T468.1 v areálu železničního muzea. Na snímku vlak zachycen na pražském Semmeringu na vjezdu k bývalé výhybně Žvahov

Dne 6.6.2015 se lokomotiva účastnila akce "Dětský den na Vysočině" a vedla okružní vlak Havlíčkův Brod -Jihlava -Studenec -Žďár nad Sázavou -Havlíčkův Brod kdy proti vyjel zvl.vlak s parní lokomotivou 354.195 a oba se setkaly ve Velkém Meziříčí kde byl připraven bohatý doprovodný program. Snímek vlak zachycuje v úseku Malý Beranov -Luka nad Jihlavou

Ještě jeden snímek z okružní jízdy Vysočicnou zachycující zvl.vlak v úseku Brancouze -Čichov (6.6.2015)

T478.1131 "Zamračená" - depo Prievidza SK

Aktuální stav:Provozní

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

 

 

Ve dnech 16.-17.2.2017 se uskutečnila fotoakce s Popradským "Papouškem" 477.013. Dne 16.2.2017 se uskutečnila fotojízda Spišské Vlachy -Spišské Podhradie, následně byla souprava převezena k akci na druhý den,kdy se program odehrával kolem Telgártu. Snímek zachycuje zvl.soupravový vlak Spišské Vlachy -Dobšinská Ĺadová jaskyňa nedaleko zastávky Halcmanovce

T478.1201 "Zamračená" - depo Bratislava SK

Aktuální stav:Provozní

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

 Na požárním vlaku za Bratislavským "Albatrosem" bývá k vidění takto muzejní "Berta". Nejinak tomu bylo při jízdě parního expressu Podbrezová -Mlynky dne 30.4.2012,snímek dokumentuje požární vlak u vodní přehrady Dedinky 

T478.2011 "Zamračená" - depo Vrútky

Aktuální stav:Provozní

Parametry:

 

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

Postr na "požárním vlaku" Kremnica -Vrútky při MDD 2019 dne 1.6.2019 nedaleko Jazernice

Při zimní fotoakci s "Pětasedmou" na Telgártu se do čela požárních vlaků postavila Vrútecká "Zamračená", při přetazích soupravy se pak stavěla do čela. V sobotu dne 19.2.2022 se tak stalo ze stanice Dobšinská Ĺadová jaskyňa do Červené Skaly. Na snímku vlak zachycen pod Ostrou, ve které měl v pohádce "O ptáku ohniváku" ukryté své srdce i král Skeleton. Vlak se nachází v traťovém úseku Dobšinská Ĺadová jaskyňa -Vernár

Při nedělním programu se postavila do čela ze stanice Mlynky opět do stanice Červená Skala,aby se následně parní vlak ještě jednou vydal do Dobšinksé. Snímek vlak zachycuje nedaleko zastávky Stratená (20.2.2022)

V Dobšinské proběhlo zbrojení parní lokomotivy vodou a tak se povedlo vlak před příjezdem na Telgárt předjet. Snímek zachycuje "Zamračenou" v čele Sv30016 v úseku Vernár -Telgárt,penzión (20.2.2022)

T478.2248 "Zamračená" - depo Vrútky

Aktuální stav:Provozní

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

Dne 10.5.2013 na požárním vlaku za parním expressem Vrútky -Červena Skala při přůjezdu Turčekem

Snímek ze dne 11.5.2013,opět jízda na požárním vlaku,tentokrát v úseku Val´kovňa -Červena Skala

Dne 18.6.2022 odvezla požární vlak za zvláštním parním vlakem Zvolen -Fiĺakovo. Po zásahu u stanice Detva a menší pouze ve stanici Kriváň,jez zvl.vlak zachycen v mezistaničním úseku Kriváň -Pokriváň

T478.3001 "Brejlovec" - depo Česká Lípa

 Majitel a Provozovatel:  České dráhy a.s.

