TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

Železniční nostalgie

Železniční nostalgie ...

... k prohlédnutí jsou připraveny fotografie z následujících akcí:

  • 08.-09.02.2020: Nákladní fotovlak ve Slovenské ráji
  • 30.11. -01.12.2019: Mikulášské jízdy v Praze
  • 26.-27.10.2019: Poslední parní víkend v železničním muzeu
  • 19.10.2019: První veřejná jízda "Heligona" 414.096
  • 12.10.2019: 130.let Schwarzenberg - Annaberg-Buchholz
  • 28.-29.9.2019: DEN ŽELEZNIČÁŘŮ v železničním muzeu
  • 20.-22.9.2019: DEN ŽELEZNICE - 20.let železničního muzea Lužná u Rakovníka
  • 15.09.2019: Parním vlakem do Zubrnic
  • 31.08.2019: Posázavské linky - Ferdinand
  • 30.08.2019: Návoz "Papouška" do Prahy
  • 17.08.2019: 120.let Žilina -Rajec
  • 11.08.2019: Krkonošský parní víkend
  • 20.a 27.7.2019: KOLEŠOVKA 2019
  • 06.07.2019: Historickým vlakem na Sázavskou pouť

Dále jsou ke shlédnutí připraveny tři samostatné fotogalerie s vozidly nasazovanými při nostalgických jízdách

08.-09.2.2020: Nákladní fotovlak ve Slovenské ráji

Vlaky vedeny v trase:​ Slovenská Lúpča -Brezno -Dobšinská Ĺadová jaskyňa a zpět; Červená Skala -Mlynky a zpět

Lokomotivy: 556.036 "Štokr"; T678.1168 "Sergej"

Po čas fotoakce byla lokomotiva přeznačena a "vyšperkována" do podoby konce provozu již neexistujícího stroje 556.053. Na snímku jsme v úvodu našeho dvoudenního řádění ve Slovenském ráji kdy byl náš vlak veden v trase Slovenská Ĺupča -Dobšinská Ĺadová jaskyňa. S dominantou hradu Slovenská Lupča zvl.vlak 30025 opouští výchozí stanici

Snímek dokumentující průjezd úsekem Valaská -Brezno

Po vykřižování ve stanici Brezno máme zvl.vlak 30025 zachycen v úseku Bujakovo,zastávka -Gašparovo

Další z efektních průjezdů, tentokrát úsekem Bacúch -Polomka

Stěžejní snímek sobotního programu z čerstvého průseku u Červené Skaly,kvůly kterému bylo třeba nějaký ten průjezd vypustit. Po menší pauze u vjezdového návěstidla byl náš zvl.vlak vpuštěn do stanice Červená Skala

Průjezd po majestátném Telgártském viaduktu s výškou 22metrů a délkou 68metrů

O několik metrů dále se nachází druhý z viaduktů, tentokrát se jedná o Chramošský viadukt z 30.let 20.století s výškou 18metrů a délkou 113.6metru na snímku zdokumentovaný se zvláštním fotovlakem s Vrúteckým "Štokrem"

Jak je již na Slovensku tradiční, je vždy za parním vlakem vypraven vlak Požární a to i v zimních měsících. Na požárním vlaku našeho fotovlaku se blískal Vrútecký "Sergej". Po dojetí našeho vlaku do cílové stanice Dobšinská Ĺ.j. byl náš vlak pro další program právě "Sergejem" přepraven zpět do stanice Červená Skala. Na snímku vlak zachycen nedaleko zastávky Vernár

Odpolední program se nesl ve znamení jízdy v západu slunce v úseku Červená Skala -Dobšinská Ĺ.j. Na snímku je náš zvl.vlak vedený již jako 30031 zachycený při průjezdu Telgártskou smyčkou s dominantou kostela Nejsvětější Trojice

Závěrečný snímek sobotního programu zachycuje zvl.vlak při stoupání do vrcholku sedla Besník

Zahájení nedelního programu odjezdem ze stanice Červená Skala. Zvl.vlak vedený jako 30033 Červená Skala -Mlynky. Na požárním vlaku 30035 byl opět nasazen Vrútecký "Sergej"

Snímek zachycující zvl.vlak při průjezdu Telgártskou smyčkou

V hlavní roli opět Chramošský viadukt, tentokrát v dopoledním násvitu :) 

Zvl.vlak 30033 stoupá k vrcholu sedla Besnik (994m.n.m)

Hlavním programem nedělního dne bylo několik průjezdů kolem vodního díla Palcmanská Maša

Průjezd podél vodní nádrže Palcmanská Maša (foto od hřbitova)

