TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

Muzejní motorové vozy

Vítejte v galerii Muzejní motorové vozy

M124.001 "Komárek" - depo Chomutov

Majitel a Provozovatel: Národní Technické Muzeum

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

Na oslavy 20.let železničního muzea Lužná u Rakovníka se do Lužné u Rakovníka přijel prezentovat i jediný provozuschopný parní vůz. Během dne se představil na třech obratech do Krupé a dvou do Řevničova. Na snímku je zachycen v sobotu 21.9.2019 s Os11105 na odjezdu z Krupé do Lužné u Rakovníka

M131.105 "Hurvínek"

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

U příležitosti oslav 20.let železničního muzea Lužná u Rakovníka byla zavedena kyvadlová doprava mezi Lužnou u Rakovníka a Rakovníkem,kde bylo jedno z odstavných parkovišť pro návštěvníky. Doprava byla zajišťována historickou motorovou soupravou složenou z historických motorových vozů M131.1 a M152.0. Na snímku zachycen jeden z Os v úseku Lužná u R. -Rakovník zast.

M131.1228 "Hurvínek" -depo Pardubice,Rosice nad Labem

Majitel a Provozovatel: Pardubický spolek historie železniční dopravy

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

 Přípřež "Hurvínků" na zvl.vlaku Chrudim -Slatiňany při oslavách 140.let trati Rosice nad L. -Havlíčkův Brod dne 24.9.2011

M131.1238 "Hurvínek" -depo Kněževes u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: Klub Historie Kolejových vozidel (Herkules KHKD)

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

Historické motorové vlaky na Kolešovce v roce 2010 byly vedeny tímto motorovým vozem,pro nerentabilitu však byly s ukončením provozu v tomto roce zrušeny bez náhrady a v roce 2011 již vyjely jen parní vlaky o sobotách. Na snímku z 22.8.2010 vlak Os12584 Lužná u Rakovníka -Kolešovice u bývalé zastávky Lišany

Snímek ze zpáteční cesty jako Os12585 Kolešovice -Lužná u Rakovníka zachycuje motorový vůz blížící se k zastávce Olešná u Rakovníka (22.8.2010)

Po téměř dvou letech se "Hurvínek" KHKD opět ukázal široké veřejnosti na trati. Stalo se tak dne 8.9.2012 u příležitosti "Dočesné" v Kolešovicích kdy vedl několik zvláštních osobních vlaků Kolešovice -Krupá a zpět

Zastavení ve stanici Kněževes (8.9.2012)

Tak hustý provoz jako při "Dočesné" dne 8.9.2012 Kolešovka již dlouho nezažila a bylo by hezké kdyby se podobná akce zopakovala i v letech následujících. Na snímku vjíždí polední vlak z Kolešovic do cílové stanice Krupá

A jeden snímek také z odpolední jízdy Chrášťany zastávka -Kolešovice nedaleko Kolešovic (8.9.2012)

M131.1549 "Hurvínek" -depo Červené Pečky

Majitel a Provozovatel: Junior market s.r.o

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

 25.4.2010 a speciálně vypravený motorový fotovlak do oblasti Podlipanska a Posázaví,zde na trati č.013 Kolín -Ledečko v úseku Drahobudice -Hatě

Průjezd úsekem Vlkovec -Samechov (25.4.2010)

M240.0100 "Singrovka" -depo Lužná u Rakovníka

Vyrobena: roku 1964 ve Vagónka TATRA Studénka n.p.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:70km/hod
  • tlak:10tun na nápravu

Dne 8.8.2015 "Singrovka" nasazená na sobotním motoráčku Lužná u Rakovníka -Křivoklát -Nižbor vypravovaným DHV Lužná u Rakovníka. Snímek zachycuje Os Lužná -Nižbor v mezistaničním úseku Pustověty -Městečko u Křivoklátu

Dne 22.8.2015 při poslední prázdninové jízdě "Historickým motoráčkem k Berounce" zachycen motorový vůz M240.0100 na zpátečním vlaku Nižbor -Lužná u Rakovníka v mezistatničním úseku Zbečno -Újezd nad Zbečnem

Dne 24.9.2016 u příležitosti "Národního dne železnice" v Chebu vede zvl.Os11213 Plesná -Cheb na snímku zachycená u souběhu s Ašskou tratí v mezistaničním úseku Vojtanov -Žirovnice,Seníky

M240.0113 "Singrovka" -depo Brno,Horní Heršpice

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:70km/hod
  • tlak:10tun na nápravu

Dne 4.4.2009 na zvl.fotovlaku po lokálkách jižní Moravy zachycená na trati Boří Les -Lednice