Parametry:

 

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

Dne 29.9.2018 se předvedl "Praotec" na postrku zvl.R Praha -Roztoky u Křivoklátu vypraveného na tradiční podzimní "Křivkolání" na hradě Křivoklát,ale z důvodu souběhu několika výluk vedeného odklonem ze stanice Praha,Braník přes Kralupy nad Vltavou -Kladno -Rakovník do Roztok u Křivoklátu. Jelikož na trase vlaku bylo potřeba překonat dva úvraťové obraty,bylo tak využito postrkové lokomotivy k eliminaci prostoje a v určitých úsecích byla mašina na čele. Na snímku zpáteční jízda zachycena na vjezdu do Nového Strašecí

O víkendu 29.-30.6.2019 se v železničním muzeu Lužná u Rakovníka konalo setkání prototypů motorové trakce. U této příležitosti byl vypraven pravidelný Pn55895 Nučice -Březno u Chomutova v historické trakci. Pro úsek Lužná u Rakovníka -Březno u Chomutova se do čela vlaku postavilo dvojče "Brejlovců" T478.3001 a T478.3101 na snímku zachycené dne 29.6.2019 nedaleko zastávky Želeč

T478.3101 "Brejlovec" - depo Lužná u Rakovníka

 Majitel a Provozovatel:  České dráhy a.s.

Vyroben: roku 1973 v ČKD Praha

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

 Muzejní "Brejlovec" T478.3101 vede zvl.Sp Praha Masarykovo nádraží -Lužná u Rakovníka na setkání parních lokomotiv řady 475.1. Na snímku ze dne 27.6.2010 je vlak zachycen na odjezdu ze stanice Nové Strašecí

Dne 11.5.2014 vede Sv Praha Mas.n. -Lužná u Rakovníka úsekem Kamenné Žehrovice -Kačice

Dne 28.5.2016 pomáhal na postrku zvl.vlaku na Dětský den v Lužné u Rakovníka vypravený v trase Louny -Lužná u Rakovníka. Z důvodu úvratě ve stanici Žatec je vlak veden vždy na jednom konci parní lokomotivou a na druhém historickým motorovým strojem. Parní lokomotiva 477.043 "Papoušek" vlak odvedla v úseku Louny -Žatec, Brejlovec pak ve zbytku cesty do Lužné u Rakovníka. Na snímku je vlak Sp16881 zachycený v traťovém úseku Sádek u Žatce -Deštnice

Z důvodu zákazu jízdy parních lokomotiv pro velké riziko požárů se do čela fotovlaku,původně vedeného "Papouškem" 477.043 v úseku Lochovice -Bratkovice postavil tento muzejní "Brejlovec" zde zachycený v úseku Lochovice -Rejkovice (9.9.2016)

Zvl.vlak Sv207908  zachycený u bývalé hlásky Čenkov v traťovém úseku Jince -Bratkovice (9.9.2016)

Z důvodu asi dvouhodinového zpoždění proběhl obrat soupravy již ve stanici Bratkovice (původní plán při jízdě s parní lokomotivou bylo dojet až do Milína). Díky motorové lokomotivě bylo možné udělat fotozastávku i cestou zpět a to s Čenkovskými strojírnami na pozadí na vjezdu do stanice Jince (9.9.2016)

Dne 10.9.2016 se ve stanici Příbram konal regionální den železnice,bohužel akce byla poznamenána zákazem jízdy parních lokomotiv pro velké riziko požárů vydaného HZS Středočeského kraje. Pro tuto jízdu akci byl tak zvolen náhradní plán a do čela zvl.vlaků se postavil muzejní "Brejlovec" T478.3101 na snímku zachycený s odpoledním vlakem v úseku Milín -Ostrov u Tochovic