Ve stanici Dedinky vyčkal zvl.vlak na další předjetí bandou fotopříznivců. Snímek z hrází vodní nádrže

Ze stanice Mlynka byla souprava zpět do Červené Skaly pro odpolední program opět přetažena "Sergejem" z požárního vlaku (štokr na postrku). Snímek zachycuje Zvl.vlak 30028 nedaleko stanice Mlynky

Ani nevíme jak,ani nevíme kde, ale nějak se nám podařilo soupravu cestou z Mlynek nadjet. Tento snímek dokumentuje stahování soupravy do Červené Skaly po výjezdu z Besnického tunelu

Nedělní odpolední jízda byla opět ve znamení západu slunce vedena v trase Červená Skala -Dobšinská Ĺadová jaskyňa. Na snímku nám "Štokr" vyjíždí z Telgártského tunelu,který je s délkou 1239,40metru nejdelším na trati

Odpolední stoupání k sedlu Besnik (994m.n.m.)

Závěrečný snímek v západu slunce dokumentuje průjezd pod Ostrou skalou nedaleko stanic D.Ĺ.j. 

30.11. - 1.12.2019: Mikulášské jízdy v Praze

Vlaky vedeny v trase:​ hvězdicové jízdy ze stanice Praha,Smíchov

Lokomotivy: 475.179 "Pětasedma"; T478.3001 "Brejlovec"

Stalo se již tradicí,že se začátkem prosince konají různé Mikulášské jízdy, jedna z těch pravidelných je každoročně v Praze a jsou zde vypravovány hvězdicové jízdy ze stanice Praha,Smíchov. Vlak během dne vyrážel směrem na Karlštejn, do Nučic, vyhlídková jízda po pražských spojkách nebo po pražském Semmeringu na Zličín. Na snímku máme sobotní odpolední jízdu z 30.11.2019, která z pražského Smíchovského nádraží směřovala do Hostivic přes Rudnou u Prahy. Snímek vlak zachycuje nedaleko zastávky Chýně,jih

Dne 1.12.2019 byla odpolední jízda trasována nikoliv do stanice Hostivice, ale z Rudné u Prahy zláštní vlak pokračoval do stanice Nučice. Snímek vlak zachycuje ve stoupání mezi zastávkami Praha,Řeporyje -Zbuzany

26.-27.10.2019: Poslední parní víkend v železničním muzeu

Vlaky vedeny v trase:​ Praha hl.n. -Kralupy nad Vltavou -Kladno -Lužná u R. a zpět; Lužná u Rakovníka -Rakovník a zpět

Lokomotivy: 477.043 "Papoušek"; 534.0323 "Kremák"; T466.0286 "Pielstick"; T679.1600 "Sergej"

Letošní poslední parní víkend se v železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka konal opravdu o posledním otevíracím víkendu této sezony. Z důvodu výluky na pražském Semmeringu byly po oba dny vlaky odkloněny přes Kralupy nad Vltavou. Na snímku máme zachycený sobotní zvl.rychlík na odklonové trase v náročném stoupání v úseku Zákolany -Dřetovice

Jelikož bylo třeba na Kladně po příjezdu od Kralup vykonat úvrať,byl do "boje" vyslán i Luženský "Kremák",aby se eleminovalo zpoždění způsobené objížděním soupravy. Na snímku vlak zachycen krátce po průjezdu stanicí Nové Strašecí

Zpáteční vlaky do Prahy byly z Lužné vedeny v motorové trakci,z Kladna pak pokračoval vlak v čele s "Papouškem",který jel z Lužné na postrku. Na snímku Luženský "Pielstick" při první letošním nasazení zachycený v úseku Lužná u R. -Řevničov

Nedělní jízda vlaku z Prahy byla poznámenána neschopností "Papouška" ve stanici Brandýsek,následným odtažením soupravy "Kremákem" do Kladna,objížděním soupravy a příjezdem do Lužné s cca 80minutami zpoždění. Během dne byly z Lužné vypraveny dva zláštní vlaky do Rakovníka v čele s "Heligonem", na snímku máme odpolední vlak z Rakovníka do Lužné u Rakovníka

Do čela nedělního vlaku do Prahy se postavil Chebský "Sergej". Ač měl vlak odvézt jen do úvraťové stanice Kladno, z důvodu neschopnosti "Papouška" pokračoval se zvláštním vlakem až do Prahy. Na snímku zachycen na vjezdu do N.Strašecí

19.10.2019: První veřejná jízda "Heligona" 414.096

Vlaky vedeny v trase:​ Lužná u Rakovníka -Kolešovice a zpět

Lokomotiva: 414.096 "Heligon"