Dne 21.5.2016 vede zvl.Os Žďárec u Skutče -Polička -Svitavy vypravený u příležitosti oslav 120.let místní dráhy Svitavy -Polička. Snímek vlak zachycuje v traťovém úseku Oldřiš -Sádek u Poličky

M260.001 "Stříbrný šíp" -depo Nymburk

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:10tun na nápravu

 

Legendární motorový vůz se dočkal svého znovuzrození v roce 2016 po několika leté opravě v Nymburce. Na snímku v čele Sv Lužná u Rakovníka -Nymburk,kdy se v Lužné poprvé předvedl široké veřejnosti. Snímek z úseku Lužná -Řevničov dne 12.9.2016

Legendární "Stříbrný šíp" se vydal dne 30.6.2018 na návštěvu za nejstarším elektrickým vozem do Tábora, po krátké přestávce pak byla připravena výletní jízda po lokálce přes Červenou nad Vltavou do Písku a zpět s vloženou jízdou Písek -Červená nad Vlt. aby si cestující z Tábora/Prahy mohli prohlédnout město Písek. Snímek zachycuje zvl.R Červená nad Vltavou -Písek ve stanici Vlastec

M262.018 "Kredenc" -depo Brno

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

 

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Dne 18.8.2018 se konala oslava 130.let na místní trati z Tábora do Horní Cerekve. Z Tábora do Pelhřimova jel parní vlak, v opačném směru z Jihlavy a Horní Cerekve do Pelhřimova vyrazil brněnský "Kredenc",který po krátké paouze pokračoval do Pacova a následně se vydal na zpáteční cestu. Na snímku je zachycen cestou z Pelhřimova do Pacova nedaleko zastávky Vlásenice

M262.043 "Kredenc" -depo Lužná u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Zvl.motorový rychlík Lužná u Rakovníka -Praha Mas.n. vypravený dne 12.9.2016 u příležitosti akce "Model víkend v Lužné" zachycuje zvl.vlak v traťovém úseku Lužná u Rakovníka -Řevničov na Čejkovce

​Sv 101224 Praha Masarykovo nádraží -Lužná u Rakovníka zachycený dne 12.9.2016 v příjemném podvečerním světle v traťovém úseku Kamenné Žehrovice -Kačice. Jedná se o návrat soupravy do domovského depa Lužná u Rak.

Dne 30.3.2019 se ve Zlonicích konal "Den cyklohráčku". U té příležisti byl do akce povolán i "Kredenc" M262.043 deponovaný v nedalekých Lounech,aby po celý den vozil zájemce mezi Zlonicemi a Slaným, přes poledne pak vykonal jeden obrat do Kralup nad Vltavou. Na snímku je pak zachycen při návratu do depa v Lounech jako zvl.Os Slaný -Louny,zachycený nedaleko zast.Páleček

M262.0076 "Kredenc" -depo Lužná u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Dne 16.9.2012 u příležitosti "Model víkendu" v Lužné u Rakovníka vede Zvl.Os do Řevničova

Ze dne 16.9.2012 pochází i tento snímek zachycující odjezd z Krupé na Lužnou u Rakovníka

Dne 13.10.2013 vede Os12588 Lužná u Rakovníka -Kolešovice jako doprovodný program při ukončení sezony v tamním železničním muzeu. Na snímku vlak zachycen v úseku Olešná u Rakovníka -Chrášťany zastávka

Zvl.motorový vlak do Kolešovic ještě jednou,tentokrát při průjezdu zastávkou Přílepy (13.10.2013)

Zvl.motorový rychlík Praha Masarykovo nádraží -Lužná u Rakovníka vypravený při akci "Model víkend v Lužné" zachycuje zvl. vlak v traťovém úseku Kladno -Kladno,Rozdělov u bývalé hlásky Lapák. (12.9.2016 - foceno od zadu)

M262.0180 "Kredenc" -depo Lysá nad Labem

Majitel a Provozovatel: Klub Železničních Cestovatelů

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Dne 21.8.2011 na "Podbrdském motoráčku" Os27750/1 Zdice -Lochovice -Karlštejn projíždí ještě na hlavním tahu mezistaničním úsekem Zdice -Libomyšl

Také v roce 2012 se stal tento "Loďák" hlavním vozidlem "Podbrdského motoráčku" přetrasovaného z Karlštejna do Lochovic a dále nově na Příbram a zpět. Na snímku zpáteční Sp1651 Příbram -Karlštejn zachycený při průjezdu pod dominantou Hlubošského kostela v mezistaničním úseku Příbram -Bratkovice

M262.0209 "Kredenc" - depo Červené Pečky

Majitel a Provozovatel: Junior market

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Po tradičním zimním spánku v papírně VIP ve Větřní se vracel "Kredenc" vyjížďkovou jízdou domů,tentokrát přes Šumavu,při své pouti zavítal i na hraniční přechod s BRD v Železné Rudě,Alžbětíně. Snímek ze dne 18.4.2010 nedaleko stanice Špičák dokumentuje cestu z Železné Rudy do Klatov odkud dále pokračoval směr Č.Kubice, Plzeň a Praha.