Přes zimu 2020/21 dostal tento muzejní brejlovec nový kabátek, tentokrát v červené barvě. Jeho první představení proběhlo na jaře,při natáčení kolem Lužné u Rakovníka,u kterého jsem přes pracovní vytížení nemohl být. Další náročné nasazení tento stroj čekalo však koncem května,kdy se z Lužné vydal společně se "Sergejem" T679.1600 do České Lípy. O to aby se povedl retro návrat do grafikonu 1983/84,kdy se pravidelně v pondělí a sobotu objevovala v čele R693/694 přípřež "Brejlovců" bylo zapotřebí využít ještě stroj ČD Cargo,který se na Českolipsku objevuje taky v retro nátěru,který obdržel v zimě 2020, jedná se o stroj T478.3338. To vše se povedlo díky akci pro železniční nadšence z celé republiky,kteří tento neveřejný vlak zaplatili a tak nic nebránilo tomu vrátit se o několik desítek let zpět a zavzpomínat jak to tehdá na kolejích vypadalo. Na snímku je v brzkém ránu zachycen mimořádný rychlík do Liberce při průjezdu esíčky u Božíkova, tedy v traťovém úseku Zákupy,Božíkov -Mimoň (30.5.2021)

Odjezd ze stanice Brniště, vykukující slunce dává naději i v nějaký ten nasvícený snímek  (30.5.2021)

Fotografové mrznou ve velmi chladném květnovém ránu kdy se teplota pohybovala kolem pěti stupňů a náš rychlík uhání krajinou směle dál. Snímek vlak zachycuje v úseku Rynoltice -Zdislava (30.5.2021)

Jak to již na trati Lípa -Liberec je zvykem, jedno ze stěžejních míst je na viaduktu Novina. Zde nám neuvěřitelně na pár vteřin probliko a díky tomu vznikl tento,myslím že neopakovatelný, snímek (30.5.2021)

Při zpátečním průjezdu cestou do Křižan už počasí tolik nepřálo. Průjezd na viaduktu Novina (30.5.2021)

Přes poledne si dala přípřež "Brejlovců" pauzu, program pokražoval se "Sergejem". Tímto snímkem se přesouváme do podvečerního návratu do České Lípy kdy přípřež legendárních "Brejlovců" zdolává viadukt na Novině (30.5.2021)

S přicházejícím večerem se krajina promněnila z ranního šedohnusu do krásných jarních barev,ač už dle kalendáře máme konec května tak díky dlouhé zimě bych to odhadoval na jeho začátek. Průjezd úsekem Lvová -Jablonné pod J. (30.5.2021)

Odjezd povolen ze stanice Jablonné pod Ještědí (30.5.2021)

Závěrečný snímek opět z Božíkovských esíček dokumentuje náš zvláštní rychlík jako hada kroutícího se krajinou. Traťový úsek Mimoň -Zákupy,Božíkov (30.5.2021)

První červencovou sobotu byl ze železničního mueza ČD v Lužné u Rakovníka vypraven tradiční výletní vlak do Berouna. Původně se měla v čele vlaku ukázat parní lokomotiva 477.043 "Papoušek", z důvodu prasklé žárnice,která se přihodila při zatápění lokomotivy muselo dojít k rychlé náhradě a k službě pohotová byla připravena lokomotiva T478.3101 "Brejlovec",která je rovněž v péči spolku Mikado-spolek Louny. Všem kolem Berounky se tak při průjezdu tohoto vlaku naskytl pohled,který zde v 90.letech denně navozoval legendární rychlík Bezdrev,jezdící z Mostu do Českých Budějovic a v jehož čele se tato řada běžně objevovala. Snímek vlak zachyczuje při zpáteční cestě z Berouna do Lužné u R. jako Os11999 při průjezdu úsekem Městečko u K. -Pustověty (3.7.2021)

T478.3308 (750 308-9) "Brejlovec" - depo Turnov

Vyroben: roku 1976 v ČKD Praha

Parametry:

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

750 308-9 se dne 7.4.2018 objevila mimořádně v čele pravidelného vlaku ČD. Jednalo se tak o rozlučkovou jízdu s R1148 v klasické soupravě,kterou se povedlo uspořádat partě několika železničních nadšenců. Stroj se na svou pouť vydal za brzkých ranních hodin,z domovského depa v Turnově,kde o něj pečuje místní spolek,do Neratovic,kde se přivěsil na přípřež pražské 754 049,které se v předchozích dnech dostalo taky nebývalé péče spočívající v očistné kůře,které se rovněž zhostilo několik přátel a to díky vstřícnému kromu DKV Praha. Na snímku vede přípřež "Bleskovek" 754 308 + 754 049 R1148 "Kamenice" Praha,Vršovice -Tanvald úsekem Košátky -Kropáčova Vrutice

Zde se již přesouváme na zpáteční R1149 "Kamenice" Tanvald -Praha,Vršovice na snímku zachycený při průjezdu traťovým úsekem Březina nad Jizerou -Mnichovo Hradiště s Drábskými světničkami na pozadí (7.4.2018)

Závěrečný snímek zachycuje R1149 v mezistaničním úseku Kojovice -Všetaty (7.4.2018)

T499.0002 "Kyklop"

 Majitel a Provozovatel:České dráhy a.s.

Vyroben: roku 1974 v ČKD Praha

Parametry:

 

  • čtyři hnané nápravy
  • maximální rychlost:140km/hod
  • tlak:19tun na nápravu

Dne 8.9.2018 se v Příbrami konal další regionální den železnice. Do čela zvl.vlaků se postavila parní lokomotiva "Štokr" 556.0506, na víkendový Sp1684/1685 "Cyklo Brdy" byla vystavena retro souprava s vozy "Ostravan" a v čele s muzejní lokomotivou "Kyklop". Snímek zachycuje Sp1684 Praha hl.n. -Březnice na vjezdu do cílové stanice

Během dne se souprava a především lokomotiva prezentovala široké veřejnosti na nádraží Příbram. V odpoledních hodinách se pak souprava vydala jako zvl.Os Příbram -Březnice aby se mohla následně nasadit na zpáteční Sp1685. Snímek zachycuje zvl.Os dne 8.9.2018 v traťovém úseku Ostrov u Tochovic -Tochovice

Zde máme již Sp1685 "Cyklo Brdy" Březnice -Praha hl.n. zachycený dne 8.9.2018 na vjezdu do st.Jince

O víkendu 29.-30.6.2019 se v železničním muzeu Lužná u Rakovníka konalo setkání prototypů motorové trakce. U této příležitosti byl R28800/R28801 Praha hl.n. -Lužná u Rakovníka a zpět veden "Kyklopem". Na snímku se nám tato prototypová rychlíková lokomotiva představuje v sobotu 29.6.2019 na zpátečním R28801 Lužná u Rakovníka -Praha hl.n. v úseku Lužná u Rak. -Řevničov

T669.0001 "Čmelák" - depo Cheb/Lužná u Rakovníka

Vyrobena: roku 1963 v ČKD Praha

Parametry:

  • šest hnaných náprav
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:19tun na nápravu

Dne 16.9.2016 byl vypraven soupravový vlak Sv101221 Lužná u Rakovníka -Hositivce -(Praha,Vršovice) do jehož čela se postavil muzejní "Čmelák". Jednalo se o návoz soupravy pro regionální den železnice v Klatovech a využilo se tak přepravy lokomotivy pro národní den železnice v Chebu konaný o následujícím víkendu. Snímek vlak zachycuje v úseku Kladno,Rozdělov -Kladno

T678.0012 "Pomeranč" - depo Zvolen

Parametry:

  • šest hnaných náprav
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:18tun na nápravu

U příležitosti oslav 150.let tratě Zvolen -Fiĺakovo se tato muzejní motorová lokomotiva v péči KHT Zvolen představila na odpoledním zvláštním vlaku Zvolen -Lučenec -Fiĺakovo a zpět. Na snímku je vlak zachycen při průjezdu zastávkou Píla (7.8.2021)