Po více jak 50ti letech odstavení se v půlce října opět objevil "Heligon" 414.096 v čele osobního vlaku. Jednalo se o první veřejnou jízdu po opravě,trvající více jak 5let. Na trať do Kolešovic lokomotiva zavítala se zvláštním vlakem hned dvakrát. Na snímku máme dopolední vlak,pro potěchu fotografů vedený s obráceně otočenou mašinou než bývá zvykem,u zastávky Olešná u Rakovníka

Druhý snímek již v tradičním otočení zachycuje odjezd odpolední vlak do Kolešovic na odjezdu z Krupé

12.10.2019: 130.let Schwarzenberg - Annaberg-Buchholz

Vlaky vedeny v trase:​ Schwarzenberg - Annaberg-Buchholz a zpět

Lokomotiva: 86.1333-3

Jelikož se o úplňkovém víkendu z 12./13.10. nekonala žádná zajímavá nostalgická jízda v ČR, rozhodl jsem se navštívit Krušné hory na Německé straně. Nedaleko hranic se konaly jízdy na muzejní trati ze Schwarzenbergu do Annabergu, během dne byly na trať vypraveny dva zvláštní vlaky. Na snímku máme dopolední jízdu zachycenou nedaleko výchozí stanice Schwarzenberg

Díky pobytu ve stanici Schlettau bylo možné vlak předjet a každou jízdu tak zdokumentovat hned dvakrát. Na snímku tedy máme opět dopolední vlak, tentokrát zachycený ve stoupání za zastávkou Walthersdorf

Jelikož mezi dopolední a odpolední jízdou byla nějaká ta hodinka, padlo rozhodnutí zajet si udělat nějakou tu fotku na "úzkou". Na snímu máme zachycený vlak P1003 krátce po odjezdu z výchozí stanice Cranzahl

U stanice Markersbach vlak zdolává smyčku kolem obce a následně se nad obcí objevý na 36.5metru vysokém ocelovém mostě postaveném v letech 1887-1889.

Závěrečný snímek dokumentuje odpolední vlak opět za zastávkou Walthersdorf

28.-29.9.2019: DEN ŽELEZNIČÁŘŮ v železničním muzeu

Vlaky vedeny v trase:​ Lužná u Rakovníka -Kolešovice a zpět

Lokomotiva: 534.0323 "Kremák"

Tradiční zářijový svátek železničářů letos neminul ani areál železničního muzea Lužné u Rakovníka. Do areálu byl vypraven zvláštní parní vlak z Chomutova a Mostu,který do Lužné přivezla "Pětasedma" 475.179. Po poledni byl následně vypraven výletní vlak z Lužné do Kolešovic,do jehož čela se postavil domácí "Kremák" na snímku zachycený nedaleko cílové stanice Kolešovice

Snímek zachycující zpáteční jízdu po úvrati v Krupé při cestě do cílové stanice Lužná u Rakovníka

Pro potěchu fotografů byl v neděli na "Kolešovku" vypraven smíšený vlak navozující atmosféru pravidelného provozu na této chmelové lokálce. Jediný nasvícený snímek se opět povedl před cílovou stanicí Kolešovice

20.-22.9.2019: DEN ŽELEZNICE - 20.let železničního muzea

Vlaky vedeny v trase:​ Praha hl.n. -Lužná u R. a zpět; Lužná u R. -Rakovník -Beroun a zpět; Lužná u R. -Chomutov a zpět

Lokomotivy: 354.195 "Všudybylka"; 464.202 "Rosnička"; 477.043 "Papoušek"; 556.0506 "Štokr" 

Historické motorové vozyM124.001 "Komárek"; M131.105 "Hurvínek"; M152.0002 "Orchestrion"

V předvečer samotné akce pro veřejnost byl vypraven zvláštní parní rychlík pro zvané hosty na generálku noční show. Parní vlak vyrazil po 16té hodině z Pražského hlavního nádraží, na snímku je zachycen na odjezdu ze stanice Jeneč

Tímto snímkem se přesouváme do sobotního mrazivého rána. "Všudybylka" 354.195 vede R10080 Lužná u Rakovníka -Beroun, na postrku jí pomáhá "Papoušek" 477.043,který následně po úvrati v Rakovníku zvláštní vlak do Berouna odveze a "Všudybylka" se z Rakovníka vrátí strojově zpět. Snímek vlak zachycuje v nádherných ranních podmínkách na odjezdu z Lužné u Rakovníka

Do Lužné u Rakovníka se přijel podívat i jediný provozní parní vůz,jež je v majetku NTM. Během dne se představil na třech obratech do Krupé a dvou do Řevničova. Na snímku je zachycen s Os11105 na odjezdu z Krupé do Lužné u Rakovníka