Zvl.motorový express Praha,Vršovice -Tišnov po trase "Posázavského Pacifiku" dne 1.7.2011 na Žampachu

M262.1002 "Kredenc" - depo Červené Pečky

Majitel a Provozovatel: Junior market

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Dne 1.7.2011 při jízdě  Praha -Tišnov pózuje s nemocnou "dvěstědevítkou" pod hradem Č.Šternberk

Posun ve stanici Kácov po odstavení nemocné M262.0209 do místní výtopny (1.7.2011)

Další z fotozastávek cestou do Tišnova na viaduktu před zastávkou Vlastějovice (1.7.2011)

Při jízdách o SPP 2011 dne 2.7.2011 vede Os14913 Žďár nad Sázavou -Tišnov nedaleko Rožné

 Os14920 Tišnov -Žďár nad Sázavou zachycený v mezistaničním úseku Rožná -Bystřice nad Pern. (2.7.2011)

Dne 1.10.2011 zvl.fotovlak Railgallery.cz z Kolína do oblasti Podlipanska a Posázaví nedaleko zastávky Chroustov na trati SŽDC č.012 z Peček do Kouřimi

Snímek od řeky Sázavy a tradiční fotoflek "mezi tunely" u stanice Sázava,Černé Budy

Od řeky Sázavy ještě jednou,tentokrát s lomem ve Stříbrné Skalici na pozadí (1.10.2011)

24.3.2012 při fotojízdě horním Pacifikem s pozadím zámku Zruč nad Sázavou

Pózování na Vlastějovickém viaduktu (24.3.2012)

Dne 13.7.2013 na zvl.motorových vlacích českým rájem aneb "Motoráčkem kolem Humprechtu" vede zvl.os Sobotka -Dětenice nedaleko cílové stanice,tedy po lokálce kde je pravidelná osobní doprava již zastavena

M262.1117 "Kredenc" - depo Lysá nad Labem

Majitel a Provozovatel: KŽC

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Nasazení na zvl.Os Zdice -Březnice při zahájení sezony muzea Výtopna Zdice,zde při zpáteční cestě dne 2.4.2011 zachycený v mezistaničním úseku Bratkovice -Jince s obcí Čenkov na pozadí

Ještě jeden snímek z 2.4.2011,tentokrát z mezistaničního úseku Libomyšl -Zdice

Dne 28.10.2013 zachycen na "Pražském motoráčku" při vedení odkloněného Os7753 z důvodu výluky na Semmeringu přes Rudnou u Prahy. Na snímku zachycen u vjezdové mechaniky stanice Rudná u Prahy

A ještě jeden odklon,tentokrát zachycený Os7755 v úseku Rudná u Prahy -Jinočany (28.10.2013)

M262.1168 "Kredenc" - depo Lysá nad Labem

Majitel a Provozovatel: KŽC

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

S pozadím města Zlonice vede Os18331 "Zlonický motoráček" Louny -Roudnice nad Labem, v jehož čele nahradil původně avizovaného "Krokodýla",mezistaničním úsekem Tmaň -Kmetiněves dne 21.4.2012

Ze dne 21.4.2012 je i tento snímek,tentokrát obratového Os18332 za Perucí

Dne 4.7.2015 při jízdě prvního "Posázavského motoráčku" Lysá nad Labem -Praha -Čerčany zachycený při zpáteční cestě při průjezdu mezistaničním úsekem Luka pod Medníkem -Petrov u Prahy

Dne 1.4.2017 zachycen na "Podřipském motoráčku" v první den pravidelného víkendového provozu pro sezonu 2017. Snímek zachycuje vlak Os18330 v traťovém úseku Charvatce -Mšené Lázně

M286.0032 "Krokodýl" - depo Brno

Majitel a Provozovatel: spolek Hrbatá Máňa

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:110km/hod
  • tlak:16tun na nápravu

Brněnský "Krokodýl" na SPP 2010 vede Os14905 Bystřice nad Pernštejnem -Tišnov a právě se rozjíždí ze stanice Nedvědice s pozadím hradu Pernštejn. Snímek ze dne 4.7.2010

SPP 2012 se konaly ve dnech 7.-8.7.2012 a Brněnský "Krokodýl" zde nemohl chybět. Na snímku se 7.7.2012 vrací od požárního postrku parního vlaku do Havlíčkova Brodu jako Sv14995 zachycený pod Bystřicí nad Pernštejnem

TOPlist