Snímek ze zpáteční jízdy zachycuje zvláštní vlak v úseku Tomášovce -Podrečany (7.8.2021)

T679.1168 "Sergej" - depo Vrútky

Parametry:

  • šest hnaných náprav
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:19tun na nápravu

 Zvl.nákladně-požární vlak vede tento Vrútecký skvost po trase Středoslovenského okruhu Vrútky -B.Bystrica -Zvolen -Vrútky a právě projíždí obcí Jazernica dne 28.5.2010

I tento snímek je ze dne 28.5.2010 a pořízen je za Turčianskýma Teplicema

 A ještě jeden snímek ze dne 28.5.2010,tentokrát u stanice Kremnické Baně cestou ze Zvolena do Vrútek

Dne 3.11.2018 se uskutečnil 2.ročník "Štraubova vymetání tunelů", jedná se o akci pro uzavřený okruh lidí. Vlak byl veden po kolečku Vrútky -Kremnica -Zvolen -Bánská Bystrica -Zvolen a veden nádherným parním strojem 486.007 "Zelený Anton". Na Slovensku je podmínkou za parním vlakem vypravovat požární vlak, do jehož čela se postavil muzejní "Sergej" spravovaný ve Vrútkách

Na přelomu května/června se již několik let pořádá ve výhrevni Vrútky akce u příležitosti "Dne dětí". Ne jinak tomu bylo i v roce 2019,kdy byla akce pořádána v redokuvaném programu oproti letům předcházejícím a jednalo se o vypravení jednoho parního vlaku v sobotu a druhého v neděli. Jelikož je na Slovensku povinost za parním vlakem vypravit vlak požární,byl v sobotu do jeho čela postaven muzejní "Sergej". Akce každoročně přiláká i spoustu železničních fandů a tak pořadatelé soupravu požárního vlaku doplňují o nákladní vozy a navozují tak dojem historického nákladního vlaku. Na snímku je požární vlak dne 1.6.2019 zachycen v traťovém úseku Horná Štubňa -Turček

Jako překvapení letošní akce bylo otočení "Štokra" ve Zvoleně na trianglu,aby i při zpáteční cestě jela lokomotiva komínem do náročného stoupání na Baně. Při čekání na průjezd Lv vlaku,kdy měl "Štokra" do Zvolena dopravit "Sergej" se k mému překvapení objevila celá souprava požárního vlaku a mohl tak vzniknout tento nádherný snímek z průjezdu stanicí Bartošova Lehotka (1.6.2019)

Ve dne 8. a 9.2.2020 byla v oblasti Slovenského ráje uspořáda jedna z dalších fotoakcích, po dlouhých letech jsem se na akci mohl vypravit i já :) . Do čela zvláštního vlaku byla nasazena Vrútecká parní lokomotiva 556.036 "Štokr" a jak je již na Slovensku tradiční, je vždy za parním vlakem vypraven vlak Požární a to i v zimních měsících. Na požárním vlaku našeho fotovlaku se blískal tento nádherný Vrútecký "Sergej". Po dojetí našeho vlaku do cílové stanice Dobšinská Ĺ.j. byl vlak pro další program právě "Sergejem" přepraven zpět do stanice Červená Skala. Na snímku vlak zachycen nedaleko zastávky Vernár při stoupání na Besnické sedlo (8.2.2020)

Nedělní trasa byla vedena ze stanice Červená Skala do Mlynek se stěžejním programem u zamrzlé nádrže Palcmanská Maša. Na požární vlak byl opět nasazen "Sergej" a pro přepravu soupravy k odpolednímu pragramu se opět postavil do čela soupravy kotlových vozů. Snímek zachycuje Zvl.vlak 30028 nedaleko stanice Mlynky (9.2.2020)

Ani nevíme jak,ani nevíme kde, ale nějak se nám podařilo soupravu cestou z Mlynek nadjet. Tento snímek dokumentuje stahování soupravy do Červené Skaly po výjezdu z Besnického tunelu (9.2.2020)

T679.1529 "Sergej" - depo Česká Třebová

Majitel a provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • šest hnaných náprav
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:19tun na nápravu

 Dne 21.10.2017 se veřejnosti představil v čelez zvl.nákladního vlaku Brno,Maloměřice -Velká nad Veličkou u příležitosti oslav 130.let Vlárské dráhy. Na snímku zachycen při zpáteční cestě na vjezdu do stanice Nemotice.