Snímek jak z dob parního provozu zachycuje "Papouška" 477.043 s patrovou jednotkou Bpjo na zvláštním vlaku R10081 Beroun -Lužná u Rakovníka při průjezdu zastávkou Újezd nad Zbečnem

Z Prahy do Lužné byly vypraveny hned dva zláštní vlaky. Do čela prvního se postavila Děčínská "Pětasedma", do čela druhého pak nyní Královehradecký "Štokr" na snímku zachycený s R10086 na odjezdu ze stanice Nové Strašecí

Jako nejvzdálenější host do Lužné dorazila "Rosnička" z Olomouce. V sobotu se představila na obratu Lužná -Chomutov a zpět. Na snímku zachycena se zpátečním vlakem do Lužné nedaleko zastávky Holedeček jako R10089

A máme tu další přesun,tentokrát do neděle 22.9. kdy se v čele vlaků z Prahy lokomotivy vyměnily a do čela prvního,tedy R10084 se postavil "Štokr". Na snímku zachycen na "Pražském Semmeringu" nedaleko zastávky Praha,Žvahov

Také lokomotivy v Lužné si své vlaky prohodily a tak do Berouna vyrazila Olomoucká "Rosnička". Na snímku je zachycena s R10081 Beroun -Lužná u Rakovníka při doslova průletu zastávkou Újezd nad Zbečnem

Kyvadlová doprava mezi Lužnou u Rakovníka a Rakovníkem,kde bylo jedno z odstavných parkovišť pro návštěvníky,byla zajišťována historickou motorovou soupravou složenou z historických motorových vozů M131.1 a M152.0

Závěrečný snímek zachycuje "Štokra" na zpátečním R10085 do Prahy nedaleko Nového Strašecí

15.9.2019: Parním vlakem do Zubrnic

Vlaky vedeny v trase:​ Ústí nad Labem,Střekov -Velké Březno -Zubrnice a zpět

Lokomotiva431.032 "Ventilovka"

Postrková motorová lokomotivaT435.003 "Hektor"

Do čela zvláštní parních vlaků,které každoročně v půlce září zavítají na muzejní železniční trať Velké Březno -Zubrnice se letos postavila "Ventilovka" 431.032. Na snímku polední vlak zachycený nedaleko zastávky Velké Březno,zastávka

Z důvodu náročných sklonových podmínek na trati je vždy na postrk parních vlaků řazena historická motorová lokomotiva která se při zpátečních jízdách dostává do čela vlaků,z důvodu usnadnění manipulace se soupravou ve stanici Zubrnice. Na snímku je "Hektor" T435.003 spolku Posázavský pacifik zachycen na odjezdu ze zastávky Velké Březno,zastávka

31.8.2019: Posázavské linky - Ferdinand

Vlak veden v trase:​ Praha,Braník -Jílové u Prahy -Týnec nad Sázavou -Benešov u Prahy -Vlašim a zpět

Lokomotiva477.043 "Papoušek"

Jediná letošní nostalgická jízda po nádherné trati dolního Pacifiku byla vypravena poslední prázdninovou sobotu. Do čela vlaku Os9081 "Ferdinand" se postavil Lounský "Papoušek". Na snímku vlak zachycen na viaduktu Žampach nedaleko Jílového u P.

Pro cestu směr Vlašim vlak vykonává ve stanici Čerčany úvrať a do cílové stanice tak přijede uhlím. Na další snímek kotlem vpřed jsem si tak musel počkat do odpoledních hodin kdy se vlak vracel zpět. Na snímku Os9080 na Vlašimce nedaleko Postupic

30.8.2019: Návoz "Papouška" do Prahy Sv11898

Vlak veden v trase:​ Lužná u Rakovníka -Rakovník -Zbečno -Beroun -Praha,Vršovice

Lokomotiva477.043 "Papoušek"

Snímek zachycující soupravový vlak na sobotní vlak "Ferdinand" Praha -Vlašim nedaleko Rakovníka

17.8.2019: 120.let Žilina -Rajec

Vlaky vedeny v trase:​ Žilina -Rajec a zpět

Lokomotivy310.433 "Kačena"T458.1079 "Hektor"

U příležitosti výročí 120.let malebné lokálky Žilina -Rajec byly v sobotu 17.8.2019 vypraveny dva páry zvl.parních vlaků vedených muzejním strojem 310.433 "Kačena". Na snímku máme zpáteční dopolední vlak v úseku Poluvsie -Porúbka