T679.1578 "Sergej" - depo Kladno

Majitel a provozovatel: Kříž

Parametry:

  • šest hnaných náprav
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:19tun na nápravu

Dne 30.6.2012 vede s polečně s T679.1600 poslední vlak Pn65690 s vápencem z lomů Mořina do Kadaně,Prunéřova. Dvojice "Sergejů" vlak vedla v relaci Hostivice -Lužná u Rakovníka,na snímku zachycen na odbočce Jeneček 

T679.1600 "Sergej" - depo Cheb

Majitel a provozovatel: České dráhy, a.s.

Vyroben: roku 1979 v Lokomotivka Luhansk

Parametry:

  • šest hnaných náprav
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:19tun na nápravu

Dne 30.6.2012 vede za pomoci stroje T679.1578 ze soukromé sbírky pana Kříže z Kladna rozlučkový vlak Pn65690 po výměně strojů na Kladně. Na snímku je vlak zachycen v úseku Kladno -Kladno,Rozdělov u hotelu La park

Další snímek ze dne 30.6.2012 zachycuje Pn65690 v lesích mezi stanicemi Řevničov -Lužná u Rakovníka

O posledním parním víkendu se "Sergej" postavil do čela zvláštního R28801 do Prahy. Přes původní předpoklad,že odveze zvláštní vlak jen do Kladna odkud po úvrati bude pokračovat jen "Papoušek" nastala během dne změna z důvodu neschopnosti "Papouška" ve stanici Brandýsek při ranní jízdě do Lužné. Snímek vlak zachycuje na vjezdu do stanice Nové Strašecí (27.10.2019)

Na konci měsíce května byl "Sergej" povolán na natáčení filmu do Liberce, v České Lípě se měla odjet veřejná jízda s párou a soupravou z Lužné kterou tam dopraví T478.3101. Toto spojení nabádalo k tomu této možnosti využít pro neveřejné fotovlaky a řešení se samozřejmě našlo a to i přes Covidový prodlém se zrušením veřejné akce s párou. Dopoledne vyrazila přípřež "Brejlovců" do Liberce a večer pojede zpět, přes poledne si daly "Brejláci" pauzu a na řadu přišel "Sergej". Během dne se tak představil se soupravou sypáků v relaci Srní u České Lípy -Křižany a zpět. Na snímku v úseku Zákupy,Božíkov -Mimoň (30.5.2021)

Slunce se začíná pomalu klubat, zde si s námi ještě pohrávalo,ale už se blíská na lepší časy. "Sergej" zdolává náročené stoupání u Zdislavy, stoupání které je pro mnoho jednotek společnosti Arriva často těžko překonatelnou metou, i "Sergej" měl co dělat, před Zdislavou si musel na pár minut odpočinout,ale pak ukázal co v něm ještě je a do Křižan to dotáhnul (30.5.2021)

Rychlí obrat v Křižanech a jede se zase zpět. Snímek z úseku Zdislava -Rynoltice (30.5.2021)

S dominantou Dominikánského kláštera v Jablonném pod Ještědí,jehož vznik se datuje kolem roku 1250 opouští "Sergej" se svou ucelenkou stejnojmnennou stanici a uhání ke svému cíly (30.5.2021)

Loučení se "Sergejem" a lehčí čekání na světlo,ale vyplatilo se, nádherný snímek s Ralskem 696m.n.m. z traťového úseku Mimoň -Zákupy,Božíkov, následoval rychlí úprk na Brejlovce (30.5.2021)