Na odpolední jízdu se počasí vyjasnilo a tak jsem mohl pořídit tento parádní snímek dokumentující efektní průjezd mezistaničním úsekem Porúbka -Poluvsie

Jak je již na Slovensku zvykem,byl vždy za parním vlakem vypraven i vlak požární. Při této akci byl do zbroje povolán nově zprovozněný "Hektor" T458.1079 zde zachycený za odpoledním vlakem opět v úseku Porúbka -Poluvsie

11.8.2019: Krkonošský parní víkend

Vlaky vedeny v trase:​ Vrchlabí -Kunčice nad Labem -Martinice v Krkonoších -Rokytnice nad Jizerou a zpět

Lokomotiva310.0134 "Litovel"

Jednou z tradičních letních akcí posledních let jsou jízdy v malebné krajině podkrkonoší. Na snímku máme zachycený dne 11.8.2019 dopolední spoj Rokytnice nad Jizerou -Vrchlabí při překonávání říčky Jizery nedaleko zastávky Jablonec n.J.,Hradsko

Snímek s kouřem jak na objednávku zachycuje průjezd úsekem Horní Sytová -Víchová nad Jizerou

Snímek zachycující zvl.vlak v mezistaničním úseku Jilemnice -Martinice v Krkonoších

Tímto snímkem se přesouváme k odpolednímu obratu Vrchlabí -Rokytnice.Vlak zachycen nedaleko Vrchlabí

Po dobrání vody a objetí soupravy ve stanici Kunčice nad Labem pokračuje odpolední vlak směr Rokytnice nad Jizerou. Snímek vlak zachycuje s pozadím Krkonoš v traťovém úseku Horní Branná -Martinice v Krkonoších

Zde máme obratový vlak do Vrchlabí zachycený na vjezdu do stanice Martinice v Krkonoších

20. a 27.7.2019: KOLEŠOVKA 2019

Vlaky vedeny v trase:​ Lužná u Rakovníka -Krupá -Kolešovice a zpět

Lokomotivy423.094 "Velký bejček"; 354.7152 "Sedma"

V letošním roce se nám na zvláštních vlacích v rámci projektu "Kolešovka" představují vesměs dvě lokomotivy a to 423.094 a 354.7152, pouze o poslední srpnové sobotě je v plánu nasazení "Němky" 555.0153. I počasí je k letošním jízdám oproti loňsku přívětivější a tak zatím nebylo třeba ani jednu jízdu nahrazovat motorovou lokomotivou. Na snímku máme odpolední vlak ze soboty 20.7.2019 vedený "Velkým bejčkem" zachycený na tradičním fleku u topolů v traťovém úseku Přílepy -Kolešovice

O poslední červencové sobotě byla na vlaky "Kolešovky" nasazena letos poprvé "Sedma" ze sbírek KHKD. Na snímku je zachycena s dopoledním vlakem do Lužné u Rakovníka na odjezdu z úvraťové stanice Krupá (27.7.2019)

Odpolední vlak do Kolešovic dne 27.7.2019 zachycený ve stoupání k Lišanskému lesu

6.7.2019: Historickým vlakem na Sázavskou pouť

Vlaky vedeny v trase:​ Praha,Smíchov -Čerčany -Sázava a zpět; Sázava -Ledečko a zpět; Sázava -Čerčany a zpět

LokomotivaT444.162 "Karkulka"

Z důvodu dlouhotrvajícího sucha byl začátkem července vydán zákaz jízd parních lokomotiv. Díky tomu se po delší době opět provětrala Vršovická "Karkulka",když odvezla několik vlaků v okolí Sázavy. Na snímku je zachycena s dopolením Sp Praha,Smíchov -Čerčany -Sázava -Ledečko v malebné krajině "Horního Pacifiku" nedaleko stanice Hvězdonice

Díky několika pobytům na křižování se povedlo zvláštní vlak do Sázavy předjet a mohl se tak zdokumentovat průjezd u Sázavských tunelů, tedy průjezd úsekem Sázava -Samopše

Díky ušetřeným nákladům za motorovou trakci byl zaveden vložený pár zvl.vlaků Sázava -Čerčany a zpět. Na snímku je zachycen zpáteční vlak do Sázavy s lomem Skříbrná Skalice na pozadí na vjezdu do stejnojmenné zastávky

Závěrečný snímek dokumentuje zpáteční vlak do Prahy,Vršovic na odjezdu ze zastávky Stříbrná Skalice

To nejlepší z nostalgických jízd let minulých ve fotogalerii historických vozidel:

http://www.tyburcovo.nafoceno.cz/Fotogalerie-historickych-vozidel.html

TOPlist